בשיחת האנגאוט עם ג’ון מולר מגוגל עלתה שאלה בנוגע לאופן בו גוגל מתייחסת למיקום הקישורים הפנימיים. מולר התייחס על ההבדלים הקלים באופן בו גוגל מתייחסת לתוכן העיקר של הדף ובכך ענה על שאלת ההתייחסות של גוגל אל קישורים פנימיים בתוך הדף.
קישורים פנימיים
קישורים פנימיים הם קישורים אשר מגיעים מתוך האתר ועוברים לדף אחר באותו אתר. דוגמאות לקישורים פנימיים נמצאים בקישורי התפריט שנמצא בכותרת העליונה (לרוב), קישורים לקטעים חשובים כמו דף על אודות ויצירת קשר שגם הם נמצאים לרוב בכותרת העליונה של האתר.
קישורים פנימיים יכולים להיות גם בתוך דפים אחרים שנמצאים בתוך תוכן האתר והשאלה שהועלתה בשיחה עם מולר נגעה לחשיבות הקישורים ובאופן מדויק יותר – האם כל הקישורים הפנימיים חשובים באותה מידה?
הקישורים הפנימיים מסייעים לגוגל לדעת איזה תוכן חשוב באתר
מולר אמר כי הקישורים הפנימיים חשובים לגוגל. האדם ששאל את השאלה רצה לדעת האם מעבר לכך שהקישורים חשובים ישנה חשיבות למיקום שלהם בתוך הדף. לדוגמה, אם יוצא קישור מתוך הכותרת העליונה או הכותרת התחתונה בכל עמוד של האתר.
השאלה היא האם גוגל משתמשת בקישורים בצורה שונה כדי לדעת איזה דף חשוב באתר. בתשובתו הסביר מולר כי גוגל לא מתייחסת לקישורים בצורה שונה רק בשל העובדה שהם ממוקמים באזור אחר בדף. מבחינת גוגל, קישורים אשר נמצאים בכל האתר, כמו אלה שנמצאים בכותרת העליונה (כמו התפריט) או התחתונה (כמו הפוטר) מצביעים כל הזמן על התוכן החשוב ולכן הם מוסרים לגוגל מידע על הדפים החשובים באתר.
קישורים עוזרים לגוגל להבין מה התוכן הכי חשוב באתר. הקישורים עוזרים להבין זאת ומבחינת גוגל זה לא משנה האם הם נמצאים בכותרת העליונה, התחתונה, בסרגל הצד או בתוכן הראשי. זה פשוט לא משנה לגוגל ולא לקידום.
לצפייה בתשובתו של ג’ון מולר, החל מדקה 45:09
הקישורים הפנימיים חשובים
על פי מולר, בעוד שתוכן ראשי מטופל בצורה שונה מעט, הקישורים הפנימיים ובהם: בכותרת העליונה, התחתונה והתוכן הראשי – מטופלים באופן זהה. מולר כן אישר כי הקישורים הפנימיים בכותרת התחתונה והכותרת אינם מקבלים פחות משקל בהשוואה לקישורים בתוך דף התוכן.
טקסט בתוכן ראשי זוכה להתייחסות שונה מעט לעומת תוכן שנמצא בתוך האתר. גוגל מנסה להבין מה התוכן העיקרי של הדף וכאשר מדובר בדירוג ביחס לתוכן שנמצא באתר, גוגל מנסה להתמקד בקטעי התוכן העיקריים של הדף.