Buzzsumo: הכלי שיגלה איזה תוכן הכי מעניין את הקהל שלכם [סקירה]

כשאנחנו עושים פעילות סושיאל או שיווק באמצעות תוכן, חשוב שנדע איזה תוכן עובד הכי טוב בנישה שלנו. Buzzsumo יאפשר לכם לגלות את התובנות האלו והסקירה הבאה תסביר כיצד תוכלו להשתמש בזה.
מור מריג'
Buzzsumo Ynet
buzzsumo

BuzzSumo

מחקר סושיאל ומשפיעני רשת

מערכת שמנתחת מאות מליוני פיסות תוכן ברשת ומוצאת את משפיעני הרשת הכי פופולאריים לפי תחום מסוים, מה התכנים שקיבלו הכי הרבה שיתופים, ניטור מותגים ועוד.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
3 1 הצבעה
תמיכה טכנית
3 1 הצבעה
תמורה לכסף

אני יודעת, אני יודעת שאתם מוצפים בכלים שאמרו לכם שאתם חייבים להכיר. וכן, אני יודעת שאתם הולכים לאיבוד ביניהם ושהם יותר מבלבלים אתכם מאשר עושים לכם סדר. אני יודעת כי אצלי קורה בדיוק אותו דבר. ותאמינו לי, לא הייתי טורחת להוסיף לרשימה שלכם עוד כלי אם לא הייתי משוכנעת ש-Buzzsumo באמת שווה את זה. או אם לא הייתי משוכנעת שהוא באמת יספק לכם מידע שימושי ומועיל שיקל משמעותית על העבודה שלכם ויחסוך מלא זמן.

למה אני אומרת את זה? כי בגדול, מדובר בכלי הכרחי, לא פחות, עבור כל מי שמתעסק ביצירה ושיווק של תוכן. וגם עבור כל מי שמחפש להשיג דירוג טוב יותר במנוע החיפוש, שזה בערך כולכם. לא אחדש יותר מדי אם אומר שאתרים טובים הם אתרים שמכילים תוכן איכותי, מקורי ומבוקש שעונה על צורך – וכאן בדיוק Buzzsumo נכנס לתמונה.

אתם הרי מכירים את זה מקרוב. עבר חודש מאז הפוסט האחרון שהעלתם, חייבים לרענן את האתר, מתחילים לחשוב על רעיונות, נדמה שכבר כתבתם על הכל, בום, נתקעתם. אז מה עכשיו? איך יודעים על מה לכתוב? איך יודעים מה מעניין או מה ישיג לכם אחוזי חשיפה ומעורבות גבוהים?

אפשר לנחש, אם אתם ממש מתעקשים לעבוד קשה ונהנים מעודף זמן, ואפשר גם לקבל החלטה מושכלת שמבוססת על עובדות בשטח ונתונים מוכחים.

לצורך העניין, בואו נגיד שאני מייצרת גלידות בוטיק ואחרי שכתבתי על הטעמים המיוחדים שלי ועל תנאי הגידול של הפרות האורגניות, אני רוצה נושא עדכני שידבר לקהל וילהיב אותו.

אז אני נכנסת לעמוד הראשי, מקלידה בחיפוש Ice Cream (וככל שתהיו ספציפיים יותר – כך תקבלו תוצאות איכותיות יותר) ומגלה את זה:

buzzsumo באזסומו

2.4 מיליון שיתופים! גלידה לארוחת בוקר משפרת את הערנות ואת הביצועים המנטליים! מדהים!

מעבר לעובדה שזה משמח אותי מאד ברמה הגרגרנית, זה גם משמח אותי מאד כי מצאתי נושא מסקרן ולא שגרתי לכתוב עליו.

חוץ מזה, סימנתי לי על הדרך עוד דברים שיכולים לעבוד לי כמו מתכון לקעריות גלידה, וכן, גם פיטבול סבלני שמחכה בתור (!) כדי לקבל את המנה שלו.

אוקי, לא אשאיר אתכם במתח, הנה זה:

בקיצור, חיפוש פשוט של ארבע שניות סגר לי פינה לשבוע הקרוב מבחינת חומרים שיעלו באתר או במדיה החברתית.

אגב, זה ממש לא נגמר כאן. יש עוד כל כך הרבה דברים שתוכלו לעשות ואלה דברים שישנו לחלוטין את שגרת העבודה שלכם. תחזיקו חזק, אנחנו הולכים לצלול לעומקו של אחד הכלים היותר נחוצים בארגזו של כל משווק, אסטרטג וכותב תוכן.

