אחרי ההכרזה של SearchGPT, מנוע הבינה המלאכותית שעתיד להתחרות בגוגל, בניסיון לשמור על הדומיננטיות שלה בשוק מנועי החיפוש גוגל חשפה שורה של תכונות פורצות דרך, אשר יגדירו מחדש את האופן שבו צרכנים מתקשרים עם מידע שהם באים איתו במגע ברחבי הרשת. הפיתוח הזה צפוי לשפר באופן משמעותי את חווית המשתמש בגוגל כרום, מה שישמור על גוגל כל הזמן בתודעה – גם אם תאבד נתח שוק בעולם החיפוש. שנית, כלי החיפוש יהיו אינטואיטיביים יותר מה שיתיישר עם המגמה ש-OpenAI מנסה להחדיר לשוק – להפוך את החיפוש לקל יותר מאי פעם.
גוגל לנס (Google Lens) – עכשיו כחלק אינטגרלי מגוגל כרום
אחת התוספות הבולטות מהעדכון האחרון, היא השילוב של גוגל לנס בתוך הדפדפן. התוספת הנחמדה הזו, תאפשר לכל גולש ברשת לבצע חיפוש ישירות על פריטים שמצא ברחבי הרשת, ובכך היא תפשט את תהליך מציאת המידע על אלמנטים גלויים בסביבת הגלישה. לדברי גוגל, יכולת זו תהפוך את תהליך החיפוש ל”חלק יותר ואינטרקטיבי יותר”.
השוואת מחירים מעולם לא הייתה קלה יותר
עוד פיצ’ר נוסף שגוגל הציגה, הוא רישום מוצרים מבוססי בינה מלאכותית בתוך Google Shopping. דרך התכונה הזו, כל גולש יכול ליצור באופן אוטומטי טבלאות השוואה עבור מוצרים בכרטיסיות מרובות, ובכך היא מסייעת לצרכנים לקבל החלטות רכישה מושכלות מבלי לטרוח ולחפש בתוך אוקיינוס של אתרי אינטרנט:
כפי שניתן לראות, מנוע ה-AI מסכם את ההבדלים בין המוצרים השונים לתוך כרטיסיה אחת, מה שמאפשר להשוות בין המוצרים בקלות שלא נראתה בעבר ובכך כל צרכן יוכל להיחשף למוצרים נוספים בעת הקנייה, וגם לחסוך כסף. כדי לקבל את דף הסיכום הזה, ממש לא צריך להיכנס לאתר בצורה יזומה, אלא הדפדפן פשוט יציע ליד הכרטיסיות לפתוח כרטיסיה חדשה עם ההשוואה המלאה.
החיפוש בתיבה שלמעלה הופך לשיחה
גוגל גם משפרת את הקלות של חזרה על חיפושים קודמים, על ידי הפעלת יכולת חדשה של שיחה דרך תיבת החיפוש. משתמשים יכולים כעת לבקש מהדפדפן לאחזר דפים ספציפיים מההיסטוריה שלהם הודות ליכולת ה-AI, מה שהופך את חוויית החיפוש לאינטואיטיבית וידידותית יותר למשתמש מאי פעם. התכונה מיועדת לפעול מבלי לאחסן נתונים מהפעלות של גלישה בסתר, ומבטיחה שפרטיות המשתמש נשמרת.