מי שגולש הרבה בפלטפורמת לינקדאין, בין אם דרך האפליקציה או האתר, ודאי כבר יודע שמדובר ברשת חברתית שונה בנוף. היא ידועה בתכנים האינטלקטואליים שלה, באותנטיות יוצרי התוכן, בהעדפת התוכן הכתוב על פני הוידאו ועוד. כשאתם מחפשים לקרוא תוכן איכותי מיוצרי תוכן בעלי מומחיות במקצוע מסוים – לינקדאין היא הפלטפורמה המתאימה. אולי זו הסיבה שניסיונה להשתנות לנוכח מגמת ה-Generative AI (טכנולוגיית הבינה המלאכותית שבאמצעותה יצרו את Bard ואת הצ’אט של בינג, למשל) הייתה שנויה במחלוקת.
איך עובד הכלי?
למרות הכל, לינקדאין שואפת לשמור על הרוח האותנטית ששורה בה. לכן, שלא כמו כלים אחרים לכתיבת מאמרים באמצעות AI למשל, כאן הכלי לא יכתוב מ-0 את כל התוכן, אלא רק יעזור ליוצרי תוכן להפוך 2-3 שורות של תוכן, או אם תרצו – רעיונות מרכזיים שעולים לראש, לכדי פוסט עשיר ומעמיק. עוד עולה כי יש סיכוי שהכלי יגביר את כמות הפוסטים הכוללת בפלטפורמה ואת כמות המשתמשים המפרסמים. זה מה שאולי יפתור את בעיית היחס הנמוך בין יוצרי התוכן לצרכני התוכן בפלטפורמה, בשל הקלות שבה עשויים להיכתב פוסטים חדשים.
“כשמדובר בפרסום בלינקדאין, שמענו מיוצרי התוכן שהם בדרך כלל יודעים מה הם רוצים לומר, אבל המעבר מרעיון טוב לפוסט מעשיר יכול להיות מאתגר וגוזל זמן. לכן, אנחנו מתחילים לבחון דרך שבה יוצרים יוכלו להשתמש בבינה מלאכותית ג’נרטיבית ישירות בתוך תיבת השיתוף של לינקדאין. כדי להתחיל, תצטרכו לשתף לפחות 30 מילים המתארות את מה שאתם רוצים לומר – אלה המחשבות ונקודת המבט שלכם, מה שמהווה את הליבה של כל פוסט. לאחר מכן, תוכלו למנף בינה מלאכותית גנרטיבית כדי ליצור טיוטה ראשונה. זה ייתן לכם בסיס מוצק לסקור, לערוך וליצור משלכם, כל זאת לפני שתלחצו על ‘פרסם’.”
קרן ברוך, מנהלת מוצר, LinkedIn
תגובות היוצרים
אחת מהטענות שעלו הינה שפוסטים ארוכים אינם בהכרח יותר טובים – ודווקא התמציתיות היא מה שמייצר עוצמה בכתיבה. חלק מהיוצרים הביעו דאגה לכך שבפלטפורמה האותנטית ובעלת התוכן האיכותי, במקום תוכן שמבוסס על מומחיות אמיתית בנושאים מסוימים – יתפסו את מרכז הבמה ערימות של תוכן לא איכותי, שנכתב על ידי מכונה ללא כל עריכת אדם. תגובות אחרות מתייחסות לכך שהכל תלוי איך משתמשים בזה – “זה יכול לבנות אותך או לשבור אותך”.