הכירו את Buzzsumo

את 2016 סגרנו עם פוסט סיכום מפלצתי שריכז את המאמרים הכי פופולריים שנכתבו בארץ בנושאי שיווק דיגיטלי:

most_shared_posts

אחת השאלות הנפוצות בימים שלאחר הפרסום היתה:

“איך עשיתם את זה? מה, עברתם אחד-אחד על כל הפיד ובדקתם כמה שיתופים כל מאמר קיבל?”

והתשובה היא כמובן – לא. 

חד משמעית לא.

השתמשנו ב-Buzzsumo. הרצנו חיפוש על ביטויים או בלוגים או כותבים ספציפיים שעניינו אותנו תחת כל תחום וככה הגענו לרשימה הסופית הזאת. כי זה, בין היתר, מה שהכלי הזה עושה. הוא מוצא את התוכן שהכי הרבה שיתפו בנושא מסויים. חוץ מזה, הוא גם יחשוף אתכם לאנשי מפתח ומשפיענים בנישה שלכם, יספק מידע על המתחרים, יתן השראה ואפילו ינטר עבורכם את הרשת.

מאפיינים ופונקציות מרכזיות

תובנות תוכן

לפני הכל ומעל הכל, Buzzsumo יעזור לכם לייצר תוכן טוב יותר ויספק תובנות חשובות לגבי טרנדים ונושאים שעשויים לעניין את הקהל שלכם, מבלי שתצטרכו להמר. באמצעותו תבנו בקלות ובמהירות אסטרטגיית תוכן יעילה ומוכחת שמבוססת על מספרים ומחקר. תוכלו לבצע בו חיפוש על בסיס נושא, מחבר או דומיין וגם למיין את התוצאות לפי פרמטרים של זמן (כלומר, מה שיתפו הכי הרבה ב-24 השעות האחרונות או מה שיתפו הכי הרבה ב-12 החודשים האחרונים). עוד פיצ’רים נחמדים:

  • פילוח על פי רשת חברתית
  • פילוח על פי סוג תוכן (מאמר, וידאו, אינפוגרפיקה)
  • פילוח על פי שפה/ מדינה
  • פילוח על פי דומיין שממנו מגיעים רוב המאמרים בתחום

והכל למעשה קורה במסך הזה:

BuzzSumo_1

בחרו ב-1-2 מילות מפתח שתרצו שיופיעו בכותרת המאמר שאחריו אתם מחפשים והכניסו אותן לשדה.

אתם יכולים גם להריץ חיפוש על דומיין.

בואו ננסה את זה:

buzzsumo

כשבדקתי את askpavel.com הופיעו לי התכנים הפופולריים ביותר ממויינים על פי כמות השיתופים הכוללת וכמות השיתופים הספציפית בכל אחת מן הרשתות החברתיות.

אם בא לכם למשל לגלות את התוכן הכי עדכני, הגדירו בסרגל שמופיע בצד שמאל חיפוש ל-24 השעות האחרונות (או לשבוע החולף):

BuzzSumo_3

 

והנה גם מופיעות מתחת אפשרויות הפילוח הנוספות:buzzsumo_4

ואם יש כותב ספציפי שאתם עוקבים אחריו ורוצים לקבל את הפוסטים הפופולריים ביותר שלו, השתמשו בפקודת: “______:Author”. בלי רווח.

buzzsumo

רוצים יותר מזה?

בטור האמצעי מופיעים כפתורים שיגלו לכם גם מי שיתף ומי הוציא לינק.

זה שימושי בעיקר אם רוצים להגיע לאתרים או משפיעים נוספים בנישה לצורכי שיתופי פעולה, טרגוט קהל, מאמרי אורח וכל השאר.

(באנגלית עובד יופי, כשמדובר בעברית, הביצועים יהיו די צולעים ותקבלו רשימה חלקית מאד)

buzzsumo

אז זה נחמד והכל אבל האמת היא שעוד לא הגענו לחלק הכי מעניין.

כי עד עכשיו קיבלנו מושג לגבי תכנים פופולריים שפורסמו. אבל בואו נעלה מדרגה וננסה להבין גם מה הופך אותם לכאלה.

האם הכותרות מאופיינות באורך או במבנה מסויים?

האם הן עושות שימוש במילים ספציפיות שחוזרות על עצמן?

מה יש בכותרות המובילות שגרם לכל כך הרבה אנשים ללחוץ דוקא עליהן?

את אותו תהליך בצעו גם לגבי התוכן.

מהו מספר המילים הממוצע של התכנים המובילים?

איך בנוי המאמר?

באילו עזרים ויזואלים השתמשו בו? וכן הלאה.

אין ספק שתוכלו לשאוב רעיונות והשראה מהמקומות הראשונים, אבל אם תבצעו ניתוח ותשאלו את עצמכם את השאלות הנכונות – תוכלו גם לפצח את הנוסחא ולמצא את הדרך לייצר תכנים כאלה בעצמכם.

