בשבוע האחרון חברת OpenAI יצאה עם ההצהרה הבאה:
“ChatGPT יכול כעת לראות, לשמוע ולדבר – אנחנו מתחילים בהשקת יכולות מבוססות קול ותמונה ב-ChatGPT. יכולות אלה מציעות סוג חדש ואינטואיטיבי יותר של ממשק, בכך שהן מאפשרות לכל אחד לנהל שיחה בקול או להראות ל-ChatGPT על מה בדיוק אתם מדברים.”
לפני כמעט שנה הושק מודל הבינה המלאכותית ChatGPT ששינה, עבור רבים את אופן העבודה, השפיע על מחירי שירותים בחלק מהשווקים וסיפק אלטרנטיבות ראויות (לפחות בחלק מהמקרים) למגוון נותני שירותים כמו כותבי תוכן, מעצבים ואפילו עורכי וידאו. היום, כבר לא צריך לנחש, אנחנו יודעים שמדובר בהמצאה שיש לעקוב אחרי כל עדכון משמעותי בה וכן לשקול בכובד ראש את המשך מהלכינו. השינוי הזה, הוא אולי אחד מהשינויים האלה. מאז יציאת ה-ChatGPT יצאו לו כמה מתחרים, העיקריים הם מטעם גוגל – בארד וגוגל SGE, שגם הם כל הזמן מנסים להתיישר עם הסטנדרטים החדשים שהוא מציב בעולם הסושיאל, קידום אתרים ועוד.
שימושי ה-ChatGPT בעולם השיווק
אנשי שיווק עשויים להשתמש ב-ChatGPT למגוון רחב של מטרות, החל מיצירת תוכן, מחקר מילות מפתח (מקדמי אתרים), צ’אטבוט תמיכה באתרים, ניתוח נתונים מורכבים ועוד. המשמעות של הוספת הפונקציות הללו, היא למעשה הוספת עוד רובד לעולם. אפשר לחשוב על זה כמו על אדם שלמד לתקשר כל חייו רק באמצעות קריאה וכתיבה, אך לא ראה מעולם איך נראים חפצים או איך נראית הסביבה. כשמוסיפים עוד רובד, המשמעות היא להעניק למנגנון אפשרות ללמוד על העולם הרבה יותר – וזה כבר פותח פתח לאפשרויות מורכבות יותר של שימוש בו. למשל, לשם ההמחשה, חשבתם פעם מה יקרה אם יהיה אפשר לבצע שירות לקוחות טלפוני באמצעות הצ’אט?
מה הפיצ’רים החדשים?
בחידוש הנכחי, החברה מוסיפה שני פיצ’רים משמעותיים חדשים:
אפשרות לשלוח מסרים קוליים ולא רק מסרים כתובים.
אפשר ממש “לדבר” איתו:
הבנת מידע דרך תמונות:
זה שינוי משמעותי, משום שהוא מאפשר מעין “נתיב מהיר” לקליטה ועיבוד של מידע. חשבו על דוגמה פשוטה של איש שיווק, שאהב את סגנון התוכן של פרופיל מסוים באינסטגרם. אותו איש שיווק, יוכל, תיאורטית להקליט את שמע הסרטון ולכתוב פקודה ל-ChatGPT שייצור לו עוד 100 תסריטים לסרטונים באותו סגנון. והנה, הגענו למצב שבו עבודה שהייתה דורשת מאיתנו שעות ארוכות של מחשבה ואפיון מתבצעת בן רגע. כמו כן, פוטנציאל ההתחזות וההונאה גדל בדרך הזו, ואפילו חברת OpenAI בעצמה הזהירה מהסכנות האלה במאמר שנכתב בבלוג:
“[…] עם זאת, יכולות אלו מציגות גם סיכונים חדשים, כגון הפוטנציאל של שחקנים זדוניים להתחזות לאנשי ציבור או לבצע הונאה.”