בשיחת הנגאוט אמר ג’ון מולר כי לגוגל קל יותר להבין במה עוסק הדף כשהטקסט החשוב בפסקה מוגדש ב-BOLD.
השאלה שעלתה במהלך השיחה העלתה את הסוגייה האם ישנם יתרונות לשימוש בטקסט מודגש והאם זו בחירה של סגנון או שהיא יכולה לסייע גם למטרות SEO.
על פי מולר – טקסט מודגש יכול לסייע לקידום האתר
בשיחה אמר מולר כי הדגשת הטקסט הרלוונטי יכולה לעזור לקידום האתר. עם זאת, האופן בו ההדגשה עוזרת נמדדת בצורות שונות כולל כלל התוכן בעמוד. על פי מולר, טקסט מודגש יכול להוסיף ערך לדף כשכלי הסריקה של גוגל מחפשים טקסט מודגש או נטוי וזאת במטרה להבין מה הכי חשוב בדף.
גוגל יכולה בדרך כלל להבין במה עוסק הדף ומה הכי חשוב בו, אך טקסט מודגש עוזר להפוך את המסר לברור יותר. המטרה של גוגל היא להבין במה עוסק הדף ולשם כך היא משתמשת בדברים שונים כמו כותרות אך גם בטקסט מודגש.
חשוב להבין כי ההדגשה צריכה לסמן את הנושא המרכזי וכשהיא כזו, היא מעניקה גם לקוראים ערך מוסף. כמובן, הערך של ההדגשה נמדד ביחס לדף כולו כאשר מאמר מלא שמודגש לא יוסיף כלל לערך הדף. לעומת זאת קטעי טקסט מודגשים יכולים לשלוח אותות חזקים לגוגל ולסייע לפעולת ה-SEO.
טקסט מודגש עוזר לגוגל להבין את הפסקה או הדף
טקסט מודגש יכול לעזור לגוגל להבין במה עוסקת הפסקה או במה מתמקד הדף. כדי לשדר את המסר הרצוי לגוגל יש לשים דגש על החלק החשוב ביותר בפסקה ולשים לב כי היחס בין הטקסט המודגש לבין הטקסט הכללי סביר. הדגשה רבה מדי לא תוביל לשום שינוי כי מבחינת גוגל הכל יראה אותו הדבר והאלגוריתם לא יבחין בין מה שהכי חשוב לבין שאר התוכן.
כמובן, חשוב לזכור כי ישנם גורמים רבים אשר משפיעים על ההחלטה של גוגל האם הדף רלוונטי או לא. הדגש הוא סימון אשר מאפשר לגוגל להבין את הדף קצת יותר טוב. לכן, כסיכום אומר מולר כי נקודות חשובות המודגשות בפסקה יכולות לסייע לגוגל להבין את הפסקה ולכן מסייעות בפעולת SEO.