לידיעה המקורית ב-Search Engine Land
מחקר חדש שהוציאה החודש חברת השיווק הדיגיטלי Searchmetrics על גורמי הדירוג בגוגל, המבוסס על 20 התוצאות הראשונות עבור 10,000 מילות מפתח, מעלה מספר ממצאים חשובים אותם יצטרך כל מקדם אתרים לקחת בחשבון מעתה והלאה.
המחקר נפתח בטענה האמיצה כי גורמי הדירוג המסורתיים הפכו לבלתי-רלוונטיים, ושיש להכיר בקיומה של מציאות חדשה בשטח. בין ממצאיו של המחקר, בולטת החשיבות הגבוהה המיוחסת לגורם דירוג חדש – רלוונטיות של תוכן – בעוד שקישורים נכנסים מאבדים מחשיבותם כגורם דירוג.
אלו גורמי דירוג עלו ואלו ירדו בחשיבותם?
להלן מספר ממצאים חשובים נוספים במחקר:
- כתובות ה-URL עם התוכן הרלוונטי ביותר הן אלו הנמצאות במיקומים 3-6.
- על אף שהקורלציה בין קישורים נכנסים ומיקום האתר נותרת גבוהה, החשיבות שלהם כגורמי דירוג פוחתת, כך שכעת הם מהווים רק גורם אחד מתוך גורמים רבים התורמים לדירוג. ניתן אף למצוא דירוגים גבוהים עבור אתרים שאין להם קישורים כלל.
- ב-2016, רק 53 אחוזים מ-20 כתובות ה-URL המובילות הכילו את מילת המפתח בכותרת שלהם.
- זמן השהייה בעמוד עבור 10 כתובות ה-URL המובילות היה 3 דקות ו-10 שניות.
- גורמי דירוג טכניים עדיין מהווים תנאי מוקדם לדירוגים טובים, אך לא ניתן להסתפק רק בהם.
- אתרי מובייל נטענים בממוצע כשנייה אחת מהר יותר מאתרי דסקטופ.
- ב-2016 חלה עלייה משמעותית בשימוש באלמנטים מובנים כגון בולטים ורשימות, אשר משפרים את חוויית המשתמש.
- אלגוריתם ה-deep learning של גוגל מתאים את עצמו לשאילתות כעת, ופועל בזמן אמת.
- הקורלציה בין סיגנלים חברתיים ודירוג בגוגל דומה לקורלציה בשנים קודמות.
- לעמודים שנמצאים במיקומים 1-3 יש CTR ממוצע של 36 אחוזים.
- 86 אחוזים מ-10 הדומיינים המובילים משתמשים בסיומת com.
האינפוגרפיקה הבאה מתוך המחקר מציגה את הקורלציות בין גורמי הדירוג השונים לדירוגים עצמם. חץ הפונה מעלה מצביע על עלייה, חץ הפונה ימינה מצביע על הישארות באותו המקום, חץ הפונה מטה מצביע על ירידה, ואילו כוכב מסמל גורם חדש שנכנס לחישובים.
איך מסתדרות תוצאות אלה עם המחקר של Stone Temple Consulting (חברת ייעוץ ושיווק דיגיטלי) מיולי האחרון, לפיו קישורים הם חשובים יותר כגורם דירוג ממה שחשבנו בעבר? אותו מחקר מצא שישנה קורלציה כמעט מושלמת בין אתרים המדורגים גבוה בגוגל ובין קישורים המצביעים אל אתרים אלה. אך בעוד ש-Searchmetrics מסכימים שקישורים הם עדיין חשובים מאד, בהתבסס על המחקר שלהם הם טוענים שחשיבותם נמצאת בירידה.
פוסט שפורסם בבלוג של Searchmetrics על המחקר מעניק לאתרים המלצה כיצד יוכלו להישאר רלוונטיים לאור תוצאות אלה, שתמציתה היא להתאים את תוכן האתר לכוונת המשתמשים (user intent). כך למשל, אם מישהו מבצע חיפוש על המילים “best short hairstyles” הרי שהוא בוודאי יצפה לראות עמוד עם פחות טקסט ויותר תמונות (ואפילו גלריית תמונות) שיספק לו רעיונות והשראה. לעומת זאת, אם אדם אחר מבצע חיפוש על משל המערה של אפלטון, הרי שבוודאי יצפה למצוא עמוד עם יותר טקסט, שהתוכן בו מובנה (בדומה לערך בוויקיפדיה). נראה כי כל מי שיש לו נגיעה לתחום של קידום אתרים במנועי חיפוש יצטרך מעתה לתת לעצה זו יותר משקל.
ועכשיו אליכם: מסכימים עם הממצא של Searchmetrics?
סביר להניח שלא כולם יסכימו עם הממצאים של Searchmetrics ומחקרים אחרים עשויים להראות תוצאות אחרות, כפונקציה של המודלים והשיטות בהם בחרו למדוד את גורמי הדירוג. מה אתם חושבים? האם על בסיס העבודה שלכם בשנה האחרונה הבחנתם במגמות שדומות לאלה המתוארות לעיל? ספרו לנו בתגובות!