עדכון (04.04.11): תודה רבה לכולם, הלוגו הסופי נבחר ואפשר לראות אותו בתגובה שלי.
אחד מהיעדים שהגדרתי לעצמי לשנת 2011 הם שינוי ממשק המשתמש ועיצוב מחדש של האתר (ואם תשימו לב, רבים הציעו את זה גם בתגובות). בשנים האחרונות הבלוג התפתח מבלוג קטן בו כותב אדם אחד על נושא אחד – SEO, לקהילה גדולה של מקצוענים שמייצרים תכנים בנושאים שונים מכלל עולם השיווק באינטרנט. לכן מבחינתי הרבה יותר חשוב מה אתם הייתם מעדיפים ולא מה אני מעדיף.
בסופו של דבר העיצוב והממשק לא אמור לשרת רק אותי אלא את כולנו, לכן חשוב לי לשתף אתכם בתהליך כי אני מאד מאמין בשיתוף הקהילה וקבלת פידבק. סיבה נוספת היא טעם אישי – מה שלדעתי יפה לא בהכרח יפה בעיני אחרים.
למה בכלל לשנות את העיצוב והממשק?
ההחלטה הראשונית נובעת מכמה סיבות:
- חוסר התמצאות וניווט – אחת מהטענות הנפוצות ביותר שאני שומע היא שלא ברור איך לנווט באתר. מרוב שיש כל כך הרבה סוגי תוכן, נוצר מצב שהכל פשוט “זועק” החוצה מבלי שיש סדר כלשהו שמקל על הסריקה והניווט.
- הבלטת עיקר מול תפל – יש הרבה מאד תכנים שהייתי רוצה להבליט, אך לצערי יש מקום מוגבל במסך. כתוצאה מכך הרבה גולשים לא מגיעים לאגפי התוכן שהייתי רוצה להבליט. מצד שני, אם אבליט הכל, אז גולשים סתם ילכו לאיבוד ולכן צריך לעשות סדר.
- נקי ומקצועי יותר – כיום העיצוב לא נראה מקצועי ויש בעיה עם הצבעים של הלוגו והממשק. כפי שאור הלל ציין, קשה לראות איזשהו מסר ברור בלוגו הקיים והצבעים לא מספיק איכותיים – מסכים לחלוטין. אני שואף למשהו הרבה יותר מקצועי כמו האתר המגזין המעולה ZDNet למשל.
אז איפה הדברים עומדים עכשיו?
בשלב הזה אני מתקדם במקביל עם חברה אחת שמעצבת את הלוגו ועם חברה אחרת שמעצבת את ממשק המשתמש (כמובן בסוף התהליך תדעו מי החברות). אפשר להגיד שהלוגו בשלבי סיום ואני אשמח אם תעזרו לבחור את הגרסה הסופית.
כששלחתי את האפיון ללוגו, לא היו לי הרבה דגשים וגם היה חשוב לי לא להגביל את המעצב כדי שלא אשפיע על הלך המחשבה שלו. אלו הם 4 הנקודות היחידות ששלחתי לו:
- מסר ומטרה – המטרה הראשית שלי היא להבליט שכאן זה המקום לקבל פתרונות לצרכים. כשאני אומר צרכים זה יכול להתפרש בתור: רצון ללמוד, רצון לשאול, רצון למצוא משהו ורצון להתחבר לאנשים בתחום. אם אצליח לגרום לגולש שמסתכל על הלוגו להרגיש את זה, אני מסופק. כיום אומנם יש סימן שאלה וחץ שפוגע במטרה, אבל זה ממש לא דומיננטי ולא נראה טוב לעין (מישהו בכלל שם לב שיש סימן שאלה? 🙂 ).
- צבעים – הדגש היחיד הוא שאדום יהיה חלק דומיננטי בלוגו ובעיצוב החדש. העיצוב החדש יכיל גוונים של אדום כמו שיש כרגע, בכדי לנסות ולשמר את החוויה הנוכחית של הגולשים שהתרגלו לצבע הזה (אם העיצוב החדש והלוגו יכילו צבעים אחרים זה יכול ליצור בלבול וחוסר הזדהות).
- טקסט – כמובן צריכות להיות כתובות 2 המילים Ask ו-Pavel כמו שם הדומיין. האם הן יהיו מחוברות או עם רווח, צמודות או אחת מעל השניה – את זה אני משאיר למעצב ולכם.
- סמל או אייקון – לא הייתי רוצה שהלוגו יכלול רק טקסט. חשוב לי גם לכלול איזשהו אלמנט גראפי שימחיש את המסר והמטרה.
- פשטות ונקיון – בלי יותר מדי אפקטים כמו צל וגרדיאנטים. חשוב שהלוגו יהיה פשוט, יפה ויעביר את המסר. אם יהיו בו יותר מדי פרטים, יהיה קשה לזכור אותו.
אז אחרי ששלחתי את ההנחיות הללו, קיבלתי כל מני גרסאות וכיוונים שונים. עשיתי משאל ראשוני בקרב מספר גרפיקאים, קולגות וחברים, בכדי לבחור את הקונספט שממשיכים איתו ואחרי רוב מוחלט, נבחר הלוגו שממשיכים איתו (לא שיתפתי כאן את הסינון הראשון כי חשבתי שתדירות עדכונים כזו תעמיס עליכם אם אשתף בכל שלב):
כמעט כולם אמרו פה אחד שהוא מעביר את המסר בצורה הטובה ביותר, נראה הכי נקי ומקצועי. אך יחד עם זאת, עדיין היו איתו 2 בעיות אקוטיות שהיה צריך לפתור:
- לא כולם רואים את ה-V בשם PAVEL (בייחוד מבקרים חדשים).
- למי שלא מכיר את הבלוג, לא ברור שסימן השאלה זה S.
אז לבסוף שלחתי את ההערות וקיבלתי את 7 הגרסאות הסופיות שלהלן, מהן צריך לבחור אחת (כולן כוללות V נורמלי):
עכשיו אני שואל אתכם חברים יקרים – מה כדאי לבחור (ולמה)? או שאולי אתם חושבים שהלוגו כלל לא מוצלח? האם הצבעים משתלבים טוב? אשמח אם תוכלו להקדיש מספר דקות ולהגיד מה אתם הייתם מעדיפים.
אני מאד אעריך את העזרה והפידבקים שלכם גם בהמשך התהליך.