חדש: פייסבוק מוסיפה כלים מתקדמים לניהול קבוצות

דפנה בן יהושע
חדשות קידום אתרים

לידיעה המקורית ב-TechCrunch

רבים מהעוסקים בשיווק דיגיטלי עושים שימוש רב בקבוצות פייסבוק לצרכים כמו ניהול קהילות מקצועיות, נטוורקינג, העלאת סוגיות לדיון, הפצת תכנים שהם יוצרים וכן הלאה – ועל כן חשבתי שהחדשות הבאות בנוגע לכלים חדשים בניהול קבוצות יעניינו אתכם.

אז, פייסבוק –

?What have you been up to

לפני כשבוע, ב-22 ביוני, פייסבוק ערכה בשיקגו כנס קהילות ראשון מסוגו – Facebook Communities Summit – אליו הגיעו 300 מנהלים של הקבוצות המובילות ברשת החברתית הפופולרית. בכנס הודגשה החשיבות ההולכת וגדלה שפייסבוק מייחסת לקבוצות, ומארק צוקרברג אף יצא בהצהרת כוונות מסקרנת, שפורסמה גם בדף הפייסבוק שלו, לפיה החזון החדש של פייסבוק הוא “להעניק לאנשים את הכוח לבנות קהילות ולקרב אנשים מרחבי העולם זה לזה”.

אחת מהדרכים לעשות זאת, על פי פייסבוק, היא לחזק את נושא הקבוצות, ובפרט – להעניק למנהלי קבוצות יותר כלים, באופן שיאפשר להם לנהל את קהילותיהם באופן בו הם רוצים. אז אם יש קבוצה שאתם מנהלים, כדאי שתכירו כבר עכשיו את הכלים שתוכלו להתחיל להשתמש בהם בקרוב.

Group Insights – תובנות וסטטיסטיקות

אם עד כה נהניתם מהאנליטיקס שפייסבוק מציגה בעמודים העסקיים שלכם – כעת תקבלו אפשרות כזו גם בקבוצות, וזאת הודות למנהלי קבוצות רבים, שדרשו זאת מהחברה. הגישה אל ה-Insights תהיה אפשרית גם מדסקטופ וגם ממובייל. המנהלים יוכלו לעקוב אחרי דברים כמו גדילת הקבוצה בזמן אמת, מדדים של אנגייג’מנט, שעות פופולריות להעלאת פוסטים ומספר הפוסטים המפורסמים בקבוצה. כל המדדים האלה יאפשרו למנהלים לפתח את הקבוצה בצורה אסטרטגית ולחזק אותה כנכס עסקי – שהרי יהיה ברשותם מידע שמותגים רבים ישמחו לקבל.

Facebook Group Insights

Group to Group Linking – קישור מקבוצה לקבוצה

מאחר שיש קבוצות שמהוות “סניפים” של קבוצות גדולות יותר (נניח, “יד שניה בחולון” ו”יד שניה בגוש דן”) וקבוצות בעלות אופי דומה או תחומי עניין חופפים, הפיצ’ר הזה יאפשר למנהל קבוצה מסוימת להציג לחבריה הצעות לקבוצות נוספות שהם עשויים להתעניין בהן. פייסבוק אף מבטיחה שבעתיד תספק קישורים היררכיים בין קבוצות בצורה מובנית ורשמית יותר. המטרה היא לקשר בין קהילות ותתי-קהילות, ולאפשר לאנשים לגלות קבוצות נוספות שמתאימות להם בצורה קלה ונוחה יותר.

Facebook Group to Group Linking

Scheduled Posts – פוסטים מתוזמנים

אם יש לכם עמוד פייסבוק עסקי, אתם כבר מכירים מזמן את אופציית תזמון הפוסטים לשעה המועדפת עליכם לפרסום. ועכשיו זה מגיע גם לקבוצות: מנהלים ומודרטורים יוכלו לכתוב פוסטים ולתזמן אותם כך שיעלו בשעות שיא הפעילות בקבוצה (או כל שעה אחרת שהם בוחרים). זו בשורה מצוינת לכל מי שניהול קבוצת (או קבוצות) פייסבוק הוא לא הדיי ג’וב שלו (וכמה כאלה באמת יש?), אלא עושה את זה בזמנו הפנוי. כך, יוכל מנהל קבוצה לכתוב כמה פוסטים במכה מאוחר בלילה או בסופ”ש, ולתזמן אותם כך שיעלו במהלך השבוע. זוכרים את האנליטיקס מהסעיף הראשון? הם יעזרו מאד במציאת השעות המתאימות ביותר לתזמון פוסטים.

