פייסבוק השיקה סדרת וידאו בשם “מיומנות חברתית” (Social Skills) במטרה לסייע למנהלי מדיה למקסם את ביצועי הקידום שלהם.
כפי שפורסם ב-Socialmediatoday פייסבוק השיקה סדרה המספקת תובנות הנוגעות לעולם האמיתי ולאופן בו עסקים השתמשו במערכת המודעות שלה. במקביל היא מספקת עצות למפרסמים. בסרטון הרביעי מספקת פייסבוק שלושה טיפים מרכזיים להתאמת הפרסום לקהל. הטיפים נכתבו ונוצרו בשיתוף פעולה עם מותג המשקפיים Luxottica, Persol:
טיפ ראשון – איזון בין תוכן ממומן ואורגני
התוכן האורגני מעמיק את השיח. הוא מאפשר לקהילה להיות מעורבת יותר וליצור תקשורת סביב הנושא בו החברה עוסקת. הפרסום הממומן מציג את הנושא או המוצר ומאפשר לחברות להגיע ליותר קהלים וזאת בהסתמך על תחומי העניין שלהם. חשוב לשמור על אותנטיות, התאמת הפרסום (האורגני והממומן) למותג וסביב זה לבנות את הקהילה.
טיפ שני – זיהוי נכון של הקהילה
הבנת הקהילה היא המפתח להצלחה. הבנתה מאפשרת למקדם את המעורבות סביב התכנים והמסרים שעולים בקהילה. כמו כן, כל פלטפורמה דורשת גישה שונה. יתכן ובפייסבוק יופיע קהל דמוגרפי אחד שידרוש תקשורת מסוימת. לעומת זאת באינסטגרם יהיה קהל אחר ולכן המסרים ואופן ההתקשרות איתו יהיה שונה. התמקדות ביתרונות של כל פלטפורמה מאפשרת ליצור קשר טוב יותר עם הקהילה ולחזק את המותג.
טיפ שלישי – הקשבה לקהילה
על מותגים להקשיב לקהילה שלהם ולסגל לעצמם פעולות בהתאם וזאת כדי להגדיל את האינטראקציה בקהילה. היופי שבמדיה החברתית הוא שאין צורך לחכות שאנשים יבואו ויספרו למותג את הסיפורים שלהם. אפשר פשוט לשאול שאלה פתוחה, לשאול אותם מה הם מעדיפים וללמוד מהלקוחות בכל יום מחדש. לכך מתווסף אלמנט נוסף שהוא הקשבה לקהל וזהו ערך חשוב ביצירת קהילה.
לסרטון שהופק עם חברת Luxottica, Persol