בלעדי: קידום אתרים בגוגל – אתם שואלים, נציג של גוגל עונה!

פבל ישראלסקי
תומר חונן מגוגל

אני מניח שלחלק גדול מאיתנו יש שאלות על קידום אתרים בגוגל, שנותרות בגדר תעלומה בעקבות ריבוי התשובות ברשת. אז מה יכול להיות יותר טוב מלשאול ישירות מומחה שעובד בגוגל? 🙂

אני שמח להציג בפניכם את שיתוף הפעולה הרשמי הראשון בישראל בין חברת Google לבלוגר, בהקשר של עולם החיפוש וה-SEO בפרט.

כחלק משיתוף הפעולה, פרסמתי לפני מספר חודשים את הפוסט בו שאלתם שאלות על קידום אתרים בגוגל ועד כה התקבלו 124 שאלות בתגובות + 88 שאלות שקיבלתי במייל. לאחר תהליך סינון לשאלות לא רלוונטיות\משוכפלות\טריוויאליות שלחתי אותן לתומר חונן שעובד בצוות איכות החיפוש של Google, וכעת אני שמח לפרסם את התשובות. מכיוון ששיתוף הפעולה הוא הראשון מסוגו בעברית, לקח לא מעט זמן לפרסם את התשובות.

חושבים שהפוסט הזה יכול להועיל למקדמי ומנהלי אתרים? יש לכם חברים שמתעניינים או עוסקים בתחום? אודה לכם אם תעזרו לי להפיץ אותו בכל דרך אפשרית: פייסבוק, מייל, פורומים, טוויטר או סתם לזרוק מילה לקולגה בהפסקת סיגרייה.

שאלות על קידום אתרים בגוגל שנשאלו במהלך הראיון:

  1. פגיעה בעקבות שינוי גורף בתבנית וקוד האתר
  2. קידום אתר פלאש שכתוב בעברית בגוגל
  3. חשיבות מילות מפתח באנגלית בשם הדומיין
  4. קישורים בין אתרים בשפות שונות
  5. קידום ביטויים באנגלית בגוגל ישראל
  6. תכונות המועברות בהפנייה קבועה 301
  7. השפעת הטראפיק על קידום אתרים בגוגל
  8. הוצאת אתר מעונש ואבחון הבעיה
  9. קצב הוספת תוכן וקישורים לאתר
  10. שכפול תוכן בעמודי קטגוריות ותגיות
  11. פרמטרים להערכת איכות קישור מבחינת גוגל

הקדמה: היי, שמי תומר ואני חלק מצוות איכות החיפוש של Google כבר למעלה מארבע שנים. אני גר בדבלין המדהימה ונהנה מהעיר ומהעבודה מאוד, וכמובן שגם מתגעגע לארץ, למשפחה ולחברים. העבודה ב- Google מאתגרת ומרתקת אבל מי שמכיר אותי יותר מדקה יודע שכשאני לא עובד, אני גיימר. ועכשיו לשאלות.

1. האם שינוי גורף שנעשה בתבניתיות האתר יכול להזיק לדירוג ואיכות האתר בעיני גוגל?

שאלה: השאלה מתייחסת למקרים בהם השינוי שנעשה הוא חיובי ומומלץ ע”י ההנחיות של גוגל.  נגיד שיש לי אתר עם אלפי דפים מאונדקסים ואעשה שינוי תבניתי זה יגרום לשינויים בכ-1000 עמודים, לכן האם עצם גודל השינוי יכול להזיק לקידום האתר בגוגל? (על פני מקרה בו השינוי היה נעשה על דף אחד בלבד למשל).

דוגמא 1: נגיד שיש לי פורום עם הרבה דיונים ואין nofollow בקישורים של המגיבים בכל דיון. אז אני מחליט להגדיר את הקישורים בתור קישור nofollow משום שזו ההנחיה של גוגל במקרים בהם מדובר על פורום\בלוג (מקור תוכן user generated content בו אין לבעל האתר שליטה בקישורים שיוצאים). כלומר מבחינת גוגל זה יראה כאילו בוטלו ברגע אחד אלפי קישורים יוצאים – זה סוג של boost חזק רגעי לא? השאלה האם זה יכול להזיקלמרות שהשינוי הוא לטובה?

