2025 מביאה איתה שינויים מהותיים לעולם השיווק. הצרכנים משנים את הדרך שבה הם מחפשים, רוכשים ומתחברים למותגים. טכנולוגיה שמציעה כלים חדשים שמשנים את חוקי המשחק, ואנשי שיווק, יוצרי תוכן וסמנכ”לי שיווק בחברות שמוצאים את עצמם במירוץ להתאים את האסטרטגיה שלהם בהתאם לשוק כדי להישאר רלוונטיים. בדו”ח השנתי החדש של אנגורה מדיה “טרנדים ומגמות שיווק דיגיטלי 2025” זוהו עשרות מגמות קריטיות שמעצבות את התעשייה, ובמאמר הזה נצלול לארבע מגמות מרכזיות – כאלה שיכולות לעשות את ההבדל בין שיווק שמוביל את השוק לבין כזה שנשאר מאחור.
1. החיפושים בגוגל משתנים – פחות קליקים, יותר תשובות מיידיות
מחקר עצום שבחן 332 מיליון שאילתות חיפוש בגוגל לאורך כמעט שנתיים חשף נתון מפתיע על גוגל: רק 10,000 ביטויים שולטים ב-46% מכל החיפושים.
מה זה אומר?
הרבה מהחיפושים מתמקדים במותגים גדולים כמו אמזון, פייסבוק ונטפליקס – חיפושים שהמטרה שלהם היא למצוא ישירות את המותג ולא לחפש מידע רחב יותר. יתרה מכך, 25% מהחיפושים הם חיפושי ניווט (Navigational Searches) שבהם צרכנים מחפשים להגיע לשירות מסוים, ולא למידע כללי.
אבל אולי הנתון הכי משמעותי הוא שמעל 50% מהחיפושים בגוגל מסתיימים בלי לחיצה על תוצאה כלל. למה? כי הצרכנים מוצאים את המידע שהם צריכים כבר בדף התוצאות הראשון. תיבות תשובות כמו Featured Snippets, מידע על עסקים, או תשובות מיידיות מספקות להם את מה שהם מחפשים – מבלי להיכנס לאתרים אחרים.
למה זה קורה?
גוגל מתמקדת בלהפוך את דף התוצאות שלה לאזור שבו אנשים מוצאים תשובות ברורות ומהירות. תופעת ה-Zero-Click Searches מתחזקת ככל שגוגל משפרת את מנוע החיפוש שלה ונותנת לצרכנים מידע מדויק ישירות – בין אם מדובר בשעות פתיחה, מתכונים, או מידע על מוצרים. במקביל, ישנה ירידה בחיפושים שמובילים לרכישות, כשיותר אנשים משתמשים בגוגל כדי לאשר מידע מאשר כדי לבצע פעולה מידית.
כיצד נערכים למגמה?
בעולם שבו הצרכנים פחות לוחצים על תוצאות, אתם צריכים לוודא שהמותג שלכם מופיע בצורה ברורה, מדויקת ומושכת בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. כדאי להשקיע בתוכן שמותאם ל”תוצאות חיפוש עשירות” (Rich Results), בנו נוכחות ברורה בתשובות של גוגל, ודאגו שמידע על המותג שלכם יהיה זמין ואמין – כך שצרכנים יחפשו אתכם באופן ישיר ולא רק דרך ביטויים כלליים.
2. הבינה המלאכותית משנה את הקריאייטיב – רעיונות במהירות האור
אם בעבר יצירת קריאייטיב הייתה תהליך ארוך ואינטנסיבי, היום היא משתנה מקצה לקצה בזכות כלים מבוססי בינה מלאכותית. כלים כמו DALL·E, ChatGPT ו-Google Veo 2 לא רק מייעלים את העבודה – הם מאפשרים לאנשי שיווק לבחון עשרות רעיונות תוך זמן קצר ולהוציא לפועל קמפיינים מותאמים אישית בקלות רבה יותר.
למעשה, הטכנולוגיה מאפשרת יצירה מהירה של תוכן חזותי, טקסטואלי ואפילו וידאו. לדוגמה, אם בעבר פיתוח קונספט לקמפיין היה לוקח שבועות של פגישות, סקיצות ושינויים, היום AI יכול לייצר תוך דקות מספר גרסאות לקריאייטיב ולהציג נתוני ביצועים תוך כדי תנועה. הכלים הללו מספקים גם יכולות תחזית – להבין מראש איזה קמפיין עשוי לעבוד טוב יותר, ואיך למקסם את התקציב השיווקי שלכם.
חשוב להדגיש: אנשי שיווק שעושים שימוש נכון ב-AI לא רק חוסכים זמן – הם גם זוכים במידת גמישות גבוהה יותר. הקמפיינים שלהם יכולים להתעדכן בזמן אמת, הם יכולים לבדוק ולהשוות בין רעיונות במהירות, והם מצליחים לפנות יותר משאבים לחלקים האסטרטגיים של העבודה.
מה זה אומר על השיווק שלכם?
כדאי לשלב את ה-AI בתהליכי העבודה שלכם כדי להפוך אותם למהירים ויעילים יותר, אבל אסור לשכוח גם שהקהל מחפש תוכן עם נגיעה אנושית. המותגים המובילים יהיו אלה שידעו לשלב בין דיוק טכנולוגי לקריאייטיב אמיתי ש”מנגן” בול על הרגשות של קהל היעד.
