אחרי שכבר דיברנו על עדכון הליבה של גוגל מאוגוסט 2024, יש משהו שהמקדמים בארה”ב כבר שמו לב אליו – השפעה ישירה על סקירות ה-AI בתוצאות החיפוש, שפעילות כיום רק בארה”ב ולאחרונה התרחבו למספר מדינות נוספות. נראה שהעדכון הזה לא רק נועד לעזור לאתרים קטנים לחזור לעניינים, אלא גם משנה את הדרך שבה גוגל מציגה את הסקירות האוטומטיות שלה.
עדכון הליבה משפיע על הופעתם של התקצירים
אז מה בעצם קורה? עדכוני הליבה של גוגל, במיוחד זה של אוגוסט 2024, משפיעים על כל חלק במערכת לטוב ולרע. סקירות ה-AI, אלו שמופיעות בראש תוצאות החיפוש ומסכמות מידע ממקורות שונים, משתנות גם הן. עד עכשיו, הסקירות נטו להעדיף מקורות גדולים ומבוססים, מה שקצת דחק את האתרים הקטנים החוצה. אך עם העדכון החדש, גוגל תתחיל לשלב יותר מקורות מגוונים ואיכותיים, כולל אתרים קטנים שמייצרים תוכן מעולה.
ג’ון מולר אישר
לאחר שהשינויים התחילו לצוץ, נשאלה השאלה: האם גם סקירות ה-AI מושפעות מעדכוני הליבה? משתמש בלינקדאין פנה לג’ון מולר כדי לקבל תשובה, והתשובה לא איחרה לבוא. מולר אישר ש”סקירות אלו הן חלק ממערכת החיפוש, ועדכוני ליבה משפיעים על החיפוש, אז כן.” זה אומר שגם הסקירות האוטומטיות משתנות בהתאם לעדכון, וזה משהו שכל מקדם אתרים לאתרים גדולים כקטנים צריך לקחת בחשבון.
ההשפעה על קידום אתרים קטנים
עבור מקדמי האתרים, ובמיוחד אלו שמקדמים אתרים קטנים, העדכון הזה יכול להיות הזדמנות ענקית. אם אתם מפעילים אתרים קטנים אך כאלו שמכילים תוכן איכותי, זה בדיוק הזמן שבו גוגל עשויה לתת לכם יותר חשיפה בסקירות ה-AI – כרגע אמנם רק בחו”ל, אך אל דאגה – הפיצ’ר עוד יגיע לישראל. המשמעות היא שתוכן איכותי ומקורי יכול להופיע בראש תוצאות החיפוש, גם אם הוא מגיע מאתר קטן ולא מוכר.
המסר ברור: עדכון הליבה של אוגוסט 2024 משנה את הכללים, וזה הזמן לוודא שהתוכן שלכם לא רק מדורג היטב אלא גם מקבל מקום בסקירות ה-AI של גוגל. המשיכו לעקוב ולהתאים את האסטרטגיה שלכם כדי לשמור על היתרון בשוק.