פייסבוק ציינה כי התוכן אותו רואים הכי הרבה אנשים הוא לא בהכרח התוכן שנהנה מהמעורבות הגדולה ביותר. מעורבות, הכוללת לייקים, שיתופים ותגובות, לא בהכרח משפיעה על טווח ההגעה של הפוסט ועל מספר האנשים אשר רואים אותו בפועל.
57% מהפוסטים שאנשים רואים הם פוסטים של חברים ומשפחה. זאת בהתאם לשינויים שהחברה ביצעה בעבר כשהיא כיוונה לכך שחלק גדול יותר מהחדשות המופיעות בפיד יהיו של חברים ומשפחה.
פחות מ-13% מצפיות התוכן היו של פוסטים שכללו קישורים. קישורים לדומיינים של חדשות מהווים רק 0.31% מכל צפיות התוכן אשר מופיעות ברחבי ה-News Feed. מתוך אמצעי התקשורת השונים, הגדולים והמיינסטרים אלו ששולטים בדעות.
לעזור לאנשים להבין טוב יותר את התוכן שהם מקבלים
הדו”ח הראשון של פייסבוק שופך אור על סוגי הפוסטים והדפים הנצפים ביותר בפלטפורמה. רבים מהדפים הנצפים מתמקדים בתוכן על חיות מחמד, בנושא בישול, משפחה וכן ישנם תכנים ויראליים שזוכים לפופולאריות.
כלי התובנות CroedTangle נבנה מתוך מטרה לעזור לאנשים להבין מדוע הם רואים את התוכן שהם רואים בפיד. כמו כן, הוא מסייע להבין מדוע דפים מסוימים מקבלים הרבה לייקים, תגובות ושיתופים. החברה מוסרת כי היא שמה לעצמה למטרה להפוך את הנתונים לזמינים כך שאנשים רבים יוכלו לראות אותם ובכך להגביר את השקיפות של החברה.
את הדו”ח ואת העדכונים השונים אפשר לראות ישירות דרך מרכז השקיפות של פייסבוק. הדבר מהווה השלמה לתובנות אותן ניתן לכלי התובנות הנוכחי של הפלטפורמה. חשוב לציין כי ישנו תוכן רב בפייסבוק ולכן גם התוכן הנצפה ביותר מהווה חלק קטן מאד ממה שאנשים רואים.
בהתחשב בכך שהפיד מותאם באופן אישי, רוב מה שהאנשים יראו מותאם להם באופן ייחודי. כדי להבין מה אנשים באמת רואים בפייסבוק החברה תמשיך להפיק דו”חות רבעוניים. בתחילה הדו”חות יתייחסו לתוכן בארה”ב ובסופו של דבר יקיף נתונים בינלאומיים נוספים.
פייסבוק אומרת כי שקיפות היא חלק בלתי נפרד מכל מה שהיא עושה וכי שחרור הדו”חות הוא שלב אחרון במאמצים לשתף נתונים ולהחזיק באחריות. החברה פתחה את עצמה לביקורת חיצונית ועובדת במטרה לשחרר נתונים וכלים חדשים שיקדמו את השקיפות שלה.