לא מעט יוצרי תוכן בפייסבוק ובאינסטגרם מכניסים כסף ואפילו מתפרנסים לגמרי מיצירת תוכן ומודעות “מונטיזציה” (המופיעות למשתמש במהלך הסרטון שהוא צופה בו). במהלך שמשנה את כללי המשחק, אינסטגרם מכריזה על יוזמת פרסום מעודכנת ומורחבת ברילס, יוזמה שתאפשר ליותר יוצרים לייצר יותר רווחים מהתוכן שלהם.
היא מכניסה מודל תשלום חדש המבוסס על ביצועי הסרטון בלבד, מסירה את הפוקוס מרווחי המודעות ומתגמלת יוצרים רק על סרטונים ויראליים. יצרתם סרטון שעורר “באז” ברשת? תוגמלתם. זהו שינוי עם משמעות אדירה.
מודל התשלום החדש
יוצרים ירוויחו כעת בהתבסס על מספר ההשמעות שהרילס שלהם מקבלים, כאשר תוכן בעל ביצועים טובים יותר ירוויח יותר. אינסטגרם שוקלים לשלב איתותים אחרים בתשלומים בעתיד.
מודל חדש זה מבטל רבים מהגורמים שאינם בשליטת היוצרים שהשפיעו באופן מסורתי על הכנסות המודעות שלהם, כגון מספר המודעות המוצגות לצופים או הרלוונטיות של מודעה לקהל. כעת, יוצרים יכולים להתמקד בדבר החשוב ביותר: יצירת תוכן שידבר לעוקבים שלהם, ומטא תתמקד בדבר שמבחינתה הוא החשוב ביותר: טרגוט נכון של הרילס – מה שמתקשר לטרגוט מודעות מבוסס הבינה המלאכותית של מטא, פיתרון שנכנס יחסית לאחרונה בעקבות שינויים טכנולוגיים והניב תוצאות יוצאות דופן.
עוד על ההשפעה של בינה מלאכותית על יכולות הטרגוט במטא: מטא: “הטרגוט האוטומטי” מוביל לעליה של 32%
בינתיים, למפרסמים תהיה גישה למלאי מודעות גדול יותר ויגיעו לאנשים רבים יותר, והצופים ייהנו מחווית צפייה עקבית יותר עם מודעות רלוונטיות עבור מה שהם מחפשים.
מי זכאי להשתתף במודל ההכנסות החדש?
כדי להיות זכאים להשתתף, על יוצרי התוכן:
- להתגורר באחת מ-52 המדינות הזכאיות (ישראל מופיעה ברשימה).
- לקבל הזמנה לתוכנית או לוודא שהצטרפתם ל-In-Stream Ads
- להיות דף קיים, דף חדש או להיות במצב “Professional Mode for Profiles”
- לעמוד במדיניות המונטיזציה של השותפים ומדיניות המונטיזציה של תוכן של פייסבוק.
- להיות בגיל 18 ומעלה.
בנוסף, על היוצרים להשלים את תהליך ההצטרפות, הכולל קבלת תנאי השימוש ומסירת פרטי תשלום כדי להרוויח ממודעות ברילס. לאחר מכן, כל שעל יוצרי התוכן לעשות הוא להמשיך ליצור תוכן רילס מרתק, ויראלי ורלוונטי עבור צרכני התוכן. יוצרים יכולים לבדוק זכאות לתוכנית הראשונית בפייסבוק על ידי ביקור בלוח הבקרה המקצועי וניווט למקטע “כלי מונטיזציה”.