קראתי אצל אופיר על תוכנית השותפים החדשה של גוגל – Google Affiliate Network, שתעלה לאוויר בתחילת אוגוסט 2008. אם כי עפ”י העדכון האחרון, נכון לעכשיו התוכנית מיועדת רק למפרסמים מארה”ב. תוכנית השותפים החדשה היא למעשה אינטגרציה למערכת של חברת DoubleClick (אותה גוגל רכשו לפני כשנה).
התוכנית החדשה, העובדת עפ”י מודל CPA – Cost Pay Action, תתגמל מפרסמים על כל פעולת רכישה מוצלחת אליה יובילו דרך האתר שלהם. לעת עתה, מדובר בתוכנית נפרדת מתוכניות שותפים הקיימות: גוגל אדסנס ואדוורדס, אם כי יש האומרים שזהו רק עניין של זמן עד שתתבצע אינטגרציה מלאה. ההגיון ברור, מכיוון שהתוכנית חדשה וקיימים בפניה חסמים רבים שיכולים למנוע את הצלחתה, היא תיבחן לאורך תקופת זמן מוגדרת ולאחר מכן תתקבל ההחלטה האם לאחדה עם שאר התוכניות הקיימות. המערכת מציעה גמישות ונוחות מירביים בכל הנוגע לתשלומים: החל ממערכת תשלומים אוטומטית וכלה בגמישות בהגדרת העמלות. כמו כן, יופקו דו”חות מפורטים לגבי פעילתכם ויתבצע מעקב אחר ההמרות.
אם גוגל תרשום לעצמה הצלחה נוספת, לחברת הענק Amazon.com יש הרבה ממה לחשוש, שכן גם היא מפעילה תוכנית זהה בשם Amazon Associates.
האם לדעתכם יש למפעילי תוכניות השותפים במתכונת דומה סיבה לחשוש?