דוגמא 2: שיניתי את מערכת ה-CMS של אתר חזק, גם כאן נעשה שינוי שהשפיע על כל העמודים – בין רגע כל הקוד השתנה. אז בהנחה שהשינוי היה לטובה והגדיל את זמן טעינת העמודים, האם עצם גודלו יכולים להשפיע על הדירוגים?

ובהקשר לקישורי nofollow – ידוע שהם לא מעבירים link juice, האם הם מסייעים לטרגט את הביטוי שרשום ב- anchor text שלהם או שאין להם משמעות כלל? (ואם אין משמעות כלל, אז האם זה מתייחס גם למקרים בהם הקישור מגיע מדומיין עם רמת סמכות גבוהה כמו וויקיפדיה?)

תשובה: “בשאלה אתה מתאר שתי סיטואציות שונות, אז אתייחס אליהן בנפרד.

בדוגמה הראשונה, השינוי שאתה מתאר משפיע אך ורק על הקישורים באתר כך שהוא אינו צפוי להשפיע לרעה על מוניטין האתר מבחינת Google. בעל האתר אומר למעשה למנועי חיפוש “אני לא יכול לערוב לכך שקישורים מסוימים באתר רלוונטיים או איכותיים.” לפעולה כזאת יש יתרון נוסף – היא מרתיעה ספאמרים שתכננו לנצל את האתר שלך לבניית קישורים. בסופו של דבר אתה משפר את חווית המשתמש ומושך לפורום משתתפים איכותיים. מידע נוסף אודות תכונת ה- nofollow.

בדוגמה השניה אתה מתאר אתר שעובר שינוי משמעותי. במידה והתוכן הטקסטואלי נשאר דומה למקור וכתובתם של דפים פנימיים לא השתנתה, סביר להניח שמנוע החיפוש לא יבחין בשינוי מהותי מה שלא אמור להשפיע על מיקום האתר באינדקס באופן ניכר לעין. אם קצב טעינת האתר השתפר, חווית המשתמש תשתפר גם היא ולכן סביר להניח שהאתר יקבל יותר קישורים נכנסים. במידה ותכנים באתר השתנו או החליפו כתובת, (גם אם נוסף רק קו נטוי לכתובת האתר, או שסיומות של קבצים השתנו מ- php ל- htm) יש לצפות לתנודות במיקום האתר בתוצאות החיפוש למשך זמן מה. על מנת לעזור ל- Google להבין את מבנה האתר מהר יותר ובצורה יעילה יותר אנו ממליצים להעלות מפת אתר חדשה דרך הכלי למנהלי אתרים ולהשתמש בהפניית 301 במקום תוכן ש- “עבר דירה” או שאינו קיים יותר.

בקשר לשאלה האחרונה, מנוע החיפוש של Google אינו מעביר PageRank דרך קישורי nofollow, ללא קשר לגודל או חשיבות האתר בו הקישור מופיע. לכן צירוף המילים שמייצג את הקישור (anchor text) מוסיף תוכן לדף בו הוא נמצא אך לא לכתובת אליה הקישור מפנה”.

2. איך ניתן לבצע קידום של אתרי פלאש בגוגל אשר כתובים בעברית?

שאלה: בשביל לכתוב לאתר שלי אני משתמש בכלי להיפוך עברית. השאלה שלי היא אם הקרולר רואה את העברית נכון (כפי שמוצג), או קורא אותו הפוך, או אם יש בכלל חשיבות כלשהי לטקסט בפלאש, או שהקרולר של גוגל מתעלם ממנו לגמרי.

תשובה: “באופן כללי אנו ממליצים שהתוכן העיקרי באתר והניווט בו יהיו מבוססי טקסט – שאר התוכן יכול להיות מבוסס פלאש. כדאי לקחת בחשבון שלא כל המשתמשים מסוגלים לראות פלאש, למשל משתמשים כבדי ראיה שנעזרים בתוכנות המקריאות טקסט או גולשים המשתמשים בטלפון סלולרי שאינו תומך פלאש. משתמשים רבים משלמים על כל קילובייט שהם מורידים כך שיתכן והם יעדיפו לדלג על אתר מבוסס פלאש ולעבור לאתר אחר, קל יותר.

