בינג הודיעו בבלוג שלהם שהאינטגרציה של פייסבוק והחיפוש שלהם סוף סוף הושלמה. לפני שבוע, למי שחיפש בבינג, כבר התחלנו לראות התחלה של האינטגרציה ותוצאות חיפוש שחברים שלך עשו להם Like.
אבל זה היה עדיין בטסטינג ולא יצא לייב. אתמול הם הודיעו ששילוב הרשת החברתית שלך בפייסבוק במנוע החיפוש הושלמה וכל המשתמשים מארה”ב צריכים לראות את השינוי.
אני אישית עדיין לא רואה את זה, גם כשאני מחובר דרך פרוקסי אמריקאי, אבל אתם אולי תצליחו… רק תזכרו להיות מחוברים לפייסבוק לפני שאתם מחפשים בבינג.
איך השינויים האלו כ”כ יועילו לי ?
שאלה טובה. הנתונים החברתיים ששייכים לפייסבוק הם כ”כ יקרי ערך שקשה לשים עליהם מחיר. ההסכם שהם סגרו עם בינג יתן לבינג גישה לנתונים האלו וככה גם להציג לכם תוצאות חיפוש רלוונטיות ברמה האישית. דבר שלגוגל עדיין אין גישה אליו (למען האמת יש גישה אליו, אבל אסור להם להשתמש בו מבחינה חוקית).
גוגל עשו את אותה העסקה עם טוויטר בתחילת השנה ושילבו את הנתונים החברתיים בתוצאות החיפוש של החדשות ובלוגים וכו’. אבל לטוויטר אין מאגר משתמשים ברמה של פייסבוק והמידע בו הרבה פחות איכותי ויותר מפוצץ בספאם.
אז סוף סוף הנתונים האלו מגיעים לתוצאות החיפוש וזה מה שיאפשר לנו (כל עוד אנחנו מחוברים לפייסבוק) לראות תוצאות שחברים שלנו עשו להם לייק, תוצאות “אנשים” כשמישהו מחפש שם מסויים, כמו החיפוש בפייסבוק.
העובדה היא שכשאתה מקבל תוצאות שנוגעות לך אישית, הם יותר רלוונטיות אליך ויש הרבה יותר סיכוי שאתה תמצא אותם מעניינים ומועילים לך. זה לדעתי הדבר היחיד שנותן לבינג יתרון משמעותי על פני גוגל ויכול לשנות את חוקי המשחק. עם זאת, יש סיכוי טוב מאוד שגוגל כן יצליחו להשיג יתרון משלהם שישווה את הנתונים ע”י פעולות כגון: הסכם משלהם עם פייסבוק, הסכם עם כמה רשתות חברתיות אחרות שביחד יכולות להשתוות לפייסבוק, פיתוח רשת חברתית משלה שתצליח להפוך לדבר החם הבא.
מה דעתכם על המהלך הזה?
יש סיכוי שבינג ישתלטו על שוק החיפוש בעזרת האינטגרציה החדשה הזאת? או שזה סתם עוד גאדג’ט שלא תהיה לו שום השפעה…