בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
מה קרה בגוגל ישראל בנוגע לחיפוש המקומי?
ללא ספק הידיעה המשונה והמטרידה של השבוע: גוגל ישראל החלו להציג תוצאות מקומיות (גוגל מקומות, לשעבר Google Places) גם עבור שאילתות של בעלי מקצוע או תחומים אחרים שלא בהכרח כוללים מקומות פיזיים (לדוגמא: “עורכי דין”), ובניגוד למה שהיה עד כה.
לכאורה מדובר בצעד קדימה שנועד לטפל בכל אותם אינדקסים שמציגים מידע דל והשתלטו על תוצאות החיפוש, אך כפי שתראו מיד, הדברים אינם כה פשוטים…
הבעיה העיקרית היא שהתוצאות האלו מופיעות לפעמיים גם כאשר לא מקישים שם של יישוב, והתוצאות עצמן מפנות את הגולשים לעסקים או בעלי מקצועות חופשיים בתל אביב / במרכז הארץ, גם אם הגולש עצמו נמצא בכלל במקום אחר, ואפילו אם הוא גולש מהסלולר או ממחשב טאבלט (שם לכאורה הזיהוי של המקום אמור לעבוד בצורה טובה יותר).
עד כמה שהצלחנו להבין, מדובר בשילוב של שתי בעיות: הראשונה, התייחסות לכל הארץ כ -“מקומית”, והשנייה, חוסר היכולת של גוגל לדעת מהו המיקום האמיתי של המשתמש מכיוון שרוב ספקיות האינטרנט “הנייחות” יושבות באזור המרכז.
בניגוד לעדכונים קודמים, אז נפגעו בעיקר בעלי האתרים והמקדמים שלהם, הפעם נראה שמדובר בפגיעה שתקשה גם על הגולשים עצמם, ומעניין יהיה לראות האם בגוגל ישראל יתנו לכך מענה מהיר, או שימשיכו להתייחס לכלל הארץ כאילו מדובר ב- “מדינת תל אביב”.
הנה מה שרואים ממקום שלישי והלאה כאשר מחפשים “עורכי דין”, גם כאשר לא נמצאים באזור תל אביב:
מאריסה מאייר רוצה לארגן לכם את הרשת דרך הסלולר והטאבלט
מאריסה מאייר, כיום מנכ”לית יאהו ולשעבר בכירה בגוגל, אמרה בכנס העסקים של דאבוס, כי המטרה שלה עם יאהו, היא לארגן את הרשת ולהפוך אותה לאישית יותר, כל זאת דרך הסמארטפון והטאבלט. מאייר מתארת את הפיד הזה כסוג של גרף, ולמעשה , אפשר להבין מזאת שאולי היא תרצה לארגן את הרשת כמו שכיום אנחנו מקבלים עדכונים מן החברים שלנו בפייסבוק. השאלה שצצה היא כמובן עד כמה נצטרך לוותר על הפרטיות שלנו, כדי שכל הדבר הזה יעבוד… (פרשנות שלנו). גם ההערה של מאייר שליאהו יש תכנים בנושאי “יום יום” כמו תחזית מזג אוויר , רומזת לכיוון הזה. (ואולי המטרה היא בכלל שכל אחד ברשת יצטרך לפתוח לעצמו גם חשבון ביאהו ולא רק חשבון בגוגל?!)
עוד אמרה מאייר כי היא עבדה רבות על מנת להפוך את יאהו למקום שטוב לעבוד בו, אולי בשל אותם סקרים שמכתירים את גוגל שוב ושוב אחת החברות שהכי כיף לעבוד בהן שנה אחרי שנה (גם בחו”ל וגם בארץ). עוד רמזה מאייר שיאהו לא מתכוונת לפתח מכשיר סלולרי משלה בשנים הקרובות…
תוכן משוכפל חוזר לתוצאות – האם פנדה “התקלקל”?
