בשורה מרגשת למנהלי ומקדמי אתרים – עדכון הליבה של גוגל לאוגוסט 2024 הושלם, לאחר תהליך שנמשך 19 ימים. העדכון הביא לשינויים דרמטיים בדירוגי האתרים וגרם לתנודות משמעותיות בתוצאות החיפוש. עבור מקדמי אתרים, מדובר בעדכון בעל השפעה רחבת היקף, אשר עשוי לשנות את התמונה.
מה מיוחד בעדכון הזה?
העדכון הנוכחי לא היה “עוד עדכון ליבה רגיל”. גוגל הדגישה שהעדכון מתייחס לביקורות שהתקבלו מאז עדכון “התוכן המועיל” שהושק בספטמבר 2023, אשר פגע במיוחד באתרים קטנים ומוציאים לאור עצמאיים. באוגוסט 2024, גוגל החליטה לתקן את המצב ולתת מענה לאתרים שיצרו תוכן איכותי ולא זכו להכרה.
על פי סקר שנערך לאחר העדכון הקודם, 44% מבעלי האתרים דיווחו על ירידה בדירוגים, בעוד 27% ראו עלייה ו-29% לא חשו בשינוי. הנתונים מראים כי רבים לא חוו התאוששות משמעותית מאז העדכון של 2023, והעדכון החדש נועד לשפר את המצב.
המטרה: תוכן איכותי ומועיל
ג’ון מולר, דובר בכיר בגוגל, ציין שהמטרה העיקרית של העדכון היא להציג תוכן שמועיל באמת לגולשים, תוך קידום אתרים קטנים ועצמאיים שיוצרים תוכן מקורי ורלוונטי. גוגל ממשיכה לשפר את מנגנוני החיפוש שלה כדי להבטיח שהאתרים הטובים ביותר יופיעו בראש תוצאות החיפוש. ג’ון מולר כתב בגוגל:
“היום השקנו את עדכון הליבה שלנו באוגוסט 2024 לחיפוש גוגל. עדכון זה נועד להמשיך את עבודתנו לשיפור איכות תוצאות החיפוש שלנו על ידי הצגת יותר תוכן שאנשים מוצאים שימושי באמת ופחות תוכן שמרגיש כאילו הוא נוצר רק כדי לבצע ביצועים טובים בחיפוש.”
במילים אחרות, האסטרטגיה הידועה של יצירת תוכן איכותי שמיועד למשתמשים ולא למנועי החיפוש, זוכה לחיזוק נוסף – רק שהפעם האתרים הקטנים והבינוניים מקבלים עדיפות יתרה מבעבר על פני האתרים הגדולים והוותיקים. בעדכונים הבאים צפויות להיות עוד הזדמנויות לאתרים שעומדים בסטנדרטים החדשים.
כדי לעמוד בסטנדרטים של גוגל ולהבטיח שהתוכן שלכם לא ייפגע בעדכון הליבה האחרון, הנה כמה עקרונות חשובים שאנשי שיווק צריכים לקחת בחשבון:
- מיקוד בצרכים של המשתמשים – התוכן צריך לספק ערך אמיתי, לענות על שאלות, להציע פתרונות להיות שימושי ורלוונטי לקהל היעד.
- מקוריות וייחודיות – גוגל מעריכה תוכן מקורי שלא מועתק או משוכתב ממקורות אחרים. השקיעו ביצירת תוכן שמביא תובנות חדשות או מידע שלא נמצא בכל מקום אחר.
- עדכון מתמיד של תוכן – הקפידו לשמור על התוכן שלכם רלוונטי ועדכני. גוגל נותנת עדיפות לאתרים שמבצעים שינויים ושיפורים מתמשכים בתוכן.
- התמקדות באיכות ולא באורך – חשוב לכתוב תוכן שמכסה את הנושא לעומק, בין אם הוא ארוך או קצר. גוגל מעדיפה תוכן מקיף שמספק תשובה מלאה על נושא מסוים.
איך להתכונן לעדכונים הבאים?
אם האתר שלכם נפגע מהעדכון, לפי גוגל, כדאי לכם לחזור ליסודות ה-EAT: תוכן אמין, איכותי ומקצועי שעונה על על צרכי הגולש. ייתכן שתחול התאוששות קטנה בין העדכונים, אך השינוי המשמעותי יקרה בעדכון הליבה הבא. לכן, חשוב להמשיך ולשפר את התוכן כל הזמן, לא רק לטובת דירוג גבוה בגוגל, אלא גם עבור חוויית המשתמש באתר – זה מה שישפר מאוד את הסיכוי שלכם להתברג בתוצאות החיפוש הראשונות גם כשיקרו שינויים משמעותיים יותר כמו השקת ה-SGE כמנוע החיפוש הדיפולטיבי.