עם זאת, אנו עושים מאמצים לפענח טקסט המוטמע בתוך קבצי פלאש. אם האתר נמצא באינדקס, העותק השמור יאפשר לנו לראות מה הרובוט של Google רואה כאשר הוא מגיע לאתר. כדי לצפות בעותק השמור יש להקליד את הפונקציה הבאה בשורת החיפוש:

cache:domain.com

כמובן שיש להחליף את domain.com בכתובת הדף אותו אנו רוצים לבדוק. כאשר החלון החדש מופיע, עלינו ללחוץ על “גירסה טקסטואלית” שנמצאת לרוב בצד שמאל למעלה. כעת נראה אך ורק את הטקסט שהרובוט של Google הצליח לקרוא באתר. אם התוכן מופיע הפוך או שאינו מופיע כלל, אנו ממליצים לפעול לתיקון המצב מאחר ויכול להיות לדבר אפקט שלילי על מיקום האתר באינדקס”.

3. האם יש חשיבות להופעת מילות מפתח באנגלית בתוך דומיין שאותו מקדמים במדינה ושפה זרה?

שאלה: דובר רבות על כך שמילת מפתח אשר מופיעה בשם הדומיין מעניקה לו רמת רלוונטיות בעבור המילה הנתונה. לדוגמא car-insurance.com יקבל מידת רלוונטיות על הביטוי car insurance. השאלה היא כיצד זה עובד בשפות? למשל אם יש לי אתר בגרמנית שאיתו אני מטרגט את הקהל הגרמני ב- google.de (וגם הגדרתי זאת ב- Google webmaster tools),האם לדומיין כמו mobilephones.de תהיה משמעות? הרי mobile phones הוא ביטוי באנגלית. השאלה אם יש קורלציה בין המונח הזה באנגלית לגבי התרגום שלו בגרמנית. ואם נגיד ניקח מילה יותר גנרית כמו video.de? הרי ישנן מילים שהן “אוניברסליות” מבחינת גוגל לא?

כמו כן, אם אכן שם דומיין הכולל את הביטוי המקודם, משפיע על קידום האתר בגוגל בחו”ל. האם לדעתך השפעה זו פחתה במהלך השנה האחרונה לאור טענות רבות על חוסר בשמות מתחם? הכל כבר נתפס.

תשובה: “שם דומיין המורכב ממילות מפתח עשוי לעזור למנועי חיפוש ולמשתמשים להבין במה עוסק האתר, אך חשוב לקחת בחשבון שזהו רק פרמטר אחד מתוך למעלה ממאתיים גורמים שמשפיעים על דירוג האתר באינדקס. תוכן האתר והרלוונטיות שלו לשאילתה שהקליד המשתמש משמעותיים הרבה יותר משם הדומיין. מנוע החיפוש של Google מסוגל לשייך מילים בשפה אחת בשם הדומיין לתוכן בשפה אחרת אך מאחר והמשקל של שם הדומיין כל כך זעום לעומת חשיבות התוכן, ההשפעה תהיה מינורית או לגמרי בלתי מורגשת”.

4. האם גוגל מבין ונותן משקל לקישורים בין אתרים בשפות שונות?

שאלה: במידה ויש לי אתר המאוכסן בישראל וכתוב בעברית בנושא גבינה, האם קישור מאתר באנגלית המאוכסן בניו יורק שנושאו העיקרי cheese יהיה בעל ערך יחסי רב?

תשובה: “כן. כדי לעזור למשתמשים לשים את הקישור בהקשר הנכון, הייתי מדגיש שהוא מוביל לאתר הכתוב בשפה אחרת“.

5. לאיזה דגשים כדאי להתייחס כאשר רוצים לקדם ביטויים באנגלית במנוע החיפוש גוגל ישראל?

שאלה: יש האומרים כי התהליך אמור להיות יותר פשוט מקידום של מילים בעברית, האם הדבר נכון ?ובכלל, מהם הדגשים שצריך להתחשב בהם כשמקדמים אתר בגוגל של מדינה X, אך שפת האתר אינה כמו השפה של מדינה X (נגיד כדי לטרגט את תושבי צרפת שדוברים אנגלית בלבד).

תשובה: “בכלי למנהלי אתרים של Google קיימת אפשרות לציין שאתר מסויים או חלק ממנו רלוונטי יותר למדינה מסוימת. זוהי המלצה שמנוע החיפוש לוקח בחשבון והיא עוזרת לו להגיש את התוכן לקהל היעד המתאים. לדוגמה, בעזרת הכלי ניתן להודיע למנוע החיפוש כי אתר בשפה האנגלית מיועד בעצם לתושבי צרפת. מעבר לכך קידום האתר יתבצע כרגיל, כלומר התוכן הוא עדיין המלך. שלב תוכן עשיר עם מבנה הגיוני – משתמשים ומנועי חיפוש יודו לך”.

