בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
מדוע התמיכה בהאשטאג תזניק את התפוצה של משווקים בפייסבוק?
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
התמיכה של פייסבוק בתגיות נושאיות (האשטאגס) מהווה ללא ספק שינוי משמעותי באופן בו פייסבוק מתייחסת אל מידע העובר בתוך הרשת שלה: אם עד כה היינו חשופים אך ורק לתוכן מהמעגל החברתי שלנו, כעת כאשר נלחץ על תגית מסוימת, נקבל פיד של פוסטים מכל רחבי פייסבוק (ניתן גם לחפש האש טאגס בתוך מנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק). תכונה זו הופכת את פייסבוק לדומה יותר לטוויטר, ויש גם כאלו שמזהים בה פוטנציאל גדול להרחבת התפוצה של עסקים בפייסבוק.
בטור שלו ב – Marketing Land, Simon Penson מביא לכך כמה דוגמאות:
- בעלי מותג יוכלו לזהות “סופר אוהדים” שעושים שימוש תכוף באשטאגס.
- יהיה קל יותר לשתף אירועים המתרחשים בזמן אמת בפייסבוק (תחרות ישירה לטוויטר)
- בעתיד סביר להניח שפייסבוק תציג רשימה של טרנדים חמים (שוב, בדומה לטוויטר). מפרסמים שיעשו בהם שימוש נבון, יוכלו לקבל חשיפה נרחבת גם מחוץ למעגל האוהדים הרגיל שלהם.
- באותו אופן, קשה להאמין שפייסבוק תפספס את ההזדמנות להציע למפרסמים שלה העושים שימוש בקמפיינים ממומנים, התמקדות לפי האשטאגס.
פייסבוק מעדכנים את התובנות (insights) על עמודים
פייסבוק הכריזה השבוע על תוספות ועדכונים לתובנות שהיא מספקת לבעלי אתרים. אם עד היום היינו צריכים להסתפק במדד – PTAT (כמה אנשים מדברים על זה…), מעתה עמוד התובנות של פייסבוק יחלוק לשלושה חלקים מרכזיים : עמוד, פוסטים ואנשים. בצורה זו, יהיה ניתן לראות למשל, כמה אנשים הגיבו על פוסט מסוים, או כמה אנשים הזכירו את העמוד עצמו בפוסטים שלהם. כמו כן, יהיה ניתן לראות נתונים דמוגרפים רק אותם אודות אנשים שהיו מעורבים בצורה כלשהיא…
גם מדד הויראליות שונה והפך להיות “מדד המעורבות”, כאשר הוא כולל את מספר הפעמיים שאנשים לחצו על פוסט מסוים.
תובנות חדשות נוספות הן תובנות שליליות. כלומר, יהיה אפשר לדעת כמה אנשים החביאו פוסטים או עשו Unlike לעמוד.
תצוגה חדשה לתוצאות מקומיות בגוגל.קום
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
גוגל החלה להציג תוצאות מקומיות בפורמט “קרוסלה” המוצגות כאשר המשתמש מחפש מוקדי בילוי מקומיים כגון בתי מלון, פאבים או מסעדות. התצוגה החדשה מופיעה על רקע שחור לפני שאר התוצאות האורגניות ותוצאות נוספות מוצגות כאשר המשתמש לוחץ על החץ הימני. אם המשתמש לוחץ על תוצאה מסוימת, הוא מקבל את המידע המקומי שכבר הורגלנו אליו כגון מפה, שעות פתיחה ומספר הביקורות ממשתמשי גוגל ו- Zagat.
כרגע, מי שגולש מהארץ לא יכול לצפות בתצוגה החדשה, אבל גוגל מתכוונת להרחיב אותה לאתרי גוגל נוספים ברחבי העולם.
גוגל: שלחו “בקשות מחילה” רק אם האתר שלכם נענש ידנית
לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל
בפוסט חדש שפרסמה גוגל, היא שבה ועונה על כמה שאלות הקשורות לבקשות הכללה מחדש של אתרים וקישורים נכנסים לאתרים (לדוגמה, “איך אני יודע אילו קישורים להסיר?”). הנקודה החשובה ביותר בפוסט היא שאם אתם בטוחים בוודאות שהאתר שלכם נענש בגלל אלגוריתם מסוים ולא עקב פעולה ידנית, אין טעם להגיש בקשה. עם זאת, גוגל כותבים גם שבמידה ואתם לא בטוחים מהי הסיבה לדירוגים, אפשר לנסות ולשלוח בקשה בכל מקרה. (מה שלא מוזכר בפוסט הוא שהתשובה של גוגל בדרך כלל מציינת האם ננקטה נגד האתר פעולה קונקרטית או לא).
שירות חדש מאפשר להפוך כתובת לקישור GPS (כולל הטבה לקוראי AskPavel)
השירות החדש Auto-Mate.Me, מאפשר לבעל עסק להפוך את כתובת העסק שלו באתר לקישור\באנר וכאשר לוחצים עליו ייפתח חלון עם אפשרות לבחור תוכנת GPS כדי לנווט לכתובת העסק. העסק לא מתפלפל עם הסברים מורכבים והלקוח מקבל ישר לינק אליו. ממש לא ברור איפה הפתרון הפשוט הזה היה עד היום.
המוצר הזה כרגע בחינם, אבל עומד לסגור את ה- Beta בעוד שלושה חודשים. בלעדי בשביל הקהילה המוצר יהיה פתוח לשנה שלמה למי שירשם עד סוף יוני.
אין התחייבות משום סוג ולא צריך כרטיס אשראי כדי להירשם. כדי לקבל את ההטבה יש להיכנס לאתר ולהירשם.