פייסבוק הגישה תביעה נגד בעלי רשת השותפים “מקס-באונטי” (Max Bounty) על הונאת מחשב, דילול סימן מסחרי ועוד’.
פייסבוק כבר תבעה ספאמרים בעבר (וניצחה: 1, 2), אך הפעם היא תובעת את הבעלים של רשת שותפים, להם לכאורה אין קשר לדרכי פעילותם של האפילייטס שמשווקים את ההצעות שלה.
פייסבוק נמצאת במלחמה כוללת נגד ספאמרים, מלחמה שתפגע בכל משווקי השותפים המנסים לעשות כסף מהיר עם פרסום בפייסבוק.
משווקים אלה מפרסמים לרוב הצעות פרסום מפתות המהוות למעשה פתיון, המביא את הגולש לאתר מכר, המציע לגולש להרשם למספר שירותים בתשלום, כדי אולי לקבל גיפט כארד טעון בסכום כסף או מוצר מוחשי, במתנה.
להלן רק מעט מההצעות המדוברות המופיעות ברשימה של מקס-באונטי:
למען הסר ספק, מדובר בהצעות ליגיטימיות ואמיתיות. הגולש אכן יכול לקבל את הכרטיס עם ה- $1,000. אבל כדי לקבל אותו יהיה עליו להרשם למספר שירותים בתשלום ולקרוא היטב את כל האותיות הקטנות כי סטיה קטנה ממה שרשום תגרום לאי קבלת הכרטיס.
הבעיה היא שיטת השיווק של הצעות אלו: לרוב המסר יהיה “כנסו כדי לקבל כרטיס גיפט כארד חינם!”
“מודל רווח” נוסף של הספאמרים בפייסבוק הוא להבטיח לגולש מתנה או כסף בתמורה לפרסום לינק וטקסט מפתה ב”וול” של חבריהם. הדבר יוצר טראפיק שהמשווק מתוגמל עבורו. (לדוגמה: “חברה, תלחצו על הלינק ויש סיכוי שאזכה בחופשה חלומית ברודוס. בבקשה תעזרו לי!”)
נראה כי ימי המערב הפרוע מגיעים לקיצם ומשווקי השותפים יהיו צריכים להבין שהם לא פועלים בריק, אלא נמצאים תחת השגחה תמידית.
פורומים אקסקלוסיביים, איבוקים וגורויים שלימדו את תלמידיהם “שיטות שיווק” מחתרתיות נמצאים בסכנת הכחדה.
משווקי השותפים המחפשים את הכסף המהיר והקל יהיו צריכים להבין ששיווק באינטרנט הוא עסק לכל דבר ולא זירת מסחר אנונימית בה אפשר לבצע שיווק/מרמה פגע-וברח.