בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
פנדה 4.0 ו-Payday Loan 2: מי, מה כמה ולמה?
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
אז כולם כבר יודעים שבתחילת השבוע חזינו בשני עדכונים שונים של גוגל ולמעשה שתי גרסאות חדשות לאלגוריתמים וותיקים: אחד הוא פנדה שנועד להילחם באתרים בעלי תוכן ירוד והשני הוא Payday Loan שנועד לספק תוצאות טובות יותר עבור שאילתות בעלות אחוז ספאם גבוה. בעוד פנדה 4.0 עשוי להשפיע על עד 7.5 מהשאילתות באנגלית, מה שהופך אותו לאחד העדכונים המשפיעים ביותר בהיסטוריה של גוגל, 2 Payday תלוי יותר בכמות הספאם בגרסה המקומית של גוגל. לדוגמה, באנגלית הוא משפיע על 0.3%, אבל בטורקית הוא ישפיע על לא פחות מ – 4.0% מהשאילתות.
Searchmeterics מיהרו לבדוק אילו אתרים נפגעו במידה הרבה ביותר מפנדה, אך יש לציין כי מכיוון שכנראה Payday הקדים אותו ביום או יומיים, קשה מאוד לבצע הפרדה של ממש בין ההשפעה המשולבת של שניהם. בכל אופן, למרות ש – ebay הוא כנראה האתר המוכר ביותר למעט ask.com (שהירידה שלו הייתה חדה יותר), נראה כי דווקא הוא נפגע גם (או בעיקר) בשל פעולה ידנית עליה נרחיב באייטם הבא.
אתרים מוכרים נוספים שנפגעו הם health.com,digitaltrends.com ו – siteslike.com שמספק רשימה של אתרים דומים לאתר ספציפי. המרוויחים הגדולים ביותר לעומת זאת, לפחות מבחינת האחוזים, הם medterms.com, emedicinehealth.com ו – zimbio.com (אתר שעוסק בחדשות הבידור) שכל אחד מהם הכפיל פי חמישה את התנועה האורגנית הנכנסת אליו. שני אתרים מוכרים יחסית שהתנועה אליהם עלתה ב – 25% ו – 100% בהתאמה הם buzzfeed ו- wikimedia.
קל לראות כי רוב האתרים שהושפעו לטובה או לרעה הם אתרים שמספקים מידע או עובדות, אבל מבלי לחקור באופן מעמיק את כל אחד מן האתרים ברשימה, קשה לדעת מדוע אתר א’ נחשב לאיכותי יותר מאתר ב’, במיוחד כשבשתי הרשימות יש לא מעט אתרים שמתבססים על תוכן גולשים.
לעומת זאת, מיכל כהן מוובגורו מציינת שהרבה עמודים עם אופטמיזצית on page מוגזמת הוסרו מתוצאות החיפוש, במיוחד במקרים בהם גוגל הראה בעבר הרבה עמודים מאותו אתר. החדשות הפחות טובות הן שעמודים עם תוכן מועט או מועתק דווקא לא נפגעו ולעיתים אפילו התקדמו במעלה התוצאות.
האם ebay קיבל “סטירה” מגוגל?
פוסט שהופיע אתמול באתר re/code טוען כי הסיבה לאיבוד התנועה האורגנית ב – ebay היא כנראה לא בהכרח פנדה 4.0, אלא בגלל פעולה ידנית שננקטה כנגד האתר. הפוסט מקשר לפוסט טכני באתר refugeeks שמנתח את מילות המפתח אותן ebay איבד באמצעות SEMrush. לפי הפוסט הזה, מרבית העמודים (90 אלף מתוך 120 אלף) שאיבדו את התנועה הם ב-ebay.com והן ב-ebay.co.uk ישבו תחת התיקיה bhp.
הבעיה? אלו עמודים שאי אפשר להגיע אליהם מהאתר הרגיל ולכן מדובר בסוג של מיסוך או “דלת אחורית”. ייתכן כי מישהו מצוות ה-SEO של ebay חשב שזה רעיון טוב לעשות ניסוי בלק הט על עמודים שאי אפשר להגיע אליהם מהאתר עצמו ואולי ראשי התיבות של bhp הם בעצם Black Hat Pages… מה שבטוח הוא שהעמודים האלו היו הפיל הוורוד בחנות של ebay וזו הייתה רק שאלה של זמן עד שמישהו היה מבחין בהם.
האם עכשיו זה יכאב יותר? פייסבוק כבר עובדת על Snapchat הבאה…
לאחר הכישלון המפואר של Poke, שמועות גורסות כי פייסבוק מתכוונת להציג כבר החודש את המתחרה החדשה לסנאפצ’ט בשם Slingshot (מקלעת). למרות ש-Slingshot אמורה להיות פשוטה יותר מסנאפצ’ט, נראה כי היא עדיין תדרוש מן המשתמש להתחבר דרך חשבון הפייסבוק שלו, ולכן לא ברור עד כמה אטרקטיבית היא תהיה עבור המשתמשים שרשום לשמור על האנונימיות שלהם (במיוחד כשהיום כבר ידוע שגם פריטים שנמחקים מפייסבוק באופן ציבורי נשמרים על שרתיה).
רק שליש מהמשווקים סבורים כי הפעילות שלהם בפייסבוק נושאת פרי
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
הסקר השנתי של אתר SocialMedia Examiner שנערך בחודש ינואר (וניתן להורדה ללא עלות עד סוף החודש) חושף שלמרות שמרבית המשווקים כיום לא יכולים להתעלם מפייסבוק, רק 43% מסכימים עם המשפט שמאמצי השיווק שהם משקיעים בה הם אפקטיביים. 30% לא מסכימים איתו ברמה כזו או אחרת ו-37% לא בטוחים. יש לציין כי חוסר האמון היה מועט יותר בקרב משווקים שעובדים בחברות גדולות וכאלו שעובדים מול לקוחות (ולא מול משווקים אחרים במודל B2B).
למרות הנתונים הללו, פייסבוק היא עדיין הפלטפורמה המועדפת על פני 54% מן המשיבים, ואחריה בהפרש ניכר נמצאות לינקדין וטוויטר (17% ו – 12% בהתאמה).
רק גוגל זוכר?! מסתבר שגם פייסבוק…
אם עד היום חשבנו שרק לגוגל יש את היכולת המופלאה לקשר בין פרטים שעלולים להביא לחשיפתו של מידע בעייתי, כעת מסתבר שגם המאמרים הקשורים של פייסבוק (Related Articles) הם בעלי פוטנציאל נפיץ: עורך הדין הלל סומר שרצה לדווח על פסק הדין לעוקבים שלו בפייסבוק בעניין רומן שעליו הוצא צו איסור פרסום ולקשר לכתבה המקורית שעסקה ברומן, גילה שפייסבוק הקדימה אותו והצמידה לפרסום את המאמר המקורי ממנו אפשר להסיק בקלות מהו שמו של אותו הרומן… לדעתו של עו”ד סומר, ייתכן שפייסבוק זיהה שלשתי הכתבות יש כותרת דומה, או שהוא מצא פרסומים של אנשים אחרים בפייסבוק שהצמידו את שתי הכתבות יחדיו.
אגב, הטריק הזה עובד גם בגוגל אם מחפשים “בצעד חריג רומן” (ללא המרכאות).