מנעולנים, אינסטלטורים ושאר בעלי המקצוע המגיעים עד לפתח הדלת – יתכן שבקרוב הנראות שלכם בגוגל תשתדרג משמעותית.
במאי האחרון, הבלוג Search Engine Roundtable בישר שמודעות ממומנות של נותני שירות ביתיים יזכו לנראות משופרת בתוצאות החיפוש. במקום להופיע בצורה אנכית, כמו שאנחנו מכירים ורגילים לראות, הן יופיעו בסרגל אופקי שימוקם בראש הדף, מה שיבליט אותן ויתן להן חשיפה מוגברת. ככה זה הולך להיראות:
Hey is this ad type old news? @rustybrick@mblumenthalpic.twitter.com/4HHpi5ps71
— Joe Goldstein (@JoeAdamG) May 3, 2017
חשוב להדגיש, לא מדובר בקרוסלה, אלא בשלושה כרטיסים בולטים שיחליפו את מודעות ה-PPC הלינאריות.
תחילה השירות היה זמין רק לערים נבחרות (לוס אנג’לס, סן דיאגו, סקרמנטו, סן פרנסיסקו). בחודש שעבר, הוא נפתח גם לחוף המערבי של ארצות הברית ונוספו עוד קטגוריות כמו חשמלאים, צבעים וחברות גרירה. סביר להניח שבהמשך השירות ייפתח לערים ולמדינות נוספות ברחבי העולם.
כבר באוגוסט 2015 הביעה גוגל את רצונה להוציא את השינוי לפועל וכתבה בבלוג הרשמי:
החל מ”יש לי סתימה באמבטיה” ועד ל”נתקעתי מחוץ לדירה”, יש בגוגל מיליוני חיפושים מדי יום על אינסטלטורים, מנעולנים ושאר נותני שירות ביתיים. כדי לעזור לעסקים האלה לתקשר טוב יותר עם הלקוחות שלהם, אנחנו משיקים את AdWords Express home service ads.
התגובות לגרסת הבטא, שהושקה באיזור סן פרנסיסקו, היו חיוביות אך היו מי שהתלוננו על קשיים בהתקנה ובהפעלה. מאז, דברים השתנו, גוגל שיפרה את המוצר וגם את האופן בו היא מציגה את בעלי המקצוע. כעת, כאמור, מופיעים שלושה כרטיסים בראש תוצאות החיפוש, מה שמקנה לשלושת הראשונים חשיפה גבוהה ויחסית שיוויונית.
עכשיו אנשי המקצוע יהיו בחזית ולמחפשי השירות יהיה קל למצא ולהזמין אותם. הם יוכלו ליהנות מהיתרונות שבהופעה בראש תוצאות החיפוש ולמשוך יותר לקוחות. ברגע שהמשתמש יזדקק לפתרון מקומי ומיידי – הוא יראה את בעלי המקצוע הרלוונטיים ממש מול עיניו יחד עם הדירוג, תחומי המקצועיות ושעות הפעילות שלהם.
היתרונות כבר ידועים ומוכרים. אם לא יצרתם לעצמכם עד כה כרטיס עסקי, עם אפשרות להצגת הדירוג – תוכלו לקרוא את ההנחיות המדוייקות. ואגב, אם השירות הזה מעניין אתכם, הנה עוד כמה טיפים נוספים שכתבנו כאן בעבר על קידום עסקים קטנים ובינוניים.
למה כדאי לפתוח כרטיס עסקי ואילו יתרונות מביא איתו השירות החדש לבעלי מקצוע?
- אתם בולטים ומופיעים בחלק העליון של גוגל.
- הלקוחות שלכם רואים אתכם בדיוק כשהם הכי צריכים אתכם.
- בונה אמון ומציג חותמת מטעם גוגל (Google guarantee).
- משלמים רק על לידים שרלוונטים לעסק ולשירותים שמציעים.
- הלקוחות בוחרים אתכם ואתם שומעים רק מאלה שבאמת מעוניינים בשירות.
- בין אם אתם עסק קטן שמבוסס על זוג ידיים ובין אם אתם חברה גדולה – תזכו לאותו יחס בדיוק.
ומה היתרונות עבור המשתמשים?
בעיקר העובדה שרוב המידע מוצג מול העיניים, אין צורך לגלול והרבה יותר קל לבצע השוואה בין נותני השירות.
רואים באופן ברור את איזורי הפעילות, שעות הפעילות והדירוג.
פרט לכך, העסקים שיופיעו בכרטיסיות יצטרכו לעבור הליך אימות ובדיקה מול גוגל, כך שתוכלו להיות בטוחים שאיש המקצוע שיגיע אליכם הוא מוסמך ואמין.
איך מתחילים?
כמו כל דבר כמעט, גם זה צפוי להגיע אל ישראל באיחור, כך שכרגע אפשר רק להתכונן ליום שזה יגיע. בעלי עסקים יכולים להירשם כבר עכשיו (כרגע ההרשמה מוגבלת לעסקים בארה”ב, אבל עדיין שווה לעקוב במקרה שבהמשך היא תיפתח לאזורים נוספים בעולם) וגוגל מבטיחה ליצור קשר ברגע שהאפשרות תיפתח גם לאזור שלהם. שימו שלצורך ההרשמה, יש לספק מידע על העסק, רקע על הפעילות וכן גם רשיונות ותעודת ביטוח.
מה דעתכם?
איזו תועלת יביא השינוי למפרסמים?
אילו השלכות, אם בכלל, יחוו אנשי מקצוע שיסתמכו על הקידום האורגני?
האם לחותמת האיכות של גוגל תהיה השפעה?
שתפו אותי 🙂