כפי שפורסם ב- Searchenginejournal פייסבוק, אינסטגרם וווטסאפ מקבלים מעטה תכונות חדשות שיאפשרו לקמעונאים להציג את מוצריהם ביתר קלות.
פייסבוק מדווחת כי 74% ממשתמשי הפלטפורמות מעוניינים לגלות מותגים ומוצרים חדשים דרך הרשתות שלה. למעלה מ-85% מהאנשים שנשאלו על רכישות דרך הרשת, אמרו כי הם רכשו מוצר שמצאו לראשונה בפלטפורמה של פייסבוק.
לתת לקונים תחושת ביטחון
בעלי חנויות יוכלו ליהנות מהזדמנויות מכירה נוספות, חשיפה לקהל גדול יותר וכל זאת בהליך פשוט. כך היא תעודד את המכירות המתבצעות אונליין אך בו זמנית תעניק לקונים תחושת ביטחון.
המטרה של פייסבוק היא לתת לקונים חוויה חיובית והשינויים הצפויים יעזרו להם לקבל החלטות מושכלות בנוגע לרכישה כשהעסקים (המוכרים) יוכלו לדעת האם הם עמדו בציפיות של הלקוחות. את החוויה היא מתכננת ליצור דרך ארבעת התכונות החדשות:
1. חנויות פייסבוק במקומות נוספים
לאחר הקמת חנות פייסבוק, מוצרים כשירים להופיע בכרטיסיות החנות באינסטגרם ובפייסבוק. המטרה של פייסבוק היא להקל על בעלי העסקים להכניס את החנויות שלהם לתוך המרקטפלייס (Marketplace) וכך להגיע ליותר אנשים.
בחלק מהמדינות תאפשר פייסבוק לבעלי החנויות הדיגיטליות להציג את החנות בווטסאפ. המשתמשים יוכלו לגלות אל מלאי החנות, לקבל מידע על המוצרים ולשאול שאלות על פריטים ספציפיים לפני ביצוע הרכישה. בעלי החנויות יצטרכו להקים אותן פעם אחת בלבד כדי שהיא תעבוד בפייסבוק, באינסטגרם ובווטסאפ.
2. חוות דעת של לקוחות
בקרוב יוכלו הלקוחות לדרג את המוצרים אשר מופיעים בחנויות באינסטגרם. כאשר תכונה זו תושק היא צפויה לכלול תמונות וסרטונים של הרוכשים וזאת בנוסף לביקורות בכתב.
3. מודעות לחנות בהתאמה אישית
תכונה נוספת נוגעת לכלי המודעות של פייסבוק כאשר היא משיקה מודעות חדשות אשר יתאימו לחוויית הקנייה ויפנו את הלקוחות לעבר מוצרי ומלאי החנות.
המודעות יאפשרו למפרסמים לשלוח את המתעניינים למקום בו הסיכוי לבצע את הרכישה גדול וזאת על סמך פעולות קודמות של רכישות. בעתיד פייסבוק צפויה להציע מודעות מותאמות על ידי הצעת מבצעים מיוחדים ללקוחות נבחרים.
4. מציאות רבודה (AR)
פייסבוק מכניסה את המציאות הרבודה כדי להפוך את חוויית הקניות למרגשת יותר. הכלים החדשים יאפשרו למוכרים להכניס AR לקטלוגים. ההתמקדות הראשונית תהיה במותגים מעולם האסתטיקה אך התכונה צפויה להתרחב בקרוב לענפים נוספים.
השימוש במציאות רבודה יהיה בשימוש בהמשך גם המודעות כשאלו יעודדו את הגולשים להתנסות במוצרים ולחוות אותם בצורה המרגשת ביותר דרך הרשת.