כיום אין כמעט מקדם אתרים שלא מכיר את שניים מהכלים החזקים ביותר ששוק קידום האתרים הישראלי יכול להציע – Servula ו-ZEFO.
Servula הנה מערכת המספקת שירותים למקדמי אתרים באופן פשוט ונוח מבלי שמקדם האתרים ייאלץ להזמין עבודה מכל פרילנסר בנפרד: החל מכתיבת תכנים, דרך הוספה לאינדקסים ועד לבדיקות שמישות לאתר. ZEFO לעומת זאת, היא מערכת עזר שמאפשרת לרכז במקום אחד את כל הנתונים הטכניים אודות פעולות הקידום שאתם מבצעים: בדיקת מיקומים, מעקב אחר קישורים, הצגת מידע מכלי מנהלי האתרים, Analytics ועוד.
מכיוון שלא מעט מקדמי אתרים משתמשים בשתי המערכות במקביל, היה זה רק טבעי ליצור בעבורן ממשק מאוחד שהתאפשר הודות העובדה שאנחנו בכל זאת תעשיה מקומית קטנה למדי וכמעט כולם מכירים את כולם ומפרגנים אחד לשני 🙂
לאחרונה הודיעו החברות על שיתוף הפעולה בבלוג של Servula, במסגרתו לקוחות ZEFO יוכלו להזמין שירותי Servula ישירות מהממשק של ZEFO.
איך זה יעבוד?
החיבור עצמו נעשה באופן כמעט שקוף כאשר כל מי שמשתמש ב-ZEFO יגלה מעכשיו טאב חדש של Servula. ברגע שתתחברו באופן חד פעמי לחשבון ה – Servula שלכם (לצרכי אבטחה כמובן), תוכלו להזמין שירותים, לקנות קרדיטים ולעקוב אחרי הסטטוס של השירותים שהזמנתם מתוך הטאב הזה ללא צורך להתחבר בנפרד לאתר של Servula.
יתרון מרכזי שהשילוב החדש מאפשר הוא לחבר כל הזמנה בסרבולה לפרויקט אחר ב-ZEFO וכך בעצם לעקוב בצורה טובה יותר אחר הזמנות השירותים לכל אתר בנפרד. ב-ZEFO כבר רומזים שבעתיד הם מתכננים להרחיב את האפשרות גם למערכת דמוית Analytics intelligence שתוכל למשל לבדוק האם חל שינוי בדירוג של דף מסוים לאחר שהוזמן בעבורו תוכן מ-Servula, או שאולי יש דפים באתר שאין להם מספיק תוכן, ואז תישלח הזמנה מתאימה ל-Servula שתכלול את פרטי הדף כגון ה-Title שלו על מנת לחסוך בזמן (מדובר כמובן על דוגמאות היפותטיות בלבד).
בכל מקרה, אין ספק שבמקרה הזה, השלם בהחלט עולה על סך חלקיו ומאפשר לכם ליהנות מאחד מכלי ה-SEO הטובים ביותר שבנמצא ובפרט כאשר מדובר בכלי המתאים למקדם הישראלי. כמובן שבשתי החברות ישמחו לשמוע מה דעתכם על האפשרות החדשה וכיצד ניתן לשפר אותה בעתיד.