פייסבוק מציגה לראשונה דו”ח צפייה בתכנים בניוזפיד

מיטל אור
ב-18 לאוגוסט (2021) פרסמה פייסבוק בפעם הראשונה דו"ח ראשון מתוך סדרת דו"חות אשר תיתן סקירה כללית של התוכן הנצפה ביותר ב-News Feed. בין היתר מופיעים בדו"ח דומיינים, קישורים, דפים ופוסטים בארה"ב. החברה מתכננת לעדכן את הדו"ח מדי רבעון ובכך להגביר את שקיפות הנתונים.
פייסבוק מציגה לראשונה דו"ח צפייה בתכנים

פייסבוק ציינה כי התוכן אותו רואים הכי הרבה אנשים הוא לא בהכרח התוכן שנהנה מהמעורבות הגדולה ביותר. מעורבות, הכוללת לייקים, שיתופים ותגובות, לא בהכרח משפיעה על טווח ההגעה של הפוסט ועל מספר האנשים אשר רואים אותו בפועל.

57% מהפוסטים שאנשים רואים הם פוסטים של חברים ומשפחה. זאת בהתאם לשינויים שהחברה ביצעה בעבר כשהיא כיוונה לכך שחלק גדול יותר מהחדשות המופיעות בפיד יהיו של חברים ומשפחה.

פחות מ-13% מצפיות התוכן היו של פוסטים שכללו קישורים. קישורים לדומיינים של חדשות מהווים רק 0.31% מכל צפיות התוכן אשר מופיעות ברחבי ה-News Feed. מתוך אמצעי התקשורת השונים, הגדולים והמיינסטרים אלו ששולטים בדעות.

לעזור לאנשים להבין טוב יותר את התוכן שהם מקבלים

הדו”ח הראשון של פייסבוק שופך אור על סוגי הפוסטים והדפים הנצפים ביותר בפלטפורמה. רבים מהדפים הנצפים מתמקדים בתוכן על חיות מחמד, בנושא בישול, משפחה וכן ישנם תכנים ויראליים שזוכים לפופולאריות.

כלי התובנות CroedTangle נבנה מתוך מטרה לעזור לאנשים להבין מדוע הם רואים את התוכן שהם רואים בפיד. כמו כן, הוא מסייע להבין מדוע דפים מסוימים מקבלים הרבה לייקים, תגובות ושיתופים. החברה מוסרת כי היא שמה לעצמה למטרה להפוך את הנתונים לזמינים כך שאנשים רבים יוכלו לראות אותם ובכך להגביר את השקיפות של החברה.

את הדו”ח ואת העדכונים השונים אפשר לראות ישירות דרך מרכז השקיפות של פייסבוק. הדבר מהווה השלמה לתובנות אותן ניתן לכלי התובנות הנוכחי של הפלטפורמה. חשוב לציין כי ישנו תוכן רב בפייסבוק ולכן גם התוכן הנצפה ביותר מהווה חלק קטן מאד ממה שאנשים רואים.

צפיות בתוכן של עדכון חדשות אורגני בארה"ב במהלך הרבעון השני של 2021
צפיות בתוכן של עדכון חדשות אורגני בארה”ב במהלך הרבעון השני של 2021, מחולקות לפי מקור התוכן. מקור: פייסבוק

בהתחשב בכך שהפיד מותאם באופן אישי, רוב מה שהאנשים יראו מותאם להם באופן ייחודי. כדי להבין מה אנשים באמת רואים בפייסבוק החברה תמשיך להפיק דו”חות רבעוניים. בתחילה הדו”חות יתייחסו לתוכן בארה”ב ובסופו של דבר יקיף נתונים בינלאומיים נוספים.

פייסבוק אומרת כי שקיפות היא חלק בלתי נפרד מכל מה שהיא עושה וכי שחרור הדו”חות הוא שלב אחרון במאמצים לשתף נתונים ולהחזיק באחריות. החברה פתחה את עצמה לביקורת חיצונית ועובדת במטרה לשחרר נתונים וכלים חדשים שיקדמו את השקיפות שלה.

תגיות רלוונטיות: ניוזפידפייסבוק
שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
905
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
703
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
356
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107914
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102362
מדיה חברתית
דנה רוזן
83168
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.