6. בביצוע הפניה 301, אילו תכונות של האתר המפנה עוברות לאתר החדש?

שאלה: כאשר יוצרים את ההפניה, מה בדיוק עובר:

  • האם רק הקישורים?
  • האם ותק הדומיין?
  • האם שם דומיין חזק מבחינת SEO?

ועוד שאלה לגבי ההפניה הזו – אם יש דומיין Y שאין עליו אתר אך מצביעים אליו קישורים ברשת, האם הפניה 301  לאתר X תעביר את הכוח שלהם גם אם נושא אתר Y לא קשור לנושא אתר X?

תשובה: “מאט קאטס עונה על השאלה בוידאו הבא (באנגלית):

אוסיף ואומר שכל התכונות שציינת ורבות אחרות נלקחות בחשבון כאשר הרובוט של Google מגיע להפניית 301″.

7. האם הטראפיק לאתר משפיע על הדירוגים שלו בתוצאות החיפוש של גוגל?

שאלה: עד כמה לדעתך הפרמטר של טראפיק קובע מבחינת קידום אתרים בגוגל, בהנחה שמדובר ב-2 המקרים הבאים:

  • הטראפיק מגיע מביטויי חיפוש שקשורים לנושא האתר.
  • טראפיק כללי שלא קשור ישירות לנושא האתר.

האם ידוע (רשמית) שגוגל משכלל את כמות הגולשים (וגם את הזמן שהם שהו באתר) יחד עם מספר הלחיצות על אזכור תחת ביטוי חיפוש מסוים? ומה בנוגע לטראפיק מאתרים חיצוניים – האם יש משמעות לסוג האתרים החיצוניים מהם מגיע הטראפיק לאתר שלי? (למשל טראפיק מאתר בתחום שלי או טראפיק מרשתות חברתיות וכו’?).

תשובה: “למיטב ידיעתי, התנועה שאתר מקבל לא משחקת תפקיד בדירוג שלו באינדקס של Google”.

8. במידה ואתר נענש והדירוגים בגוגל נפגעו, איך מאבחנים ומתקנים את מקור הבעיה?

שאלה: במידה והאתר נענש והדירוגים שלו נפגעו, אך לא נעשתה שום פעולה שגרמה לכך (כלומר פעולה שנוגדת את כללי האיכות של גוגל). מהי המתודולוגיה הטובה ביותר לאבחן את מקור הבעיה? מה הבדיקות שיש לעשות? מהן הפעולות שיש לנקוט בהן בכדי “לרפא” את האתר בצורה המהירה ביותר.

תשובה: “זאת שאלה מצויינת. אני נתקל רבות בבעלי אתרים המשוכנעים שהאתר שלהם נענש, כאשר למעשה הוא מושפע מגורמים אחרים לגמרי, כגון בעיה טכנית אצל השרת המארח, אתרים אחרים שמצליחים להתברג מעליו בתוצאות החיפוש או שינוי באלגוריתמים שלנו. בכל מקרה, אני ממליץ לבצע את הפעולות הבאות:

  • ראשית כדאי לבדוק את האתר. מה השתנה בו לאחרונה? האם האתר מופיע כראוי במנועי חיפוש אחרים? האם השרת המארח זמין ויציב? מומלץ לבדוק את דוחות השרת המארח (error and uptime logs). בשלב זה הייתי בודק גם את הכלי למנהלי אתרים – יתכן ויהיה שם מידע שיעזור להבין את המצב טוב יותר.
  • אם מבחינה טכנית הכל נראה תקין, הייתי קורא לעומק את הנחיות האיכות של Google ומוודא שהאתר אינו מפר אותן. כדאי לשים לב שלכל סעיף בהנחיות הספציפיות קיים לפחות דף אחד נוסף שמסביר את הנושא בצורה מורחבת – אני ממליץ לקרוא הכל ולוודא שכל ההנחיות ברורות.
  • ה- “מדריך לתחילת העבודה עם אופטימיזציה‫ למנועי חיפוש” של Google זמין בחינם לגולשים ואני ממליץ לכל מי שלא קרא אותו עדיין לבחון אותו לעומק, מאחר והוא עשוי לענות על שאלות רבות בנושא.
  • במידה והאתר מפר חלק מההנחיות, מומלץ לתקן את הבעיה ולאחר מכן להגיש בקשה לבדיקה מחדש באמצעות הכלי למנהלי אתרים. כדאי לכתוב בבקשה מהם הצעדים שננקטו על מנת לפתור את הבעיה. כאשר הבקשה התקבלה ונבדקה, יתקבל אישור לכך בכלי למנהלי אתרים (הסבר נוסף על האפשרות הזו).
  • לבסוף, אם לא נפתרה הבעיה ודירוג האתר לא חזר לקדמותו, מומלץ להציג את הבעיה בפורום של גוגל (באנגלית). הפורום מנוהל ע”י עובדי Google שביחד עם עשרות מנהלי אתרים מכל העולם עוזרים למשתמשים לפתור בעיות בכל מה שקשור לתחום ניהול אתרים”.

