Majestic SEO הכריזו על שני מדדים חדשים להערכת קישורים לאתרי אינטרנט, מדובר במדד האמון (Trust Rank) ומדד הציטוט (Citation Rank). המדדים האלו מעריכים למעשה מהו החוזק של קישור מסוים בהתבסס על הכוח של העמוד ממנו הוא יוצא.
- מדד הציטוט – מדד משופר ל- ACRank הקלאסי שנותן לכל עמוד ברשת הערכה לכוח שלו בהתבסס על העמודים שמפנים אליו. (דומה בעיקרו ל– Pagerank).
- מדד האמון – שוב, דומה למדי ל- Trustrank של גוגל, במהלכו נבחרים באופן ידני מספר אתרי מקור בעל רמת אמון מקסימאלית המשפיעים על אתרים שכנים. אם לדף אין שום קישור מאתר בעל אמון כזה או אחר, הוא נותר מחוץ ל– “מעגל האמון”.
לכל אחד משני המדדים האלו יש ערך מאחד ועד מאה, וביחד הם מהווים מטריצה של 100 על 100 (הציטוט הוא למעשה ציר ה– Y והאמון הוא ציר ה– X). בסופו של דבר, מתקבלת סוג של “מפת חום” המציגה את פרופיל הקישורים של האתר. ככל שהצבע בנקודה מסוימת חזק יותר, כך זה אומר שיש יותר קישורים רלוונטיים בנקודה. יותר חשוב מכך, הצורה האופיינית למפת החום הזו, מציגה מעין זרימה של פרופיל הקישורים לכיוון מסוים, וככל שהכיוון הזה נוטה יותר לפינה הימנית עליונה של הגרף, כך טוב יותר. לפיכך, השילוב של שני המדדים האלו ביחד נקרא Flow Metrics על שם הזרימה של הגרף לכיוון מסוים.
כך למשל נראה הפרופיל של אתר החדשות המוביל BBC.co.uk:
למרות ההבטחה של המדדים החדשים להמחיש את פרופיל הקישורים בצורה יותר ויזואלית, צריך לזכור שלאחר עדכון פינגווין נראה שגם לתוכן הנושאי של הדף המקשר או המקושר יש חלק בהערכת טיב הקישור, כמו למיקום בדף ממנו הוא יוצא (פסקת טקסט, פוטר וכו’). כששאלנו אותם אם המדדים החדשים מתחשבים בנתונים האלו, נאמר לנו שעדיין לא, אבל ייתכן שזה ישתנה בעתיד.