3. משפיענים וירטואליים כבר מתחרים “ראש בראש” עם המשפיענים האמיתיים
שנת 2025 מסמנת עלייה חדה בשימוש במשפיענים וירטואליים – דמויות ממוחשבות לחלוטין שנוצרו ונשלטות על ידי מותגים. משפיענים אלה, כמו Lil Miquela ודמויות אחרות, מציעים למותגים גמישות שאין למשפיענים אנושיים: הם יכולים לפעול מסביב לשעון, להגיב בדיוק לתסריטים שתוכננו, ולא לדרוש תשלומים גבוהים, להיות חולים או לא להגיע לעבוד בגלל בעיות אישיות.
למשפיענים יש יתרון אחד ברור: הם עובדים מצוין בקידום מוצרים שברור במה הם תורמים לצרכן, בהם המסר צריך להיות ברור ורציונלי. לדוגמה, דמות דיגיטלית שמסבירה על המאפיינים של מכשיר אלקטרוני או מוצר ביתי יכולה לעשות זאת בצורה מדויקת ומשכנעת, בלי הסחות דעת.
מצד שני, יש גם חסרונות: משפיענים וירטואליים מתקשים ליצור חיבור רגשי עמוק כמו משפיענים אנושיים. הם פחות טובים בקידום מוצרים רגשיים או חווייתיים, שבהם הקהל מחפש להזדהות עם דמות שמרגישה “אמיתית”. נרחיב על כך בפסקה הבאה.
בשורה התחתונה, שילוב של משפיענים וירטואליים בקמפיינים יכול להיות דבר יעיל, במיוחד כשמדובר במוצרים פונקציונליים או טכנולוגיים. עם זאת, בהנחה שגיליתם שהמשפיענים הללו חוסכים עבורכם זמן וכסף משמעותיים, כדאי לשלבם בצורה שקופה – ולשקול כיצד הם משלימים את המשפיענים האנושיים שלכם ולא מחליפים אותם.
4. למרות הכל: הצרכנים רוצים אותנטיות
הצרכנים של היום רוצים לראות את האמת – לא עוד פרסומות מהוקצעות שמנסות למכור בכל מחיר. מגמת ה-Deinfluencing, שצוברת תאוצה בעיקר בקרב דור ה-Z, מעודדת צרכנים להתרחק מפרסום אגרסיבי ולבחור בצורה מודעת ומחושבת יותר. כאן נכנס לתמונה תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) ותוכן שנוצר על ידי עובדים (EGC).
הסיבה שזה קורה, היא שבתקופה שבה AI מייצר יותר ויותר תוכן, אנשים מתחילים לחפש חוויות אמיתיות. הם רוצים לשמוע על מוצרים מאנשים כמוהם – לקוחות אחרים, עובדים בתוך החברה, ואפילו חברים ברשתות חברתיות. נתונים מראים שצרכנים תופסים תוכן כזה כאמין יותר מפרסומות מסורתיות, ולכן הוא זוכה ליותר מעורבות ושיתופים.
אותנטיות בקרב מותגים היא הכוח המניע ב-2025
מותגים שמצליחים לעודד לקוחות ועובדים לשתף חוויות אישיות יוצרים אמון – ובסופו של דבר מייצרים בידול מהמתחרים. לדוגמה, מותג אופנה שמראה איך עובדיו מתכננים את הקולקציה החדשה או מותג טכנולוגי שמציג סרטוני ביקורת של לקוחות אמיתיים יכולים למשוך תשומת לב ולבנות מערכת יחסים חזקה עם הקהל.
השקיעו ביצירת חוויות אמיתיות ומיוחדות שיגרמו ללקוחות ולעובדים שלכם לשתף תוכן מהלב. זה לא רק יגביר את האמינות שלכם אלא גם יחזק את הקשר שלכם עם הקהל. כמו שאתם כבר יודעים: קשר חזק עם קהל היעד בדרך כלל מתבטא גם בכמות המכירות.
רוצים להתעדכן במגמות נוספות?
2025 מביאה איתה שינויים משמעותיים שמשפיעים על כל היבט בתעשייה. כל המגמות הללו בסופו של דבר, יטו את הכף בדרך שבה מותגים יוצרים קשר עם קהל היעד שלהם. בדו”ח המלא שלנו מחכות לכם תובנות נוספות שיעזרו לכם לתכנן את השנה הקרובה:
- Zero-Click Marketing: התאמה לנוף החיפוש החדש
- שימוש במודלי שפה גבוהים להגברת חשיפת המותג ב-Search
- איך צרכנים משתמשים בגוגל: תובנות מתוך 332M שאילתות
- איך עתיד ללא קוקיז שממשיך להתרחק ישפיע על אנשי שיווק
- עלייתם של משפיענים וירטואליים: טובים למותגים?
- טקטיקות תוכן ל-B2B: מאמרים קצרים מובילים בראש
- מהפכת ה-Voice Shopping: ההשפעה של דור Z וה-AI
- Shoppable videos: להפוך צפיות למכירות מיידיות
- המלצות עמית לעמית: בניית אמון דרך אותנטיות
- הקרב של הבינה המלאכותית ביצירתיות: בני אדם מול מכונות
- עליית הפלטפורמות הקהילתיות בקרב דור ה-Z