לפוסט הרלוונטי ב- Search Engine Roundtable
פוסט מעניין מדבר על כך שלאחרונה נראה ששוב פעם יש יותר מדי תכנים מועתקים שמגיעים למיקומים טובים בגוגל, כאילו עדכון פנדה לעולם לא התרחש… מה שקורה בפועל זה שאתרים שמעתיקים תכנים פתאום מופיעים לפני האתרים שפרסמו את המקור, אפילו אם מחפשים את שם המאמר המדויק (לא מדובר כאן אפילו במילות מפתח). במקרים אחרים, כמו של מאמרים מהאתר Search Engine Land (שהוא בהחלט אותוריטיה בתחום ה- SEO עצמו), מאמרים עולים במקום ראשון רק כאשר מחפשים אותם בתוך “גוגל ניוז”…
נכון לעכשיו, קשה לדעת אם מדובר בבאג אקראי (משהו שבהחלט מתרחש בגוגל מדי פעם), או שפנדה שהתלהבה קצת יותר מדי מהבמבוק שלה…
חיפוש התמונות מהסלולר מגיע גם ל- Desktop
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
ניסוי פומבי של גוגל מראה שהיא מתכננת להפוך את חיפוש התמונות בגרסת ה – Desktop של מנוע החיפוש לדומה לזה שבסלולר: במקום להגדיל את התמונה בחלון חדש ביחד עם תצוגת האתר המקורי, התמונות עצמן יוצגו בסליידר, והתמונה הנוכחית שעוברים עליה עם העכבר, תוצג בגודל גודל יותר במרכז המסך (ראו תמונה).
מן הסתם, יש כאלו שלא ממש מרוצים מהשינוי, כמו בעלי אתרי שמתרכזים בצילום או בגרפיקה, והטענה שלהם שגוגל גונבת להם את התוכן, תהיה תקפה כעת יותר מאי פעם. בגוגל לעומת זאת, טוענים שכעת יש ארבעה קישורים שונים לדף המקורי ובניסויים שלהם, הם רואים עליה באחוזי הלחיצה שמובילים לדף… מעבר לכך, מכיוון שגוגל לא טוענת את הדף המקורי בתצוגה המקדימה, היא לא גורמת לתופעת של “מבקרים רובוטיים” שהפריעה ושיבשה את נתוני אנליטיקס.
ועכשיו, פייסבוק רוצה להגדיר מחדש את ה- ROI
בעבר טענה פייסבוק שדווקא הפרסומות שלה הן בעלות ההחזר הגדול ביותר על ההשקעה של המפרסם, וכעת היא בעצם מציעה (או ממציאה אם תרצו), מדד חדש להחזר על השקעה בשם Conversion Measurement. המדד החדש בודק כיצד המשתמש הגיב לפרסום בכל הפלטפורמות בהן הוא גולש דרך פייסבוק. לדוגמה, יכול להיות שהמשתמש צפה בפרסומות לראשונה על גבי הסמארטפון שלו, אך החליט לבצע את הרכישה עצמה בצורה נוחה יותר מהמחשב האישי או מהטאבלט.
פייסבוק טוענת כי בשילוב עם מספר תכונות חדשות של מערכת הפרסום של פייסבוק, ניתן להפחית ב- 40% את עלויות ההשקעה, ובמקרים מסוימים אף באחוזים גדולים יותר, זאת בהשוואה למודל הקלאסי של Pay Per Click, אותו פייסבוק למעשה תוקפת כבר תקופה ארוכה.
טוויטר רוכשת את Vine ונכנסת לתחום הוידאו
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
טוויטר ממשיכה בניסיונות להילחם בגל הרשתות החברתיות הסלולריות ורשתות ה- “מיקרו” כדוגמת אינסטגרם (המיועדת בעיקר לשיתוף ומניפולציה על תמונות) ורוכשת את Vine. ויין היא רשת חברתית בה משתפים סרטונים של שש שניות בלבד עם רוטציה בסיום 6 השניות (וכולל סאונד כמובן). ועד כמה שזה ישמע מוזר, כנראה שזה עובד.
הנה דוגמא לטוויט שכולל סרטון Vine:
Holding hands at Tilden park vine.co/v/biTaEEwdq2n?1
— James Buckhouse (@buckhouse) January 24, 2013
הרכישה הנוכחית מצטרפת למספר רכישות אחרות של טוויטר שנועדו להרחיב את יכולת הבסיס שלה על חשבון חברות חיצוניות, כפי שבעבר היא רכשה את TweetDeck המשמשת בעיקר בעלי מחשבים אישיים לנהל מספר חשבונות טוויטר במקביל… נכון להיום, Vine היא אמנם אפליקציה חיצונית בתוך האספטור, אך סביר להניח שבעתיד היא תהפוך לחלק אינטגרלי מטוויטר, בדיוק כמו שהיום אפשר להשתמש במצלמה של האייפון / אייפד מתוך אפליקציית טוויטר (וכמובן שסביר להניח שגם אפליקציה לאנדרואיד היא רק שאלה של זמן…).