השינוי המשמעותי הזה מגיע לאחר תקופה ארוכה שבה בינה מלאכותית תפסה תאוצה ואפילו השתלבה במנוע החיפוש של גוגל ואף בתוך בינג.
עד היום ראינו את מודל ה-ChatGPT פועל על בסיס מידע קיים שצבר דרך מנועי החיפוש – אך מידע זה אינו משתנה באופן דינמי (לכן אם תשאלו את הצ’אט על הקורונה, סביר להניח שהוא לא ידע את התשובה – אלא אם בוצע עדכון בבסיס המידע שלו).
המשמעות: מהיום, השיטה הולכת להשתנות. המודל יוכל לנצל את מאגר המידע העצום של בינג, ולספק מידע המבוסס על חיפוש בזמן אמת ותרגומו לתשובה הספציפית שהמשתמש מחפש.
איך זה הולך להשפיע על עולם ה-SEO?
מרחיק לכת לומר שעולם קידום האתרים יאבד ממשמעותו. אך אין ספק שלשינוי תהיה השפעה מסוימת עליו – הוא עשוי ליצור שינוי אצל מקדמי האתרים במיקוד לכיוון אסטרטגיות לאופטימיזציה של הצ’אט ושל מנוע החיפוש בינג, במקום לאופטימיזציה למנוע החיפוש שרובינו מתייחסים אליו כברירת המחדל לקידום – גוגל. תוכן שידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של בינג – סביר להניח שיופיע יותר כתשובה לשאלות בצ’אט.
המרוויחים העיקריים מהמהלך הזה יכולים להיות גם עסקים וגם משתמשים ב-ChatGPT. עבור עסקים, היתרון הגדול יהיה שניתן לכוון את האסטרטגיה לשאלות ספציפיות ופחות לחשוב על מילות מפתח – מה שיאפשר יצירת תוכן יותר אותנטי. המשתמשים, לעומת זאת, ייהנו מתשובות הרבה יותר מהירות וטובות, ועכשיו – גם מעודכנות יותר. זה יכול להיות יתרון במיוחד ביישומים כמו תמיכת לקוחות, חינוך ואחזור מידע.
איך זה ייראה בפועל?
השינוי בפועל נראה כתוספת לצ’אט, מודל נוסף (כמו מודל GPT-3.5 או GPT-4) שהינו אינטליגנטי ומושכל יותר, מודל שמסוגל לאחזר מידע בזמן אמת מתוך מנוע החיפוש. דמיינו שבמקום לחפש, אתם מנהלים שיחה על החדשות האחרונות, והוא יכול לספק בשבריר שנייה את כל הדברים החדשים שאתם צריכים לדעת בנושא מסוים.
אין ספק, מדובר במהלך שמשנה את כללי המשחק. השילוב הזה יכול לשנות לגמרי את האופן שבו אנו מחפשים, ואין ספק שמה שאנו רואים כרגע הוא רק קצה הקרחון.