תועלות:

  • הולכים על בטוח: לא מבזבזים זמן על נושאים שרק אולי יצליחו.
  • עדכונים שוטפים: גם אם לא התאפשר לכם ליצור תוכן – תמיד תוכלו למצא מה לשתף עם העוקבים כדי לשמור על דף פעיל.
  • זיהוי משפיענים ואפשרויות לשיתופי פעולה.

מעקב מתחרים

כמו בכל שאר האספקטים השיווקיים, גם כשמדובר בתוכן חשוב לזכור שאנחנו לא פועלים בחלל ריק. יש לנו מתחרים ואנחנו צריכים לפקוח עין, לעקוב אחר ביצועי התוכן שלהם ולבדוק:

  • באיזה פורמט הם משתמשים (מאמר, וידאו, אינפוגרפיקה, מצגת).
  • מה מצליח להם ומה פחות.
  • מי משתף את הפוסטים שהם מעלים (כלומר, קהלים נוספים שאפשר לטרגט או משפיענים שאפשר לגייס).
  • ואיך התוכן שהם מייצרים בהשוואה לתוכן שלנו.

יכול להיות שבמקרה נגלה שהם מכסים תחומים רבים שלא התייחסנו אליהם ולא נתנו להם מענה ולכן המשתמש מעדיף אותם על פנינו.

ואולי בכלל מתברר שהקהל שלהם, שהוא גם הקהל הפוטנציאלי שלנו, עף על אינפוגרפיקות.

במקרה כזה, נרצה לשקול את האפשרות הזאת או דרך אחרת שתקרוץ ותקרב את הקהל חזרה אלינו, אחרת נשאר מאחור.

בכל אופן, כדי לענות על הסוגיות האלה ולראות איפה אנחנו עומדים ביחס למתחרים – הריצו חיפוש על הדומיין שלהם (כמו שכבר הדגמנו) או על עמוד הפייסבוק, כמו שאדגים ממש עכשיו:

גשו ללשונית Facebook Analyzer שמופיעה בצדו הימני של הסרגל העליון > משם תוכלו לבחור בין חיפוש על פי מילות מפתח לחיפוש לפי עמוד. על מילות מפתח אין מה להסביר יותר מדי, אבל אם תבחרו בעמוד, שימו לב שאתם מקלידים רק את כתובת הדף שמופיעה לאחר הקידומת: /facebook.com.

Facebook Analyzer BuzzSumo

גם פה יש לכם אפשרות לפלטר את התוצאות בסרגל השמאלי ולהגדיר בדיוק איזה סוג של תוכן הייתם רוצים לקבל.

ומכאן והלאה, כדי שתשארו מעודכנים ותדעו מה ומתי המתחרים שלכם מפרסמים – הפעילו את הניטור (Monitoring).

מיד נגיע לזה.

תועלות:

  • דוחות מפורטים על פעילות המתחרים ברשת החברתית (ובכלל) לביצוע השוואה ושיפור תוך כדי תנועה.
  • ניתוח התכנים שעובדים להם לצורך יישור קו.
  • טרגוט קהל.
  • גילוי מקורות הקישורים שלהם.

ניטור

היה לנו פה כבר מאמר שהסביר בדיוק למה חשוב לבצע ניטור, אז לא אחזור שוב על הסיבות וכל זה. מה שכן, אני יכולה להגיד בקצרה שמדובר בטכנולוגיה הכרחית שעשויה לחסוך הרבה בעיות ומשברים פוטנציאליים. היא תשאיר אתכם מעודכנים ותדווח בכל פעם שמישהו יאזכר את שם המותג שלכם או של המתחרים ולמעשה גם כל מילת מפתח אחרת שתגדירו. הנה כל מה שתוכלו לנטר ב- Buzzsumo:

buzzsumo_monitoring

אז נגיד שאני רוצה לבדוק מה מפרסמים Ben&Jerry’s, המתחרים שלי.

אכנס ל-Competitor Mentions ושם אגדיר מילות מפתח מסויימות שארצה שיופיעו בתוכן על מנת שיהיה רלוונטי לי.

לא פחות חשוב מכך – יש להגדיר גם מילות מפתח שליליות, כדי שתוכלו לחסוך מעצמכם ערימות טקסט חסרות תועלת:

competitor_analyzerובמסך הבא תוכלו לבחור את תדירות ההתראות:

BuzzSumo Alerts

וזהו. מעכשיו כל פעילות של Ben&Jerry’s תדווח לי מיד ואוכל להגיב לה בזמן. אבל אל תסתפקו בזה. נטרו גם אחר המותג שלכם, משפיענים, אנשי מפתח בתעשיה, מילות מפתח וכל מה שתרגישו שנחוץ לכם.

