[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל מיי ביזנס תראה אילו שאילתות חיפוש מביאות תנועה לעסקים רשומים
מסקרן אתכם לדעת איך הלקוחות מוצאים את העסק שלכם?
עדכון חדש ומאד משמעותי יראה מה הם הביטויים שדרכם מוצאים ומגיעים לעסקים שרשומים לגוגל מיי ביזנס.
המידע הזה יופיע תחת לשונית התובנות (Insights) ויראה את הביטויים הנפוצים והטרנדיים עבור עסק מסויים. גוגל הדגישה שלא מדובר בכל מילת חיפוש, אלא רק בביטויים השמישים והמחופשים ביותר בטווח שבין 7 ל28 ימים.
נכון לעכשיו, נראה שהעדכון לא הגיע לכלל המשתמשים, מדובר בפיילוט וגוגל הבטיחה לעדכן כשהפיצ’ר יהיה זמין בתפוצה מלאה.
גוגל רוצה להילחם בפייק ניוז גם ביוטיוב
הבלוג של יוטיוב פרסם יוזמה חדשה שתעזור לעיתונאים ומשתמשים לדווח באופן מדויק ואמין יותר על אירועים חדשותיים. בעבר גוגל הקלה על עיתונאים בעניין הזה ואפשרה להם להכניס את הדיווחים שלהם לתוך יוטיוב באמצעות ה-Player for Publishers שהפך את התהליך לפשוט יותר וחסך בעלויות.
בין המאמצים החדשים של יוטיוב לשפר את עבודתם של העיתונאים ניתן למצוא שיתופי פעולה עם מומחים מגופי מדיה כמו Vox Media ו-India Today והשקעה כספית בתוכניות שתלמד את העיתונאים כיצד לעבוד וליצור ווידאו מקוון בקלות במקומות שונים ברחבי העולם. (התכנית של Player for Publishers פועלת כבר היום ב-25 מדינות).
חברת האם גוגל משקיעה גם במיזם נוסף בארה”ב שמטרתו ללמד צעירים על אוריינות דיגיטלית (Digital Literacy) באמצעות מכון פוינטר באונ’ סטנפורד, גופי לימודי מדיה ויו-טיוברים מומחים.
עוד מטרה של יוטיוב היא לחבר בין עולם הווידאו לבין עולם הדיווח הקלאסי. מרבית העיתונאים שאינם עובדים באולפני טלוויזיה יעדיפו לדווח במדיה הטקסטואלית, ולכן יוטיוב תתחיל להציג קישורים לדיווחים האחרונים מאמצעי המדיה ברשת לפני רשימת הסרטונים המוצגים בתגובה לחיפוש.
בנוסף, התמיכה לתצוגה מיוחדת של מבזקים מיוחדים (Breaking News) מתרחבת ל-17 מדינות נוספות וגוגל תכפיל את המספר הזה בזמן הקרוב. גם החדשות המקומיות יזכו לחשיפה גדולה ביותר באפליקציות של יוטיוב לטלוויזיות וממירים חכמים.
עוד שינוי מעניין יאפשר ליוטיוב להציג קטעי וידאו אמינים יותר מרשימה של מקורות נבחרים, כולל טקסט עם קישור למאמרים בויקיפדיה ומקורות דומים (בדומה לפאנל העובדות בחיפוש הרגיל), וכך לשבור מיתוסים שגויים, במיוחד בכל מה שקשור לאירועים היסטוריים.
גוגל החלה להפעיל את עדכון המהירות
גוגל עדכנה את ההכרזה המקורית שלה על עדכון המהירות והודיעה שהיא החלה להפעיל אותו באופן גלובלי.
כזכור, עדכון המהירות משפיע בעיקר על אתרים ניידים איטיים ולא ישנה את הדירוגים של אתרים שכבר כיום נחשבים למהירים. מי שמעוניין לבדוק את המהירות שלו לפי גוגל (או לפחות כמה שיותר קרוב לכך), יכול להיעזר באחד מהכלים הבאים: דוח המשתמשים של כרום, Lighthouse והכלי הוותיק Pageinsights Tool.
עם או בלי קשר לכך, גוגל הוסיפה מדד חדש גם לעמודי הנחיתה של Google Ads (Adwords) שמדרג את המהירות של דפי נחיתה ניידים מאחד עד עשר. מלבד המהירות, אפשר לראות גם את אחוזי הלחיצות במידה והדף מתאים לניידים וגם עבור גרסאות ה-AMP.
Chrome user experience report – כלי למדידת חווית משתמש
חדש מהתנור – כלי למדידת חווית משתמש שמתמשק עכשיו רק עם הדוח לבדיקת מהירות אתר.
בכלי לבדיקת מהירות אתר ניתן לראות ציוני אופטימיזציה ומהירות – לרוב נראה תחת מהירות Unaviable.
מעכשיו בלחיצה על הלינק של origin: ניתן לראות את דוח חווית המשתמש שמתייחס למדדי המהירות.
DCL = dom content loaded
FCP = first contentful paint
לפי ההסבר בדף – הדוח מודד התנהגות גולשים אמיתיים בדפדפן כרום (אילו שבחרו שלא לסנכרן את היסטורית הגלישה שלהם, לא הגדירו סיסמא לסינכרון ואיפשרו דיווח סטטיסטי של שימוש).
הנתונים מתבססים על:
1. Pagespeed insights
2. Public google BigQuery Project
מדדים:
קשה לתרגם את המונחים האלו לעברית, אבל ננסה להסביר מה זה אומר.
First Paint – זה הזמן בו הדפדפן מוצג לראשונה לאחר הניווט (כאשר הדפדפן התחיל לעבד את הדף).
First contentful Paint – הזמן בו הדפדפן מציג לראשונה טקסט וכל סוג של תמונה. זה הזמן בו הגולשים מתחילים לצרוך תוכן.
DOMContentLoaded – הזמן בו הhtml נטען במלואו.
עוד מדדים משקללים את ערכי רוחב הפס, סוג המכשיר(דסקטופ/ מובייל או טבלט) ואזור גיאוגרפי.
מעניין מה יהיו הפיצ’רים העתידיים של הכלי לבדיקת חווית משתמש.
האיחוד האירופאי שוקל הטלת קנסות כבדים בשל תחרות לא הוגנת באנדרואיד
האיחוד האירופאי שוקל לקנוס את גוגל בסדר גודל של מיליארדי דולרים בשל מה שהוא רואה כתחרות לא הוגנת במערכת ההפעלה של האנדרואיד. כל יצרן מכשירים שמבוססים על אנדרואיד חייב להתקין את אפליקציית החיפוש של גוגל ואת דפדפן כרום מראש, אם הוא מעוניין לתת גישה גם ל-Play Store.
מלבד החדשות האלה שזכו לחשיפה נרחבת במדיה, מסתבר שהרשות האירופאית להגבלים עסקיים בוחנת הטלת קנס נוסף על גוגל עקב תלונה של בעל חנות צד שלישי הנותנת למשתמשים אפשרות להוריד אפליקציות שלא דרך החנות הרשמית של גוגל (Google Play). על פי מנכ”ל החברה שמריצה את החנות ששמה Apotide, מערכת הההגנה הפנימית של גוגל, Play Protect, הציגה התראות למי שהשתמש בחנות והזהירה אותו שהורדה ממנה עשויה לחשוף את המכשיר שלו לאפליקציות זדוניות.
גוגל התייחסה לנושא כבר בחודש מרץ בפוסט של מנהל האבטחה באנדרואיד וכרום. על פי הפוסט, הסיכוי להוריד אפליקציה זדונית מחנות צד שלישי גדול פי 9 מאשר הורדת האפליקציה מהחנות של גוגל.
חנויות צד שלישי הן כמובן לא דבר חדש, ואפילו אמאזון מפעילה חנות משלה הדורשת לעקוף את האבטחה הפנימית במכשירי אנדרואיד לצורך התקנה של אפליקציות ממקורות לא מוכרים.
יוטיוב משחררת אפשרות חדשה לזיהוי של סרטונים מועתקים
יוטיוב הודיעה על שחרור של אפשרות חדשה ליוצרים שתעזור להם לזהות ערוצים אחרים שהעתיקו מהם. ברגע שהיוצר מעלה סרטון חדש, האלגוריתם של יוטיוב שומר את הרגע המדויק של ההעלאה, וכך הוא יכול לזהות האם הסרטון הועתק.
מרגע שמופיעה התראה על סרטון מועתק, היוצר יכול לשלוח בקשת הסרה אוטומטית ליוטיוב או לפנות למשתמש המעתיק בעצמו. יוטיוב ממליצה לבדוק היטב האם מדובר בתוכן בלעדי ושאי אפשר להשתמש בו תחת ההגדרה של שימוש הוגן.
משום מה, הפוסט של יוטיוב לא מציין האם הוא יכול לשמש גם להעתקות חלקיות.
עדכונים מהירים
- גוגל החלה לבחון הוספה של חיפושים נוספים גם מתחת לתוצאות הממומנות.
- היכולת לבדוק URL ספציפי זמין כעת לכל המשתמשים בגרסת הבטא של ה-Search Console.
- מעכשיו ניתן להוסיף מספרי טלפון גם לפוסטים של רשומות עסקיות.
- טוויטר הסירה חשבונות נעולים ממספרי העוקבים של המשתמשים בפלטפורמה.
- פייסבוק תאפשר לשמור סיפורים במסך הפרופיל של המשתמש עם שם ותמונת נושא.
- ג’ון מולר מזהיר את המשתמשים מפני עדכון הדף באמצעות תג מטה. על פי מולר, גוגל מתייחס לתוכן החדש שנטען כהפניה, ולכן עשוי לאנדקס את התוכן הלא נכון.