בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
Next Case – כנס קידום אתרים חדש בפורמט הצגת מקרי בוחן (Case Study)
כנס קידום אתרים מסוג חדש מאת AskPavel עתיד להיערך בחודש דצמבר השנה. בשונה ממרבית הכנסים האחרים שנערכו בארץ, זהו אחד הכנסים היחידים בהם כל ההרצאות יהיו למעשה מקרי בוחן פרקטיים בהם יוצג מצב קיים, הגדרת מטרה והמצב לאחר השינויים שנעשו. בין היתר יוצג אתר שהצליח להעלות את ההכנסות מאדסנס, אתר שקודם בתחום הפורקס, החלפת דומיין של מותג גדול מבלי לפגוע בדירוגים ועוד.
בניגוד למה שמקובל בכנסים, מקרי הבוחן שיוצגו לא יצולמו בוידאו כדי לשמור על “חשאיות” הארוע ולכן לא יתפרסמו אחרי הכנס.
מספר המקומות בכנס מוגבל, כך שמי שרוצה להבטיח את מקומו, מוטב שירשם בקישור הבא: https://nextcase2013.eventbrite.com/
כל מה שצריך לדעת על אלגוריתם ה- Hummingbird החדש של גוגל
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
אז שלשום גוגל חגגה 15 שנים להיווסדה והתפארה באלגוריתם חיפוש חדש שנועד להחזיר תוצאות מדויקות יותר, אבל האם באמת יש ממה להתרגש? האמת? ממש לא בטוח… למעשה, גוגל התחילה להשתמש באלגוריתם החדש כבר לפני חודש, אז אמנם נצפו שני שינויים שגוגל לא טרחה לאשר, אבל השפעתם על תעשיית קידום האתרים כמעט ולא הורגשה (בוודאי שלא בהשוואה לפינגווין ופנדה).
מצד שני, כפי שטורח לציין ה – FAQ המצוין של דני סוליבמאן, אחד מבכירי המהנדסים של גוגל, אמית סנגהל, מציין כי מלבד קפאין שנועד פשוט לספק לגוגל יכולת אחזור טובה יותר, זהו שינוי האלגוריתם המשמעותי ביותר מאז 2001. עם זאת, חלקים רבים באלגוריתם הישן של גוגל עדיין נמצאים גם ב – Hummingbird, ואפשר לדמות זאת למנוע של מכונית המורכב הן מחלקים ישנים והם מחלקים חדשים.
אם כך, היכן כן מתבטא האלגוריתם החדש? בעיקר בשאילתות בהם יש למשפט כולו משמעות אחרת מאשר לכל מילה בנפרד. כך למשל, מי שהיה מחפש טיפולים למחלות שונות, היה מקבל לעיתים רשימה של תרופות במקום מידע על המחלה עצמה. באופן דומה, מי שהיה מחפש כמה קלוריות יש במאכל מסוים, היה לעיתים מופנה לאתר חיצוני במקום לאתר של היצרן. כמו כן, סביר שאחת מהמטרות הראשיות של Hummingbird היא לשפר את החיפוש הקולי של גוגל.
בכל מקרה, יש לשער שהצופית של גוגל היא רק יריית הפתיחה בכל הקשור לעתיד החיפוש וחיפוש סמנטי בפרט, כזה היכול לזהות שפה אנושית בצורה טובה הרבה יותר מכפי שהכרנו עד כה.
האם בעתיד כל החיפושים בגוגל יוצפנו?
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
אם בחודש האחרון גם אתם שמתם לב לקפיצה חדה ביותר באחוז החיפושים המוצפנים, כנראה שזה לא מקרי : גוגל הודתה כי היא החלה במהלך שבסופו כלל החיפושים או רובם המכריע, יוצפנו, ואין זה משנה באיזה דפדפן אתם משתמשים או האם אתם מחוברים לחשבון שלכם בגוגל או לא.
לפי האתר “Not Provided Count” האוסף מידע משישים אתרים נבחרים, טיפס אחוז החיפושים המוצפנים רק בספטמבר מ – 48.9% בתחילת החודש ללא פחות מ – 78.62% נכון לשלשום.
מבלי להאריך יתר על המידה , גוגל ממשיכה לטעון שהמהלך נועד לשרת את המשתמשים ולדאוג לפרטיות שלהם, אך העובדה כי הקלקות על מודעות Adwords ממשיכות להיות גלויות בלי שום קשר לסטטוס של המשתמש, מעלה את השאלה אם לא מדובר בכל זאת בניסיון לפגוע במקדמי האתרים האורגנים. יש גם כאלו הסבורים כי המהלך נועד בכלל להסיר את הכתם שדבק בגוגל בנוגע לשיתוף פעולה אפשרי עם הסוכנות לביטחון לאומי בארה”ב, ולמעשה היא מנסה למנוע ממנה את הגישה לשאילתות החיפוש של כלל של המחפשים באינטרנט.
מחביאים מודעות בפייסבוק? יש סיכוי שזה באמת יהיה לטובתכם…
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
פייסבוק הודיעה כי היא מתכוונת לתת למשתמשים יותר בקרה אודות הפרסומות בהן הם צופים. אחת מן הדרכים לעשות זאת היא לסנן פרסומות על פי אלו שהמשתמש בוחר להסתיר. מה שלא ברור עדיין הוא האם יהיה מדובר על סינון קטגורי בלבד, או שיהיו פרמטרים נוספים שיילקחו בחשבון, כמו למשל תחומי עניין שהמשתמש ציין בפרופיל שלו, אך אולי הם כבר לא רלוונטיים אליו יותר.
אילו מאמרים נחשבים למאמרי עומק בעיני גוגל?
בכתבה משותפת עם ד”ר פיטר מאיירס מ- MOZ, חושף מגזין פורבס כמה נתונים מעניינים אודות המאמרים שגוגל מחשיב אותם לרלוונטיים מספיק על מנת שיהפכו ל – “מאמרי עומק” (מאמרים שיש אליהם הפניה ישירות מעמודי החיפוש עם תצוגה הדומה לזו של תג ה- Authorship).
לדוגמה, מסתבר כי ישנן קטגוריות שגוגל מחשיב אותן לרלוונטיות יותר, ואלו לא בהכרח הקטגוריות שאולי ניתן להחשיב אותן ל – “מקצועיות” יותר. למשל, מאמרים על נדל”ן תפסו רק שלושה אחוזים מכלל המאמרים, בעוד דווקא מאמרים על משפחה וקהילה נמצאו בראש הרשימה ותפסו 14.4% אחוז מכלל המאמרים. באופן דומה, דווקא שאילתות על שוק המניות נמצאו בתחתית הרשימה, והקדימו אותן שאילתות על אנרכיה ואפילו על הספר “50 גוונים של אפור”.
כמו כן, אם יש לכם מזל והמאמר שלכם התפרסם בניו יורק טיימס, אתם נמצאים בפער עצום מול שאר המקורות (25% ל – NYT מול 8% בלבד למקור הבא ברשימה, ה – Wall Street Journal).
בכל אופן,בעתיד מתכוון פורבס להמשיך לשתף פעולה עם MOZ ולפרסם מידע מקיף יותר אודות מאמרי העומק של גוגל.