בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל
- ויקיפדיה ישראל חוזרת לכותרות (ynet) – אחרי כמה חודשים, ויקיפדיה ישראל ממשיכה לעשות כותרות. שתי כתבות התפרסמו השבוע ב – ynet בנושא. הראשונה עוסקת בשני אתרי מראה שהדומיין שלהם נמסר בסופו של דבר לקרן ויקפדיה עצמה. השנייה עוסקת בפרשה שבה נחשד מפעיל בכיר בהטיית הצבעות לטובתו. זאת באמצעות הפעלה של בובות קש שפעלו כולן מאותה כתובת IP.
- פייסבוק לא בוחנת שיתוף פעולה עם ספק חיפוש נוסף (Search Engine Land) – מספר קטעי וידאו שעלו לרשת בימים האחרונים מציגים תיבת חיפוש נוספת המופיעה כביכול בתוך פייסבוק עם הסלוגן Search the Web. לא מעט אנשים החלו לתהות אם לא מדובר בבדיקה פנימית לשיתוף פעולה עם ספק חיפוש נוסף. דובר של פייסבוק הגיב היום ואמר שהם לא מנסים שום דבר כזה וכנראה מדובר בסוג של תוכנה זדונית או תוסף מסוים שמתלבשים על הדפדפן וגורמים לשינויים. (יש לא מעט תוספים או שינויים שמטרתם לשפר אתרים קיימים).
- סופו של All The Web כמנוע חיפוש עצמאי (Search Engine Land) – החל את דרכו כמנוע חיפוש אשר התעתד לאנדקס את רשת האינטרנט כולה כולל עמודים קשים לאיתור, מה שנקרא לעיתים The Invisible Web או Deep Web. המנוע נרכש על ידי יאהו ב2003 ועד היום תיפקד כאתר עצמאי , אך התבסס על האינדקס של יאהו. החל מהארבעה באפריל, כל מי שינסה לגלוש אליו יופנה אל דף הבית של יאהו.
- התשובה של יאהו לגוגל אינסטנט: Search Direct (מספר מקורות) – שלשום הציגה יאהו את Search Direct, התשובה שלה לחיפוש המיידי של גוגל. Direct למעשה משלב מערכת של זיהוי טרנדים יחד עם זיהוי נושאי כך שאם למשל נתחיל לחפש “מצלמות דיגיטאליות”, נקבל בחלק אחד של המסך את החיפושים הפופולאריים ביותר בנושא ובחלק השני תוצאות מיאהו שופינג הרלוונטים לחיפוש. יאהו מתגאה בכך שהמערכת שלה מספקת תשובות ולא “סתם קישורים” ולמעשה לא שוללת את הרעיון שבשנים הקרובות כבר לא תהיה משמעות לעמודי התוצאות (SERP) בפני עצמם.
- גוגל: גם לאהבה יש גבול (Search Engine Roundtable) – אחרי כל הספקולציות בנוגע למדדים חברתיים על תוצאות החיפוש, אחד ממפקחי הפורומים של גוגל הודיע כי למספר הלייקים שיש לעמוד מסוים ברשת , אין שום השפעה על הדירוג שלו במנוע. הספק הודעה ספק הכרזה באה לאחר שאחד המשתמשים טען כי אחד העמודים שלו ירד בדירוגים אחרי שהוא הוסיף כפתור לייק. בRoundtable סוברים שהסיבה לירידה עלולה להיות זמן הטעינה הארוך יחסית של מרבית הגאג’טים של פייסבוק. מצד שני, כיום כמעט כל אתר משתמש בהם,כך שלנו אישית קשה להאמין שזו הסיבה…
- רכש ראשון של סטארטאפ ישראלי על ידי פייסבוק (גלובס) – חברת סנאפטו הישראלית שעוסקת בהפיכת שירותי אינטרנט לאפליקציות סלולר פשוטות, נרכשה על ידי פייסבוק בסכום המוארך בכ60 עד 70 מיליון דולר. אחד המוצרים היותר רלוונטים של סנאפטו היא אפליקציה המאפשרת לצפות בפייסבוק גם בסלולריים שאינם סמארטפונים משוכללים במיוחד.
יממה לאחר הרכישה הסתבר כי כנראה לא כל שלושים העובדים הנוכחיים ימשיכו וכחצי מכוח העבודה כולו יעבור לארה”ב. מייקל אייזנברג ,הידוע בהשקעותיו בסטארטפים ישראלים, כתב פוסט אצלו בבלוג ובו הוא מייעץ לחברה להשאיר גם את שאר עובדיה בישראל.
נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.