למכור דרך ChatGPT: איך זה ישפיע על הקמפיינים שלכם בגוגל שופינג?

פבל ישראלסקי
הכפתור לקנייה ישירה בתוך ChatGPT כבר כאן – בלי פרסומות, בלי ספונסרים. איך זה ישפיע על עתיד הפרסום הממומן והאם גוגל צריכה להתחיל לדאוג? הצצה ראשונה למהלך שעשוי לשנות את חוקי המשחק.
ChatGPT Shopping
שילוב כפתור קנייה ב-ChatGPT, מקור: OpenAI

רק אתמול דיברנו כאן על איך עולם הקידום האורגני משתנה במהירות עם הכניסה של GEO (קידום אתרים ב-ChatGPT ומודלי AI אחרים) והנה, לא עברו אפילו 24 שעות, ואנחנו כבר עם חדשות חמות מהשטח: אתמול אחר הצהריים, OpenAI הכריזה על פיצ’ר חדש ב-ChatGPT שמאפשר למשתמשים לבצע חיפוש מוצרים וקנייה ישירה, במהלך שמהדהד קריאת תיגר ישירה על גוגל שופינג ועל כל עולם הפרסום הממומן כפי שהכרנו אותו.

הפיצ’ר מציע למשתמשים תוצאות חיפוש שמוצגות בקרוסלות ויזואליות עשירות, עם פרטים על מוצרים וכפתורי מעבר לאתרי מסחר אלקטרוני לצורך רכישה.

איך זה עובד מאחורי הקלעים?

“אין כאן מודעות, אין כאן חסויות”, מדגיש אדם פריי, מנהל מוצר החיפוש של OpenAI. המוצרים שמופיעים נבחרים באופן עצמאי על ידי ChatGPT. המערכת מתחשבת בכוונת המשתמש (למשל, אם מחפשים “תחפושות לכלבים”) ומשקללת מספר נתונים.

לפי OpenAI, בחירת המוצרים מתבצעת על בסיס:

  • מטא-דאטה מובנית מספקים חיצוניים (למשל: מחיר, תיאור מוצר).
  • ביקורות ודירוגים מאתרים כמו Reddit ואתרי תוכן.
  • קריאת כוונת המשתמש תוך שימוש בזיכרון אישי והנחיות מותאמות אישית.
  • סטנדרטים של בטיחות שהוגדרו על ידי OpenAI.

בנוסף, ChatGPT עשוי להוסיף תיאורים מקוצרים למוצרים, להציג חוות דעת מסוכמות ואפילו תוויות כמו “מומלץ” או “משתלם”, בהתבסס על ניתוח ביקורות משתמשים – אך יש לזכור שהתוויות הללו אינן מבוססות על נתונים רשמיים מלאים.

למידע הטכני המלא על איך בוחרים מוצרים ומנהלים את חוויית השופינג החדשה ב-ChatGPT, ניתן לקרוא עוד במרכז העזרה של OpenAI.

לאן הולך הפרסום הממומן בעידן הבינה המלאכותית?

בזמן שגוגל שופינג מבוססת (חלקית) על פרסום ממומן שמכתיב אילו מוצרים יופיעו בראש, ChatGPT משנה את כללי המשחק: המלצות שמבוססות על חוויית משתמש אמיתית ולא על תקציבי פרסום.

  • מעל מיליארד חיפושים בשבוע כבר מבוצעים ב-ChatGPT – הרבה מהם קשורים למחקר ורכישת מוצרים.
  • ההמלצות מותאמות אישית ולא מבוססות רק על מילות מפתח כמו בגוגל.
  • אין מיקומים ממומנים בשלב זה – אך OpenAI שוקלת להוסיף בעתיד מודלים שיכללו אפיליאציה.

אם ChatGPT תספק חוויית קנייה מותאמת, אמינה ומונגשת, האם זה יוכל לגרום לירידה בחשיבות הפרסום הממומן במנועי חיפוש? יותר מזה – ייתכן שהמרוויחים הגדולים יהיו דווקא אתרי ביקורות עצמאיים ואותנטיים, שיזכו לחשיפה טבעית בזכות איכות ולא בזכות תשלום?

בינתיים, בלשונית Google Shopping כבר מופיעה תכונת “Researched with AI” עבור חלק מהחיפושים – עם סיכומים של ביקורות מקוונות והמלצות על מוצרים כך שמעניין לראות לאן המגמה הזו תתפתח.

לידיעה המקורית בבלוג של OpenAI

שתפו:
נכתב על ידי
יזם, יועץ שיווק דיגיטלי והעורך הראשי של קהילת AskPavel משנת 2007. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שיווק דיגיטלי שעוזרת למותגים להגדיל טראפיק לידים והכנסות.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
פבל ישראלסקי
1110
קידום אתרים
פבל ישראלסקי
90
מדיה חברתית
פבל ישראלסקי
99
קידום אתרים
עומר לייבנזון
1260
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
110098
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
104308
מדיה חברתית
דנה רוזן
84264
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות