גוגל חשפה לאחרונה סדרה חדשה של שיפורים לבארד, הצ’אטבוט שיצרה במקור כתגובה להשקת ה-ChatGPT ומבוסס על מודל הבינה המלאכותית PaLM 2. מדובר בשדרוג שיאפשר לכולנו להסתמך על מידע נוסף, בין היתר מידע אישי, וכך לקבל תוצאות מדויקות יותר עבור מה שאנחנו מחפשים. בואו ונבין מה כולל העדכון.
חיבור לאפליקציות ולשירותי גוגל
דרך חיבור לכלים אחרים של גוגל, כמו Google Drive, Gmail, Docs ניתן לספק תשובות מודעות יותר להקשר ומתואמות לתוכן ולהעדפות הקיימות של המשתמש. למשל, קרה לכם פעם שאיבדתם קובץ מסוים בדרייב ולא מצאתם אותו על ידי החיפוש הרגיל? דרך חיבור לכלים אלו, בפעם הבאה יהיה ניתן לבצע חיפוש חכם יותר, חיפוש שמבוסס על מהות ולא רק על מילות מפתח. בארד יכול למשל, לסייע בתכנון של טיול על ידי מציאת טיסות עם כלי החיפוש לטיסות ומלונות, ואפילו לשלוח אתכם למבט מקיף על היעדים ביוטיוב בסרטונים רלוונטיים. הנה דוגמה לשימוש בממשק בין בארד לג’ימייל:
איך זה נוגע לאנשי השיווק?
היום אנחנו עדיין נוהגים לחפש את התשובות שלנו, כמעט לכל דבר בעולם – באמצעות גוגל. אך לטענת רבים, חלק גדול מעולם החיפוש עובר שינוי לכיוון של חיפוש מבוסס טכנולוגיית בינה מלאכותית. זה אומר, שהצורך בחיפוש, כפי שאנו מכירים אותו היום ילך וידעך לפחות בחלקו וישנה צורה. ברמת העיקרון, בגוגל עובדים גם על כלי AI מתקדם יותר שנקרא SGE וכרגע נמצא בשלבי אב-טיפוס. כששני הכלים האלה ייכנסו יחד כחלק טבעי בתוצאות החיפוש, כבר יהיה מדובר בשינוי משמעותי, שככל הנראה יצריך גם אותנו, אנשי השיווק בתמונה. מאז השקתו, בארד כבר עבר כמה שינויים, חלק גדול מהם מבוסס על משוב המשתמשים וזאת במטרה “לאמן” אותו כדי לענות על שאלות מורכבות (למי שלא בקיא בתחום, אחד מהעקרונות שעליו בנויה בינה מלאכותית הוא יכולת למידה עצמית ושיפור).
ביום מן הימים (אולי אפילו ממש בקרוב), בארד יוכל להפוך לכלי יומיומי, כזה שאנחנו יכולים בקלות ובפשטות להשתמש בו – ממש כשם שאנו משתמשים בתוכנת “אקסל” או “וורד”. בנקודה הזו, התנהגות הגולש ואופני החיפוש בעולם כבר עשויים להשתנות באופן דרסטי. זה עשוי לקרות מהר יותר משאנו חושבים, ולכן חשוב להיות עם היד על הדופק.