ישנם שני סוגים של דומיינים שכבר לא שימושיים. הראשון הוא דומיין אשר בעבר היה רשום על שם מישהו ושימש באתר. השני הוא דומיין אשר עדיין רשום על שם מישהו אך לא נעשה בו שום שימוש. דומיין זה נקרא גם “Parked” ורבים רוכשים אותם.
האוטוריטה של דומיין שפג תוקפו
שואל השאלה בשיחה רצה לדעת האם יש יתרון לשימוש בדומיין עם עבר ונכון יותר, האם בחירת דומיין שכזה תעזור לאתר להיכנס מהר יותר לאינדקס של גוגל וליהנות מדירוג גבוה יותר. השואל אמר כי מזה ארבע שנים שיש ברשותו דומיין. בעבר, היה לו אתר אך הוא הסיר ממנו את כל התכנים והשאיר רק את הדומיין. עכשיו השואל רוצה להחזיר תוכן לאתר והוא ביקש לדעת האם שימוש בדומיין בעל עבר יעניק לו יתרון מבחינת גוגל.
מולר ענה כי אין כל יתרון לדירוג האתר בשל שימוש בדומיין שפג תוקפו. “אם כל התוכן ירד מהאתר לפני מספר שנים, ככל הנראה גוגל תצטרך להעריך את האתר מחדש ולהבין במה הוא עוסק”. לכן זו אינה אסטרטגיה שאפשר להסתמך עליה. כלומר, אי אפשר להישען על הדומיין רק בשל העובדה שבעבר הוא שימש לאתר שהיה בו תוכן.
באופן ספציפי אמר מולר לשואל כי הוא מעריך שיהיה עליו לבנות את כל האתר מחדש. עוד הוא הוסיף כי הדבר דומה לפתיחת עסק, זהה או אחר לאחר שנים של סגירה. “אם היה לך עסק שנסגר לפני ארבע שנים, פתיחתו מחדש לא בהכרח תביא אליך לקוחות. זה נדיר שהלקוחות יגידו שהם זוכרים אותך וכן, הם עכשיו יעדיפו את העסק שלך על פני עסקים אחרים”.
מולר ציין כי לדעתו פתיחה מחדש של עסק, זהה או שונה, נדירה בחיים האמיתיים ובדומה לכך גם גוגל לא מעניקה יתרון לדומיין שהיה פעיל בעבר ומזה תקופה אינו פעיל יותר. זו גם הסיבה לכך שבדרך כלל אין היגיון ברכישת דומיין שפג תוקפו מתוך תקווה שהרכישה תביא בונוס כלשהו.
מי שילך אחורה יראה כי בשנת 2003 שינתה גוגל את תפיסת הדומיינים ה”משומשים”. ברגע שפג תוקפו של הדומיין גוגל מאפסת את השפעת הקישורים ואת הדירוג הקודם של הדפים.