Facebook Scheduled Posts

Membership Request Filtering – סינון בקשות הצטרפות

מכירים את זה שאתם יכולים לסנן אנשים שמעוניינים להצטרף לקבוצה שלכם על ידי שאלון? אה, לא? טוב, הפיצ’ר הזה יצא לפני חודש בסך הכל (ומומלץ לכם לבדוק אותו). כעת, פייסבוק מרחיבה את יכולתם של מנהלי הקבוצה לשלוט במי שנכנס אליה. פיצ’ר הסינון יאפשר למנהלים לסנן את בקשות ההצטרפות החדשות על פי פרמטרים כמו מגדר או אזור גאוגרפי. לדברי פייסבוק, הפיצ’ר הזה מגיע בעקבות ההכרה בכך שאישור בקשות הצטרפות לקבוצה הוא אחת המטלות שגוזלות הכי הרבה זמן ממנהלים.

ואם זה נשמע לכם מטריד – זה אכן קצת מטריד. TechCrunch שאלו את פייסבוק האם תציע גם אפשרות ערעור לאנשים שמאמינים שהם נדחו מהקבוצה בטעות; אז בינתיים אין תכנון כזה, אבל החברה כן מתכננת לבדוק את הבעייתיות שבסינון קשוח מדי. הנקודה החיובית כאן היא שסינון כזה יכול לחסוך הרבה מלחמות פוטנציאליות עם טרולים שמסתננים לקבוצה.

Facebook Membership Request Filtering

Removed Membership Cleanup – ניקוי פעולות של חברים שהוסרו מהקבוצה

נניח שטרול, ספאמר, או סתם אדם לא סימפטי, הסתנן לקבוצה ועשה בה שמות – הפציץ אותה בפרסומות למזימת פירמידה חדשה, העליב חברים בה, העלה אליה תמונות או סרטונים לא הולמים או פשוט הטריד באגרסיביות חבר קבוצה אחד או יותר. עד כה, היה ניתן להסיר אותו מהקבוצה, אבל אלא אם כן מנהל הקבוצה עבר ומחק אותם אחד-אחד, הפוסטים והתגובות שלו עדיין היו מופיעים (רק שהשם שלו היה מסומן באפור).

פיצ’ר הניקוי יאפשר למנהלים שמתמודדים עם אדם כזה “לנטרל” אותו בדרכים הבאות – בפעולה אוטומטית אחת:

  • למחוק את כל הפוסטים שלו משבעת הימים האחרונים
  • למחוק את כל התגובות שלו משבעת הימים האחרונים
  • למחוק את כל הזמנות ההצטרפות לקבוצה ששלח לחבריו (שנמצאות במצב pending) בשבעת הימים האחרונים
  • לחסום אותו כך שלא יוכל למצוא את הקבוצה, לראות אותה או להצטרף אליה שוב

ואני קוראת לפיצ’ר הזה – “ברוך שפטרנו”.

Facebook Removed Member Clean-up

סיכום

כמי ששותפה לניהול קבוצה אחת בפייסבוק, וגם חברה בקבוצות פייסבוק רבות – מקצועיות, חברתיות וכאלה הקשורות לתחומי עניין – תמיד התרשמתי מכובד המשימה שמנהלי קבוצות לוקחים על עצמם. בקבוצות הגדולות והפעילות במיוחד ניהול קבוצה שקול למשרה מלאה, לא פחות, וכפי שציינתי כבר קודם – זו משימה שאנשים בדרך כלל לוקחים על עצמם בנוסף לעבודה או לעבודות שהם כבר מחזיקים בהן. לכן, לי לפחות נראה שפייסבוק עשתה כאן צעד בכיוון הנכון. כמו עם כל עדכון של פייסבוק, סביר להניח שיופיעו בהתחלה באגים ובעיות שהחברה לא צפתה מראש, אז אני מציעה להתאזר בסבלנות, ובינתיים – לחקור את כל האפשרויות האלה ולבדוק את מידת יעילותן.

כבר נתקלתם בכלים האלה בקבוצות שאתם מנהלים? אתם בעד? נגד? מה עוד יכולה פייסבוק לעשות כדי לייעל ניהול של קבוצות, לדעתכם?

דברו אתי בתגובות!

שתפו:
נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

31 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1336
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
924
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108150
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102557
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

31
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.