יוטיוב מציגה 3 פיצ’רים שייתכן שישפיעו על מגמות בעולם הסושיאל

עומר לייבנזון
יוטיוב פרימיום חושפת חבילת חידושים, והשאלה הגדולה היא – האם הם עומדים לשנות את האסטרטגיה השיווקית עבור אנשי השיווק ויוצרי התוכן?
youtube new features

דבר שכבר ידוע ונחקר בעולם הרשתות החברתיות, הוא שפורמט ה”סרטונים הקצרים” שצץ במהרה בשנים האחרונות: בטיקטוק, באינסטגרם ובפייסבוק, הוא פורמט שגורם להתמכרות מהירה וכתוצאה מכך, לשהות יותר גבוהה באפליקציה. אחרי הכל, קל מאוד “להישאב” פנימה ולראות “רק עוד סרטון אחד…” ובמיוחד כאשר הסרטונים הללו מותאמים בצורה פרסונלית למשתמש. ולמה זה מצליח? בגלל הקלות שבדבר, המסרים המעניינים באמת מופיעים כבר בתחילת הסרטון ואין צורך להתעכב או להמתין בסבלנות שהם יגיעו. את העיקרון הזה, היה קצת קשה ליישם בסרטוני היוטיוב וזאת הסיבה שהעדכון האחרון הוא כל כך משמעותי.

העדכונים האחרונים ביוטיוב – שהופכים את חווית הצפייה לחלקה יותר

בסוף, הדבר שמשותף לכל העדכונים שיוטיוב הכריזה עליהם, הוא שבמהותם הם נועדו ליצור זמני שהייה ארוכים יותר באפליקציה וסנכרון חלק יותר בין כל אפליקציות הרשתות החברתיות. זה מה שאולי יעזור לה להדביק את הפער בין זמני השהייה של צעירים ב”יוטיוב שורטס” לבין זמני השהייה שלהם באפליקציות המתחרות על הקשב כמו “אינסטגרם” או “טיקטוק”.

בין החידושים הבולטים: היכולת לדלג לרגעים מרכזיים בסרטונים ומצב “תמונה בתוך תמונה” שמאפשר למשתמשים להמשיך לצפות בסרטון ה”שורטס” תוך כדי גלישה באפליקציה לחיפוש או לסרטונים אחרים ואפשרות להוריד את הסרטון כדי לשתף אותו הלאה.

כעת, הפיצ’רים הללו זמינים רק למשתמשי פרימיום אך ייתכן שאם מגמה זו תמשיך, יוטיוב תרצה להרחיב אותם גם לכלל המשתמשים באפליקציה.

הסרטון ארוך מדי? אין בעיה – דלגו לקטעים החשובים

“דילוג לרגעים מרכזיים” – פיצ’ר חדש המאפשר לצופים לדלג ישירות לרגעים המסקרנים ביותר בסרטון. הקלקה כפולה על כפתור הדילוג תאפשר לגולשים לבחור בכפתור שיוביל אותם לרגע השיא. רגע השיא נקבע על-ידי שילוב של טכנולוגיית AI עם נתוני צפייה שנאספים לאורך זמן. החידוש הזה צפוי לחסוך לצופים זמן יקר. אנחנו כאנשי שיווק יכולים למנף את היתרונות על ידי הצבת מסרים וקריאות לפעולה בנקודות מפתח לאורך הסרטון.

הורדת סרטונים לשיתוף

כאמור, פיצ’ר נוסף הוא “הורדות חכמות”. הפיצ’ר מאפשר הורדה אוטומטית של סרטוני שורטס נבחרים לצפייה במצב לא מקוון, ובכך מאפשר למשווקים להבטיח שהתוכן שלהם יישאר זמין ונגיש לקהל גם ללא חיבור לאינטרנט. הורדות אלו יתבצעו ברקע ויאפשרו לצופים ליהנות מתוכן גם כאשר הם נמצאים במצב לא מקוון, כמו בטיסה או באזורים עם קליטה סלולרית חלשה.

תמונה בתוך תמונה: מולטיטסקינג גם ב-Shorts

יוטיוב הציגה למשתמשי הפרימיום גם את מצב “תמונה בתוך תמונה” המותאם במיוחד ל”שורטס”. הפיצ’ר החדש יאפשר לצופים לצפות בסרטונים הקצרים בחלון צף תוך כדי שימוש באפליקציות אחרות, מה שיגדיל את החשיפה לתוכן ועשוי מאוד לשפר את המעורבות. מצב “תמונה בתוך תמונה” מפצל את הקשב של הצופה, ולכן חשוב אולי לגעת בניואנס קטן – כשמפרסמים סרטונים קצרים, כדאי להקפיד על אלמנטים כמו קריינות מקצועית כדי להעביר את המסר בצורה ברורה וקליטה.

עמוד צפייה חדש ו-AI שיחתי: מהפכת חוויית המשתמש של יוטיוב

המנויים ביוטיוב יזכו כעת להתנסות בשני פיצ’רים חדשים: עיצוב מחודש של עמוד הצפייה, שנועד להקל על הניווט בממשק, וכלי AI שיחתי שמאפשר לשאול שאלות על הסרטון בזמן הצפייה ולקבל תשובות, תקצירים, המלצות ועוד. הכלי השיחתי, המבוסס על בינה מלאכותית מתקדמת, זמין כרגע רק למשתמשי אנדרואיד בארה”ב.

לקריאת הידיעה המקורית ביוטיוב

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתיוטיוב
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
300
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
326
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
218
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107456
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102027
מדיה חברתית
דנה רוזן
83047
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.