בסדרת הסרטונים – Ask Googlebot אותה ניתן למצוא ביוטיוב ענה מולר על השאלה האם כתובות אתרים קצרות משפיעות לטובה על ה-SEO או שמדובר במיתוס בלבד.
ההשפעה של כתובת האתר על SEO
מולר ציין כי התשובה הישירה היא שאורך כתובת האתר לא משפיעה על פעולות ה-SEO. גוגל מתייחסת לכתובת האתר כמזהה וזה לא משנה מבחינתה מה האורך שלה. עם זאת הוא ציין כי הוא מנסה לשמור על הכתובת קצרה יותר מ-1,000 תווים אך זאת רק כדי להקל על הניטור. עוד ציין מולר כי מספר החתכים של כתובת ה-URL לא משנה.
מתגובה זו אפשר להבין כי אורך כתובת האתר לא משנה על אף שרבים חושבים אחרת. כל זאת רלוונטי למעט מצב אחד. האזור היחיד במערכות הדירוג של גוגל בו אורך כתובת האתר יכולה לשחק תפקיד הוא בקנוניזציה. כאשר ישנן מספר כתובות דומות עם תוכן זהה, גוגל תאחד את כל האותות מכל הדפים אל כתובת אחת.
מתי גוגל מתייחסת לאורך כתובת האתר?
כבר בשנת 2019 עלתה ההמלצה ליצור כתובות אתרים כך שיהיו עד 1,000 תווים. מולר מציין כי בצורה זו קל יותר לעקוב אחר הנתונים. עתה הוא מציין כי האורך של הכתובת לא משפיעה על תוצאות הקידום אלא בכתובת קנונית בה האורך כן יכול להכריע אילו מבין כתובות האתרים יבחרו להופיע במקום גבוה יותר.
מולר ציין כי הוא מודע רק לחלק אחד של המערכת בה אורך ה-URL משחק תפקיד והוא קנוניזציה. קנוניזציה היא תוצאה של העתקת דפים מרובים באתר האינטרנט ואז על גוגל לבחור כתובת אחת שתתווסף לאינדקס. אם המערכת תמצא כתובת אחת קצרה וברורה, היא ככל הנראה תבחר בזו על פני האחרות. לצד זאת מבהיר מולר כי לקנוניזציה אין כל קשר לדירוג.
אורך כתובת האתר יכולה להשפיע על הנראות
אורך כתובת האתר עשוי להשפיע על הנראות של קטע החיפוש אך לא על הדירוג. לכן אפשר לסכם את הנושא ולהגיד שכשמדובר בדירוג האתר אין חשיבות לאורך הכתובת ולא למספר החתכים. יש להשתמש במבנה כתובת שעובד לנו הכי טוב ושאפשר לשמר אותו בטווח הארוך.
מולר שם סוף למיתוס על פיו אורך ה-URL משפיע על קידום האתר והוא אף מציין כי קיצוץ הכתובת עשוי להוביל לבזבוז זמן ללא כל תועלת.