ביקורת אובייקטיבית: אמזון תציג פלט AI של תקציר ביקורות מוצר

עומר לייבנזון
בקרוב אמזון יוסיפו פיצ׳ר חדש ומעניין: תמצית ביקורות הגולשים שנוצרת באופן אוטומטי על ידי בינה מלאכותית. איך זה עשוי להשפיע על מעל 10 מיליון מוכרים ברחבי העולם?
תקציר ביקורות באמצעות בינה מלאכותית
מקור: Amazon News

ביקורות הן חלק מהותי שמשפיע על מכירות של מוצר, בכל אתר איקומרס ובפרט באמזון. בחודש יוני האחרון, ביצעו באמזון טסט כדי לבדוק האם ניתן לתכלל ביקורות של אנשים שונים, לכדי ביקורת אחת, עניינית וממצה שמשקפת מה דעתם של רוב האנשים על המוצר.

חשוב להדגיש שבעוד ששימוש בבינה מלאכותית נכנס כבר כמעט לכל תחום בחיינו, ונהיה רווח בפלטפורמות שונות כמו אינסטגרם, גוגל ועוד – כאן אולי כדאי להדגיש, שמדובר על נושא שיש להיות זהירים איתו. ביקורות, מטבע הדברים, הם לא דבר חד משמעי. כלומר, אדם אחד יכול לחשוב שמוצר X משרת אותו מצוין, בעוד שהאחר עשוי לחשוב שמדובר בבזבוז של כסף. האתגר האמיתי הוא לבדוק האם ניתן לספק תקציר כזה, שיהיה אובייקטיבי וגם ישקף דעות שונות באוכלוסיה לגבי המוצר.

כך נראה התקציר

כדי לספק ביקורת שאינה “תופסת צד”, כפי שניתן לראות היא מתחילה במילים “המוצר קיבל ביקורות חיוביות מ…” ובהמשך מסתייגת “למרות זאת, רוב הלקוחות הביעו דעות שליליות לגביו מהסיבות הבאות…”.

כך, ניתן להציג את כל הצדדים ולספק למשתמש תועלת אמיתית שעוזרת לחסוך זמן בקריאת ביקורות כדי להשוות מוצרים שונים:

מקור: CNBC

איך זה ישפיע על המוכרים?

המוכרים באמזון, עשויים להרוויח או להפסיד כשהשינוי ייכנס לפועל. צריך לזכור, שבשורה התחתונה ביקורות הן התחנה הסופית שאנחנו עוברים דרכה כדי להחליט האם לקנות מוצר מסוים, או לוותר עליו. לכן, מצד אחד, זה עשוי להגדיל את כמות המכירות הכללית, משום שהמשתמשים יקבלו החלטה באופן קל ומהיר – לכאורה נחסך שלב ה”התמהמהות” הכולל נבירה בביקורות חיוביות ושליליות.

מצד שני, זה ממש תלוי מה יהיה כתוב בביקורת. אם הבינה המלאכותית, למשל, תיצור תיאור שאינו מושך מספיק עבור המוצר זה יכול להקטין באופן משמעותי את כמות המכירות. על אף הניסיון ליצור את הבינה המלאכותית אובייקטיבית ככל הניתן, עדיין נדרשת רמה מסוימת של אינטליגנציה רגשית והבנת הקשרים כדי להבין במדויק מה משמעות הביקורת. זאת סכנה שיש לקחת בחשבון, אך נראה שאמזון מודעת לכך ומתחייבת ליצור תהליך ששם את טובת הלקוח במרכז.

כפי שנמסר מאמזון:

“באופן קבוע אנחנו בודקים, לומדים ומכוונים את המודלים של הבינה המלאכותית שלנו כדי לשפר את חווית הלקוח. על סמך משוב הלקוחות, אנו עשויים להרחיב את תכונת הדגשים בביקורת לקטגוריות וללקוחות נוספים בחודשים הקרובים.”

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג של אמזון

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
868
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
661
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
348
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107885
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102338
מדיה חברתית
דנה רוזן
83162
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.