אפקטיביות הפרסום בפייסבוק יורדת ככל שעובר הזמן

איתי ברנר

מחקר של חברת Webtrends בדק ומצא שהאפקטיביות של פרסומות בפייסבוק הולכת ויורדת לאחר מספר ימים מהעלייה הראשונית שלהן לאוויר.

המחקר בדק 11,000 פרסומות שהיו חלק מכ – 1,500 קמפיינים. לאחר יומיים, אחוז הלחיצות על הפרסומות ירד במחצית ולאחר מספר ימים נוספים, הוא קטן עד לרמה כזו שבה המערכת האוטומטית של פייסבוק הורידה אותו מן האוויר. לעומת זאת, אם המפרסם השתמש בתכונה “חבר של אוהד” המציגה את החברים של המשתמש שלחצו על המודעה גם כן, הפרסומות “שרדו” פי שלושה יותר זמן.

פרסום ממומן קלאסי במנועי חיפוש כגון גוגל, מתבסס על התאמת החיפוש למילות מפתח, ולכן מסעות פרסום יכולים להמשיך ולהיות אפקטיביים במשך זמן רב יותר. לעומת זאת, פרסום בפייסבוק מתבסס בעיקר על קשרים בין אנשים, נתונים דמוגרפיים וגיאוגרפים או אפילו ימי הולדת.

מסע פרסום רגיל בפייסבוק:

פרסום רגיל בפייסבוק

תמונה: Webtrends

מסע פרסום המשתמש בתכונה “חבר של אוהד”:

מסע פרסום המסתמך על "חבר של חבר"

תמונה: Webtrends

לכאורה, המחקר סותר הנחה נפוצה הגורסת כי הביצועים של הפרסומות בפייסבוק אמורים להיות טובים יותר מפרסום שאינו ממוקד משתמש. עם זאת, חשוב לזכור שהמחקר לא ביצע מדידה השוואתית של סך כל ההמרות או החשיפות בשני מסעות פרסום דומים, המפורסמים בשתי הפלטפורמות במקביל. יתרה על כך, גם מנועי חיפוש המשתמשים בפרסומות מבוססות מילות מפתח, אוגרים מידע על המשתמשים לאורך זמן באמצעות עוגיות (גם אם ניתן לבטל תכונה זו, סביר להניח שמרבית המשתמשים לא מודעים לכך).

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
912
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
709
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
357
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107918
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102364
מדיה חברתית
דנה רוזן
83169
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.