תועלות:

  • ברגע שיפורסם תוכן המכיל את מילות המפתח שלכם – אתם תהיו הראשונים לדעת.
  • עדכונים מיידים ומעקב אחר פעילות רלוונטית ברשת.
  • מניעת משברים פוטנציאליים.

משפיענים

יש הרבה יתרונות לשיווק משפיענים. הם נתפסים כאמינים בעיני הקהל שלהם, יעלו לכם הרבה פחות מפרזנטור חתיך, אנשים אשכרה מחכים לשמוע מה יש להם לומר וחוץ מזה הם גם ישיגו לכם החזר גבוה ביחס להשקעה. זו הסיבה שיותר ויותר משווקים בוחרים בצורת המכירה הזו ומעדיפים אותה על פני האחרות. יחד עם זאת, חשוב לבדוק היטב את הבנאדם שתשלחו למשימה הזאת. הרי לא תרצו שזה יהיה מישהו שגם המליץ על המתחרים שלכם. לא תרצו שזה יהיה מישהו שרשימת העוקבים שלו מזוייפת. לא תרצו שזה יהיה מישהו שעושה את זה יותר מדי עד כדי שחיקה באמינות שלו. ואין טעם שאמשיך, כי הבנתם את הרעיון.

Buzzsumo תשים לכם על מגש את אנשי המפתח הפעילים והפופולריים ביותר בנישה שלכם. קליק על Influencers, קליק על Search וקיבלתם את זה:

buzzsumo_influencers

צד שמאל, ברגיל, אפשרויות פילטור לפי סוג המשפיע המבוקש. צד ימין יציג לכם מידע כמו סמכות הדומיין וכמות העוקבים שלו.

אל תתפתו ללכת אחרי זה שיש לו את כמות העוקבים הגבוהה ביותר, זה לא בהכרח מעיד על איכות או על הנעה טובה יותר לפעולה. בדקו קודם האם הקהל של המשפיען חופף לקהל שאליו אתם מכוונים וזכרו שככל שיהיו יותר עוקבים – כך הם יהיו גם מגוונים יותר. עדיף בדרך כלל לבחור במשפיענים מהדרג הבינוני, כאלה שהקוראים שלהם ממוקדים יותר ואז הסבירות שיגלו מעורבות עולה.

תועלות:

  • מציאת האנשים החזקים ביותר בכל תחום.
  • שיתופי פעולה – דרך עוצמתית להגברת חשיפה.
  • קבלת השראה בהתבסס על התכנים המועלים.

שורה תחתונה

יתרונות

  • קל ופשוט לשימוש: רק להכניס מילת מפתח וכל התוכן הכי פופולרי מול העיניים.
  • מעקב: אחרי המותג שלכם, אחרי המתחרים ואחרי משפיעים.
  • חסכון בזמן: מצאו מיד מה טרנדי, מה מעניין ומה מוכיח את עצמו בקרב קהל היעד.

חסרונות

  • שפה: עובד מושלם באנגלית, בעברית לוקה בחסר בניתוח הלינקים הנכנסים.
  • מחיר: Buzzsumo לא זולה, תראו בעצמכם:

Buzzsumo prices

התוכנית הבסיסית ביותר עולה 79$ לחודש וזה לא מעט עבור עסקים קטנים. אבל אם אתם כותבים לעיתים קרובות, זה כנראה שווה את זה.

תנסו, מה אכפת לכם, לא עולה כסף.

עומדים לרשותכם 14 ימי נסיון לגמרי חינמיים ותוכלו להתחיל אותם ללא כל התחייבות ובלי להשאיר כרטיס אשראי וכל מה שקורה בהרבה מקומות אחרים. כתובת דואר אלקטרוני ואתם בפנים!

ואם תחליטו לא להמשיך את ההתקשרות – תוכלו להשתמש בגרסא החינמית והיחסית מוגבלת שתאפשר הצצה ל10 התוצאות הראשונות בלבד:

buzzsumo free

אז זה BuzzSumo ובכל מה שנוגע למחקר וניתוח תוכן – הוא אחד הכלים היעילים (והמעולים!) שאני מכירה.

הוא חוסך לי טונות של זמן ברמה היומיומית וכמעט לא מפספס אף פעם כשזה נוגע ליצירת תוכן מעניין, עדכני ומושך.

ספרו לי איך היתה החוויה שלכם איתו, אם גיליתם בו יתרונות נוספים ואם אתם מכירים כלים דומים שכולנו נוכל להנות מהם.

אני ארד בינתיים להביא לי גלידה.

שתפו:
נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.

עוד מאמרים בנושא תוכן וקופירייטינג

5 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
3 1 הצבעה
תמיכה טכנית
3 1 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.