בהמשך לסאגת חידות ה-SEO שהתחלתי בעבר, להלן החידה השלישית.
כמו תמיד, אני לא אציג את התגובות עד שאפרסם את הפתרון המלא בעוד כמה ימים.
שאלה
מה המשותף לכל האתרים ברשימת האתרים הבאה? ומהו עוקץ הספאם שמסתתר בכל הסיפור (שלא באשמתם)?
Philly.com
Compact Appliance
MSNBC
Hewlett-Packard
Centers for Disease Control & Prevention
AARP
MLB.com
Cornell University
Pontiac
Sports Illustrated
תשובה
למי שעלה על זה או לא, כל האתרים הללו משתמשים במערכת האנליטיקס של Omniture. אבל זו רק מדרגה אחת בדרך לפתרון שכן אין שום דבר פסול במוצר שלה. כמעט.
יש לאתר הזה כמות בלתי נתפסת של קישורים נכנסים – למעלה מ 107 מליון! רק לשם השוואה, לגוגל אנליטיקס יש”בסך הכל” קרוב למיליון וחצי. כמות שכזו ללא ספק מעלה ישר מספר סימני שאלה – מאיפה הם השיגו?? גם אני רוצה!
אומניטור מספקת ללקוח שנרשם לשירות קוד, אותו עליו להטמיע באתר בכדי לקבל סטטיסטיקות. מסתבר שבאותו קוד מסתתר קאץ’ קטן:
ישנו לינק שמוביל לאתר של אומניטור עם הכיתוב “Web Analytics”:
כפי שאתם רואים כיתוב זה נכנס לתג Title (זה הטקסט שמופיע כאשר נעמדים עם העכבר על הלינק), לפיכך אינו נחשב לאנקור טקסט של הלינק. בגלל שאין לו אנקור טקסט (הכיתוב של הקישור), הוא אינו נראה בעיני הגולש. אבל בעיני מנועי החיפוש – ועוד איך!
אולם לא בכל האתרים יש את הקריאה ללינק הזה הנסתר הזה.
בעוד שבסאב דומיין sportsillustrated.cnn.com הוא ישנו, בדומיין cnn.com יש במקום זה תמונה בגודל 1×1 פיקסלים:
זו דרך לא רעה להשיג קישורים נכנסים ובכך להגדיל את ה-Pagerank, אולם אני לא רואה שום משמעות בהוספת מילות המפתח בתגית Title. בכל מקרה היה נבון יותר לדעתי, ליצור קישור סטנדרטי וכשר במקום ללכת בדרך זו, אלא שאז היה סיכון לכך שחלק מהאתרים לא יסכימו לקישור (אני מניח שהם לקחו זאת בחשבון ולכן בחרו בדרך שלהם).
אגב, זו דוגמא יפה שמחזקת את הטענה כי איכות קישורים נכנסים (מלבד הכמות) משמשת כמדד ל- Pagerank. אחרת איך איך אפשר להסביר שגם לגוגל אנליטיקס וגם לאומניטור יש את אותו הפייג’ראנק בעוד שהפרש כמות הקישורים ביניהם הוא פי 30?