הכוח של מודעות ממוקדות ופרטיות הגולשים

איתי ברנר

לאחרונה סקר של חברת קומסקור מצא כי מודעות ממוקדות העוקבות אחרי הגולשים מאתר לאתר העלו את החשיפה למותג מבחינת נפח חיפוש  בכ– 1046% בחודש העוקב. לעומת זאת, פרסום ממוקד קהל יעד היה אפקטיבי הרבה פחות (514%). שיטות פרסום קלאסיות כמו פרסום באתרים גדולים היו אפקטיביות אפילו פחות (שלושת העמודות הימניות).

כיום מרבית רשתות הדיספליי (כגון אדוורדס) משתמשות בעוגיות על מנת לעקוב אחר הגולשים. לפי הסקר, נראה כי יש למפרסמים סיבה טובה להגיע להבנות עם המחוקקים על מנת שיוכלו להמשיך ולהציג מודעות העוקבות אחר הגולשים, גם תחת מגבלות מסוימות. החוק האירופאי שיכנס לתוקף במאי, מחייב מפורשות שהגולשים יוכלו להסיר את המעקב אחריהם ומספר איגודים מקצועיים ביבשת כבר הלכו צעד אחד קדימה והציגו אייקון אחיד המיועד להתריע על מודעות האוספות מידע על הגולשים.

מספר האנשים שחיפשו את הברנד

בארה”ב המצב דומה, אך שם הרגולציה חזקה יותר. חברות שכבר נכנסו לנישה, מציעות הטמעה של לוגו מיוחד המעיד על איסוף מידע (כמו שדורשת היוזמה האירופאית), אך יותר חשוב מכך, ציון אחוזי הגולשים שהחליטו שדרשו לבטל את המעקב אחריהם.

בישראל אין כרגע חוקים העוסקים ספציפית בפרטיות הגולשים. ביוני 2010 פורסם כי ח”כ זבולון אורלב יוזם הצעת חוק שתחייב אתרים לחשוף פרטי גולשים משמיצים, לא בדיוק הדרך הכי טובה לשמור על הפרטיות שלהם. בכנסת ה-17 עבר בקריאה טרומית ולאחר מכן הוקפא חוק הפוך, “חוק הטוקבקים”. החוק דרש שאתרים עם קהל גולשים גדול במיוחד, יישאו באחריות פלילית לגבי תכנים אותם מפרסמים טוקבקים. סביר להניח שגם אם החוק היה עובר, היה קשה מאוד למצוא מדד אחיד שיוכל למדוד את נפח התעבורה “האובייקטיבי” בהם.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1334
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
923
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108149
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102555
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.