מהרגע שרשת ClubHouse החלה את דרכה, נראה כי ישנו מרוץ לפיתוח כלי אודיו בשאר הרשתות החברתיות. עכשיו פייסבוק מכריזה כי היא עומדת להוציא כלים חדשניים ליצירת תכני אודיו.
כפי שפורסם ב-Search Engine Journaפייסבוק הכריזה כי היא מפתחת מספר כלי אודיו שיעלו לפלטפורמה כבר בחודשים הקרובים.
אילו כלי אודיו צפויים להיפתח בפני המשתמשים?
פייסבוק עובדים על חדרי שמע (אודיו) שיופעלו בשידור חי, מנגנוני פודקאסט חדשים וכלי AI מתקדמים. כיצד כל אלו יבואו לידי ביטוי? הנה חלק מהתשובות:
חדרי אודיו בשידור חי ובטכנולוגיה מתקדמת
בתגובה או כפיתוח של קלאבהאוס, גם פייסבוק צפויה להציע למשתמשים חדרי אודיו, אך לא רק. החברה מודיעה כי היא מתכוונת להשפיע על טרנד האודיו כשהיא משקיעה בטכנולוגיה שתתמלל את הדיבור ותעביר אותו ישירות לטקסט. כמו כן היא עובדת על טכנולוגיית קול שתשפר את הסאונד ותאפשר למשתמשים ליצור תוכן שמע איכותי גם מהמרחבים הציבוריים וגם מהבית.
פייסבוק מצהירה כי תודות להתקדמות שלה בתחום הבינה המלאכותית אפשר יהיה להפוך את איכות השמע לקסומה, גם אם היוצרים יעמדו בפינת רחוב סואן. כמו כן, היוצרים יוכלו להשתמש במוזיקה מתוך האוסף של פייסבוק כרקע לתוכן, עם אפשרות לשלב רצועות שמע ולהשתמש באפקטים קוליים. כל זאת כדי לשפר את חוויית התוכן.
הטיק טוק של האודיו?
כלי נוסף עליו עובדת פייסבוק הוא ה-Soundbites שהוא פורמט השמעה קצרה. התוצאה תזכיר במעט את התכנים הקצרים של טיק טוק כשהם מיועדים בעיקר לבידור. פייסבוק מתארת את הכלי באופן הבא: “תארו לעצמכם שתוכלו לשמוע “על הדרך” ביקורות אוכל, ציטוטי השראה וסיפורים אחרים”.
הרעיון הכללי הוא לקבל תוכן ענייני, קצר, אך ללא מגבלת זמן אמיתית. המטרה של פונקציה זו היא לאפשר ליוצרים ולמשתמשים ליהנות מתכנים ממוקדים.
פורמט פודקאסט
במסגרת התפתחות האודיו מודיעה פייסבוק כי היא תציע אפשרות האזנה לפודקאסטים וכל זאת דרך הפלטפורמה הקיימת. בשנים האחרונות הפודקאסטים עברו שינויים כאשר בתחילה הייתה עלייה משמעותית בהאזנה לתכנים, אך בעקבות המגיפה אנשים עברו לעבוד בבית וכשהם לא נוסעים הם גם לא מאזינים לפודקאסטים.
כך או אחרת, בחודשים הקרובים אנחנו צפויים לראות גם את התכונה הזו בתוך האפליקציה של פייסבוק.
חדרי אודיו בשידור חי
אין כל ספק כי גם פייסבוק רוצה לנגוס בהצלחה של אפל ושל קלאבהאוס ועתה היא מודיעה כי היא מפתחת חדרי אודיו בשידור חי וכי אלו יהיו זמינים בקרוב. המטרה היא להביא את חדרי האודיו לא רק לקבוצות וקהילות אלא להפוך אותם לגלויים לכל כך שאנשים יוכלו לחלוק רעיונות עם קהלים חדשים וזאת בלי לעמוד מול המצלמה.
על פי פייסבוק, היום ישנם כשני מיליארד משתמשים בקבוצות הפייסבוק והם מאמינים כי זה ייתן להם יתרון משמעותי בתחום האודיו.
נגישות ומוניטיזציה
פייסבוק מתכוונת להפוך את האודיו לנגיש לכל וזאת עם חבילת מוצרי אודיו שיוכלו להגיע עם כתוביות. טכנולוגיית הפיכת הדיבור לטקסט יכולה להיות משמעותית. כמו כן, בכוונת החברה לאפשר ליוצרים להרוויח כסף דרך מוצרי האודיו שלהם. זמן קצר לאחר ההשקעה החברה תבחן מודלים למוניטיזציה כמו: גביית תשלום עבור גישה לחדרי אודיו לייב באמצעות רכישה בודדת או דרך מנוי.
מהכרזה זו אנחנו יכולים להבין כי פייסבוק רואה בתוכן האודיו חשיבות עליונה ובו בזמן שהיא מבינה כי המשתמשים מצפים לתוכן נגיש והיוצרים רוצים לראות תשואה על השקעתם. בחודשים הקרובים נראה את הכלים החדשים של פייסבוק ונוכל למדוד את השפעתם.