לצד המריעים, יש הטוענים כי עדיין מרחיק לכת לומר כי ChatGPT יכולה להיחשב בכלל כבינה מלאכותית היכולה להחליף את בני האדם בביצוע משימות מסוימות – וכי זהו טרנד חולף. ראינו כבר צורות שונות של בינה מלאכותית בעבר, אך לא ברמה הזו או אפילו קרובה לה – וזו הסיבה ל”באז” האדיר שעוררה השקת הצ’אט בעל הבינה המלאכותית.
הבחירה של מייקרוסופט בטכנולגיה
לא מפתיע לומר כי מייקרוסופט בחרה להשתמש דווקא בשירותיה של ChatGPT, הרי מייקרוסופט היא הגורם העיקרי מאחורי הפיתוחים של Open AI. מייקרוסופט כבר הודיעה בעבר כי תוסיף את DALL-E 2 לאופיס 365. למי שאינו מכיר, DALL-E-2 היא פלטפורמה המאפשרת לעצב תמונות באמצעות בינה מלאכותית על ידי הזנה של תיאור התמונה (התוכנה “מבינה” מה ניסיתם להסביר לה לעצב, ומעצבת תמונה כזו).
אחרי השקעה של מיליארד דולר (!) בפיתוח, מייקרוסופט רואה את עצמה כשותפה בלתי נפרדת מההצלחה המהירה של OpenAI ולכן, היא גאה להשתמש בשירותיה לטובת שיפור מנוע החיפוש שלה. כמובן שמעבר לכל מדובר בצעד כלכלי שעשוי להיות חכם ביותר.
יש לציין שמעבר לכך, מייקרוסופט מנסה כבר מספר שנים לבסס את המוצרים שלה על צ’אטים, בין היתר. השילוב עם ChatGPT יכול לסלול את דרכה למקום כזה במהירות.
איך ChatGPT ישולב בתוצאות החיפוש של בינג?
עדיין לא נחשפה הדרך שבה תתבצע האינטגרציה, אך יש כבר ברשת מספר ניחושים ואף הצעות. הנה דוגמא למוקאפ עליו המליץ בטוויטר יועץ קידום האתרים גלן גייב:
“אם משתמש שאל שאלה על ההתנגדות הצרפתית במהלך מלחמת העולם השנייה, ChatGPT יכול להציע שאילתה קשורה על משטר וישי צרפת תוך הסבר הרלוונטיות לשאילתה המקורית, גם אם המשתמש לא הזכיר את מילות המפתח הללו. ” להלן המוקאפ 🙂
התחרות עם גוגל
נכון להיום, גוגל מחזיקה בנתח שוק אסטרונומי בשוק החיפוש – ההערכות מדברות על כ-80-90%! ככה נראה נתח שוק החיפוש בדסקטופ (מתוך Statistia):
ובינג? טוב, היא במקום אחר לגמרי. לכן, כל שינוי, אפילו הקטן ביותר שעשוי לעזור לבינג לצמוח – הוא מבורך עבורם משום שמדובר בגדילה של עשרות ואף מאות אחוזים.
על אף שמייקרוסופט ניסתה כבר לקדם את בינג בעבר באמצעות מוצרים שונים כמו אופיס, רוב מוחלט של האנשים בוחרים בגוגל.
במילים אחרות – שיפור חווית המשתמש ושימוש בבינה מלאכותית עשוי לשנות את פני הדברים לגמרי.
מה אומרים בגוגל?
מנכ”ל גוגל סונדאר פיצ’אי משתדל לנקוט במשנה זהירות מול השינויים הנצפים עקב בינה מלאכותית, ונמסר ממנו כי הוא לא יכניס אותה כל כך מהר למערכות. זאת על אף שגוגל משלבת בינה מלאכותית במוצריה (כפי שמופיע במדריך קידום אתרים חדש שפרסמה). למרות זאת, נראה כי הם מודעים לסכנות ופועלים בזהירות ובהתאם.