בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
חיפוש מותאם אישי ביאנדקס גם בלי היסטורית גלישה
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
בעלי מנוע החיפוש הרוסי יאנדקס (Yandex) הודיעו שמעתה החיפוש מותאם אישית של המנוע יוכל להתאים את עצמו גם למשתמשים חדשים. לדבריהם, הטכנולוגיה עובדת גם באמצעות ניתוח של פעילות הגלישה (שסן) בזמן אמת מכיוון שהגולש הממוצע מחפש משהו רגעי ולאחר מכן יכול לשכוח ממנו. לדוגמה, הוא יכול לדעת אם כאשר גולש מסוים מחפש את “גסטבי הגדול” הוא מתכוון לספר או לסרט מכיוון שהוא יודע אם הגולש הוא חובב סרטים או חובב ספרים (אלו העדפות קבועות של אותו הגולש). דוגמה אחרת היא זו שבה הגולש הוא חובב סרטים שמחפש בהתחלה “מדגסקר” ומקבל את הסרט. לאחר מכן הוא מחפש “טיול”, אבל הפעם הזו מקבל מידע על האי.
לא בטוח שזו בדיוק הטכנולוגיה שתשבור את החיפוש מותאם אישית של גוגל, אבל היא בהחלט נראית מרשימה :
האיחוד האירופאי נדרש להסכמה נרחבת יותר לגבי גוגל
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
הלובי שמתחריה של גוגל מבצעים בקרב בכירים באיחוד האירופאי האחראיים על מניעת אי תחרות כנראה עובד, מכיוון שהאחראי על הנושא באיחוד הודיע השבוע לפרלמנט האירופאי כי תידרש יותר הסכמה (קונצנזוס) על מנת ליישב את הנושא. נראה שהפתרון שבמהלכו גוגל תציע קישורים גם לאתרים יריבים במקומות בהם היא מקשרת לאתריה שלה (לדוגמה, בגוגל שופינג), לא נראה טוב מספיק וייתכן ויידרש פיתרון קיצוני יותר. מן הצד השני, פיתרון רדיקלי מדי עשוי להיות בלתי ישים מבחינת גוגל ולגרום לפגיעה חמורה בפעילות החיפוש האוניברסאלי שלה (החיפוש אשר מחזיר תוצאות מסוגים שונים כמו למשל עמודי מוצרים).
מאט קאטס מבהיר שכל קישור מתוכן שיווקי חייב להיות קישור nofollow
לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable
בוידיאו חדש שפירסם מאט קאטס, הוא מבהיר שכל תוכן שיווקי (Advertorials) או תוכן “ממומן” שיש בו קישורים, חייב להיות קישור מסוג nofollow. במילים אחרות, אם אתם משתמשים בקישור רגיל, גוגל מבחינתה יכולה להעניש אתכם. בפברואר האחרון היא עשתה זאת לאתר של חברה בריטית גדולה בשם “אינטרפלורה” לגידול פרחים, ולכן זו בהחלט לא אזהרה סתמית.
קאטס גם אומר שלפי הקווים המנחים של גוגל, הקוראים חייבים לדעת שמדובר בתוכן שיווקי ואסור לבלבל אותם.
אגב, בארי שוורץ תוהה האם גוגל יכולה להעניש גם אתרים שעושים שימוש ב- Product Placements, ומניח שהאלגוריתם של גוגל עדיין לא עד כדי כך מתוחכם. מה אתם חושבים?
פייסבוק פונה אל סלבס במטרה לאמת את חשבונותיהם
אחת הבעיות הנפוצות ביותר ברשתות חברתיות היא לעשות את ההבדלה בין חשבונות אמיתיים של סלבס וארגונים לבין חשבונות מזויפים שרק מתיימרים לייצג אותם. וובכן, פייסבוק החליטה לפתור את הבעיה בדרך חד צדדית ולפנות אל עמודים רשמיים במטרה שאלו יוכיחו לה שהם אכן מי שהם מתיימרים להיות. כלומר, מנהלי הדף עצמו לא יכולים לפנות אל פייסבוק מיוזמתם. כאשר עמוד מסוים עובר אימות, מתווסף סימון בולט של Verified Page בראשו (כפי שניתן לראות בתמונה)
אגב, התכונה הזו אינה בדיוק תכונה מקורית של פייסבוק וקיימת בטוויטר עוד מ – 2009…
הפרסום בטאמבלר מגיע גם למחשבי ה- Desktop
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
הפרסומת ב – Tumbler שהיו עד כה בלעדיות לאפליקציות ה- iOS והאנדרואיד מגיעות גם לגרסת ה – Desktop . החדירה האיטית של הפרסומות לרשת התחילה עוד בסוף אפריל ולא קשורה למכירה ליאהו. הפרסומות נבדלות משאר הפוסטים באמצעות סימן בולט של דולר בפינה הימנית העליונה. טאמבלר מסרה גם שהמפרסמים הרוויחו יותר מעשרה מיליון לייקים ואזכורים מחדש של הבלוגים שלהם (reblogs).