9. האם כדאי לשמור על קצב אחיד של התווספות קישורים ותוכן לאתר?

שאלה: דובר רבות על link growth profile, אשר מתאר את קצב התווספות הלינקים לאתר נתון על ציר הזמן. האם אתה ממליץ על שמירת קצב אחיד או עולה בקמפיין קידום בגוגל של אתר? ובמידה ויום אחד פרסמתי סיפור מעניין במיוחד שגרף כמות גבוהה של קישורים טבעיים (מה שמפר את ה- link graph שלי), האם זה יכול לפגוע בי? (הרי כמה ימים אחרי זה גרף הלינקים ירד שוב). אתה השאלה גם לגבי נושא התוכן – קצב התווספות תוכן לאתר.

תשובה: “נניח שפרסמת סיפור מעניין ובתקופה קצרה קיבלת בום של קישורים נכנסים – מצויין! לא רק שאין לכך השפעה שלילית – להפך: הדבר אומר למנוע החיפוש שהאתר שלך הפך להיות פופולרי ולכן סיכוייו להופיע במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש משתפרים. הרשת מתנהגת כמו אורגניזם חי; היא כאוטית ובלתי צפויה וכך בדיוק אנחנו המשתמשים מצפים ממנה להיות. מבחינה טכנית האתר מכיל מידע חדש – הגיוני שהוא יקבל קישורים נכנסים. נושאים מסויימים יכולים להפוך לפופולארייים בין לילה (למשל כוכבי תוכניות ריאליטי, נושאים פוליטיים טעונים וחדשות שונות). אנו מאמצים את השינויים הללו כחלק מן המציאות של האינטרנט ולא רואים אותם באור שלילי כלשהו. הדבר נכון לגבי קישורים איכותיים ותוכן עשיר ומעניין.

חשוב לציין שמנוע החיפוש של Google יודע להבחין בין קישורים ממומנים והחלפות קישורים (ישירות או עקיפות) לבין קישורים איכותיים שעומדים במבחן הזמן. הדבר נכון גם לגבי טקסט גנרי או מועתק מול תוכן איכותי ומעניין או כלים שימושיים. אם האתר שלי היה מקבל כמות גדולה של קישורים בזכות התוכן הטוב שבו – לא הייתי מודאג”.

10. האם עמודי ארכיון כמו קטגוריות ותגיות, יכולים לפגוע באתר בעקבות שכפול תוכן?

שאלה: ישנם מערכות בלוגים כגון וורדפרס שמכילות “תגים” ו”קטגוריות”. למעשה אלו עמוד ארכיון שמציגים snippet של פוסטים בנושאים שונים. מצד אחד התוכן בעמודים הללו משוכפל כי הוא נלקח מהפוסט המקורי, מצד שני כן יש ערך מוסף לגולש שקטגורייה בשם “אפליקציות לאנדרואיד” תתאנדקס ותופיע בגוגל אם היא אכן מכילה פוסטים שונים בנושא הזה. כי אם אני מתעניין באפליקציות לאנדרואיד, מאד יועיל לי להיתקל בעמוד כזה שמרכז הצצה מכל מה שנכתב בבלוג עד כה. השאלה אם לדעתך צריך לחסום את האינדוקס של עמודי ארכיון מהסוג הזה? אני רואה שכמעט בכל הבלוגים והאתרים הגדולים דפים מהסוג הזה לא נחסמים כלל. מהי אם כך ההגדרה שלך לשכפול תוכן?

