ביקורות הן חלק מהותי שמשפיע על מכירות של מוצר, בכל אתר איקומרס ובפרט באמזון. בחודש יוני האחרון, ביצעו באמזון טסט כדי לבדוק האם ניתן לתכלל ביקורות של אנשים שונים, לכדי ביקורת אחת, עניינית וממצה שמשקפת מה דעתם של רוב האנשים על המוצר.
חשוב להדגיש שבעוד ששימוש בבינה מלאכותית נכנס כבר כמעט לכל תחום בחיינו, ונהיה רווח בפלטפורמות שונות כמו אינסטגרם, גוגל ועוד – כאן אולי כדאי להדגיש, שמדובר על נושא שיש להיות זהירים איתו. ביקורות, מטבע הדברים, הם לא דבר חד משמעי. כלומר, אדם אחד יכול לחשוב שמוצר X משרת אותו מצוין, בעוד שהאחר עשוי לחשוב שמדובר בבזבוז של כסף. האתגר האמיתי הוא לבדוק האם ניתן לספק תקציר כזה, שיהיה אובייקטיבי וגם ישקף דעות שונות באוכלוסיה לגבי המוצר.
כך נראה התקציר
כדי לספק ביקורת שאינה “תופסת צד”, כפי שניתן לראות היא מתחילה במילים “המוצר קיבל ביקורות חיוביות מ…” ובהמשך מסתייגת “למרות זאת, רוב הלקוחות הביעו דעות שליליות לגביו מהסיבות הבאות…”.
כך, ניתן להציג את כל הצדדים ולספק למשתמש תועלת אמיתית שעוזרת לחסוך זמן בקריאת ביקורות כדי להשוות מוצרים שונים:
מקור: CNBC
איך זה ישפיע על המוכרים?
המוכרים באמזון, עשויים להרוויח או להפסיד כשהשינוי ייכנס לפועל. צריך לזכור, שבשורה התחתונה ביקורות הן התחנה הסופית שאנחנו עוברים דרכה כדי להחליט האם לקנות מוצר מסוים, או לוותר עליו. לכן, מצד אחד, זה עשוי להגדיל את כמות המכירות הכללית, משום שהמשתמשים יקבלו החלטה באופן קל ומהיר – לכאורה נחסך שלב ה”התמהמהות” הכולל נבירה בביקורות חיוביות ושליליות.
מצד שני, זה ממש תלוי מה יהיה כתוב בביקורת. אם הבינה המלאכותית, למשל, תיצור תיאור שאינו מושך מספיק עבור המוצר זה יכול להקטין באופן משמעותי את כמות המכירות. על אף הניסיון ליצור את הבינה המלאכותית אובייקטיבית ככל הניתן, עדיין נדרשת רמה מסוימת של אינטליגנציה רגשית והבנת הקשרים כדי להבין במדויק מה משמעות הביקורת. זאת סכנה שיש לקחת בחשבון, אך נראה שאמזון מודעת לכך ומתחייבת ליצור תהליך ששם את טובת הלקוח במרכז.
כפי שנמסר מאמזון:
“באופן קבוע אנחנו בודקים, לומדים ומכוונים את המודלים של הבינה המלאכותית שלנו כדי לשפר את חווית הלקוח. על סמך משוב הלקוחות, אנו עשויים להרחיב את תכונת הדגשים בביקורת לקטגוריות וללקוחות נוספים בחודשים הקרובים.”