מטא מרחיבה את הגישה לערוצי השידור גם לפייסבוק, כלי תקשורת חדש שעליו הכרזנו במאי 2023 והושק לאחר מכן בחודש אוקטובר. הוא מאפשר ליוצרים לשלוח הודעות ישירות לעוקבים שלהם בפורמט צ’אט. הכלי, שזכה להצלחה רבה באינסטגרם, ייפתח כעת לכל דף עסקי בפייסבוק עם למעלה מ-10,000 עוקבים. אז מה מצפה לנו בעדכון החדש?
ערוצי השידור של פייסבוק – כיצד הם פועלים?
ערוצי השידור של פייסבוק (Broadcast Channels) הם כלי תקשורת ייחודי המאפשר ליוצרי תוכן להעביר מסרים ישירות לעוקבים, בפורמט של צ’אט פרטי. כלומר, במקום לפרסם פוסטים בפיד הציבורי, ניתן לשלוח הודעות באופן אישי יותר. ערוצי השידור מאפשרים מגוון רחב של אינטראקציות עם קהל העוקבים בפרופיל, כולל שליחת הודעות טקסט, שיתוף תמונות וסרטונים, קיום סקרים ושאלות ותשובות, ואפילו שידור של אירועים חיים.
הפיצ’ר הזה מספק דרך מעניינת וחדשה יותר ליצירת קשר בלתי אמצעי עם העוקבים, המשמש להגברת המעורבות שלהם בתוכן ולבניית קהילה תומכת ומגובשת.
הפיצ’רים החדשים: שידור חי, שיתוף לסטוריז ועוד
בנוסף להרחבת הגישה לעמודים נוספים, מטא משיקה מספר תכונות נוספות שיעצימו את חוויית השימוש בערוצי השידור:
- שיתוף אוטומטי בין פלטפורמות: יוצרים יוכלו לשתף הודעות ועדכונים מערוץ האינסטגרם ישירות לערוץ הפייסבוק. זה מה שיאפשר ניהול אפקטיבי של החשבון בשתי הפלטפורמות בצורה יעילה יותר.
- שיתוף לסטוריז: תוכן מהערוץ ניתן לשיתוף בסטוריז בפייסבוק, מה שיגדיל את החשיפה של הערוץ ויביא עוקבים חדשים.
- גישה מוקדמת לתכנים: מנהלי ערוצים יוכלו לפרסם תכנים בלעדיים למנויים בערוץ השידור, לפני פרסומם בעמוד הציבורי, ובכך ליצור תחושת בלעדיות בקרב המנויים.
מתי וכיצד תוכלו להתחיל להשתמש בערוצי השידור בפייסבוק?
לפי ההכרזה של מטא, ערוצי שידור ייפתחו בפלטפורמת פייסבוק ובמסנג’ר. עדיין לא ננקב תאריך ספציפי מטעם החברה, אך ניתן להבין מההצהרות כי עמודים מקצועיים עם מעל ל-10,000 עוקבים יקבלו גישה לפיצ’ר החדש בחודשים הקרובים. ככל הנראה, מטא תרחיב את הגישה לפיצ’ר בהדרגה, כדי לאפשר לה לבחון את הביצועים שלו ולבצע התאמות במידת הצורך.
הזדמנות שונה בנוף
זה כבר ידוע שערוצי שידור בממוצע מספקים יחסי המרה גבוהים יותר מהודעות רגילות, ומאפשרים למותגים ליצור קשר ישיר ואישי עם קהל היעד. מדובר בכלי רב עוצמה שעשוי לחזק משמעותית את תחושת הקהילתיות בתהליך בניית הקהילה ולסייע לקדם מוצרים ושירותים באופן בולט. לדוגמה, מותג האופנה ASOS כבר השתמש בערוצי שידור באינסטגרם כדי להציע למנויים גישה מוקדמת לקולקציות חדשות והנחות בלעדיות, מה שהוביל לעלייה משמעותית במכירות.
אז בקיצור, לכל מותג שרוצה לבלוט בנוף כעת נוצרה עוד הזדמנות חדשה שבה אפשר לערוך סקרים ולקבל משוב, להציע מבצעים והנחות מיוחדות וכל זה בדרך שונה ובלתי שגרתית. יש לכם מעל 10,000 עוקבים בדף העסקי? זה הזמן להתחיל להתנסות בכלי החדש וליצור מעורבות בקרב הגולשים!