תשובה: “לתגיות יש חשיבות רבה עבור משתמשים ומנועי חיפוש. הן מסייעות לקוראים להגיע לתוכן שמעניין אותם, ועוזרות למנועי חיפוש להבין את הקשר בין תכנים שונים באתר. בנוסף, תגיות הן קישורים לכל דבר כך שלפעמים הן הדרך היחידה של משתמשים ומנועי חיפוש להגיע לתכנים מסוימים באתר שלא מקבלים קישורים ממקורות אחרים.

חשוב שתגיות יעזרו למשתמשים לנווט באתר. ריבוי תגיות עשוי לגרום לחווית משתמש שלילית. כלומר אתר שמשתמש בתגיות כמו “אפליקציות לאנדרואיד”, “אפליקציות ללינוקס” וכו’ יכול לשפר את חווית המשתמש של הגולשים על ידי כך שהוא מגיש להם תוכן ממוקד בנושא שמעניין אותם. מאידך, תגיות לא ממוקדות או כאלה שחוזרות על עצמן כמו “אפליקציה”, “אפליקציות”, “האפליקציה”, “לאפליקציה” לרוב יובילו לתוכן דומה ולא יעזרו לאף אחד. ריבוי תגיות כאלו יכול לגרום לכך שמשתמשים יבלו זמן רב בניסיון למצוא את התוכן אותו הם מחפשים. גם הרובוט של Google עלול להיתקל בבעיה דומה כאשר הוא נתקל במספר רב של תגיות דומות. במקרה כזה הוא עלול לזהות כמות רבה של תוכן משוכפל ופשוט לא לאנדקס אותו.

במקרה שהאתר מכיל עמודים רבים בעלי תוכן דומה, מומלץ לבצע קנוניזציה ולהמליץ למנועי חיפוש לאנדקס את הגרסה המועדפת עליכם”.

11. מהם הפרמטרים החשובים ביותר שמגדירים “לינק איכותי מבחינת גוגל”?

שאלה: מנהלי אתרים ואנשי SEO כל הזמן משיגים\בונים קישורים במטרה לקדם את האתרים שלהם בגוגל. השאלה היא על אילו פרמטרים להסתכל כאשר מנסים להשיג לינק בדף נתון? אני חושב שפתרון מורחב לגבי השאלה הזו וסוג של guideline יכול להקטין את כמות הספאם ברשת הישראלית כי זה יגרום לאנשים לשאוף לקישורים איכותיים יותר.

תשובה: “בראש ובראשונה, קישורים צריכים לשרת את המבקרים באתר. הם צריכים להיות הגיוניים, כלומר לקשר בין אתרים בעלי מכנה משותף. קישור איכותי מבחינתי הוא כזה שמעשיר את חווית הגלישה של המשתמשים. הוא מפנה משתמשים למקומות בו יוכלו למצוא מידע נוסף שמתגבר את המידע שנמצא באתר שלך. שימוש כזה בקישורים מוסיף אמינות לאתר שלך. מאידך, כדאי להימנע מהעמסת קישורים על דפים באתר מאחר ולדבר עשויה להיות השפעה הפוכה.

בנוסף, אני מעוניין למנוע מבעלי אתרים להשתמש בקישורים כאמצעי לביצוע מניפולציות על האינדקס של Google, כגון השתתפות בתכניות של החלפות קישורים וכן קניה או מכירה של קישורים. למשך תקופה קצרה קישורים כאלו יכולים להביא לשינוי במיקום האתר באינדקס. עם זאת, בטווח הארוך הם עלולים להשפיע לרעה על כל האתרים שלוקחים חלק בתוכנית. אם יש באתרך קישורים שאינם קשורים לתוכן האתר אני ממליץ להוסיף להם תג nofollow כדי לא לסכן את מוניטין האתר ואת מיקומו באינדקס. חבר שלי לעבודה בשם קספר כתב מאמר בנושא בבלוג הרשמי לבעלי אתרים של Google (באנגלית): Quality links to your site“.

לפני שאני זז…

אני מעוניין להודות לפבל על אורך הרוח ועל כך שנתן לי את הבמה לענות על כמה מהשאלות שהעלתם. אני מקווה שהמידע כאן עוזר לכם, בעלי אתרים ולמשתמשים שלכם. מצפה בכיליון עיניים לתגובות שלכם.

צ’ירז מדבלין!
תומר חונן, צוות איכות החיפוש של Google

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

77 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

77
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.