אינסטגרם לא עוצרת, וממשיכה להפתיע עם תכונות חדשות שמוסיפות מימד חברתי נוסף לאפליקציה. כעת, החברה השיקה פיילוט של התכונה החדשה “Friend Map”, שמציגה מפה מסודרת עם מיקומים בזמן אמת של כל מי שפרסם תוכן מהקהילה הקרובה. מדובר בחידוש שאמנם נוצר כדי לחזק קשרים חברתיים בקרב הדור הצעיר, אך ייתכן גגם שישנה את הדרך שבה עסקים מתקשרים ומנהלים מפגשים עם הקהילה הסגורה דרך האפליקציה.
איך זה עובד?
ה-“Friend Map” מאפשרת לעוקבים שלכם לראות איפה אתם נמצאים ואיפה הייתם, כל עוד צירפתם מיקום לפוסטים או לסטוריז שלכם. בנוסף, תוכלו להוסיף הערות אישיות לכל מיקום, כך שתוכלו לשתף המלצות, טיפים או חוויות עם החברים שלכם. השילוב הזה בין מיקומים בלייב לבין המלצות אישיות, יוכל להוביל לאינטרקציות שמקרבות אותנו יותר לעולם הפיזי והופכות את המעבר הזה לאינטואיטיבי וקל.
חשוב להדגיש שאינסטגרם מתייחסת לעדכון הזה בזהירות, בעיקר בגלל החששות האפשריים מפרטיות. נכון לעכשיו, השיתוף במפה מוגבל רק לרשימת ה-“Close Friends” או לעוקבים הדדיים (כאלו שביצעתם להם עוקב בחזרה), כדי להגן על המשתמשים ולמנוע שיתוף מיקום עם זרים. מדובר בגישה שמזכירה את ה-Snap Map של סנאפצ’ט, שגם היא מתמודדת עם אתגרי פרטיות דומים.
מה אנשי השיווק צריכים לדעת?
התכונה החדשה מציבה פוטנציאל חדש לאינטראקציות קרובות ואותנטיות יותר בין משתמשים, דבר שיכול לשפר את הקשר עם קהל היעד, במיוחד בקרב צעירים. אנשי שיווק יכולים לנצל את ה-“Friend Map” כדי ליצור תוכן מותאם אישית שמבוסס על מיקומים, מה שיכול לחזק את תחושת הקהילתיות והמעורבות עם המותג. המעקב אחרי הפיילוט הזה יכול לספק תובנות חשובות על התנהגות המשתמשים ועל אפשרויות חדשות לפרסום ממוקד.
אינסטגרם, שנמצאת בתחרות עזה על תשומת הלב של הדור הצעיר מול טיקטוק וסנאפצ’ט (בארה”ב), מנסה לשמור על מעמדה באמצעות פיתוח תכונות כמו “Friend Map” שנועדו להגביר את השימוש באפליקציה. החידוש הזה מכוון במיוחד לצעירים שמעדיפים לתקשר באפליקציה דרך הודעות ישירות ולא בהכרח דרך הפוסטים הרגילים. המפה החברתית החדשה, היא בדיוק מה שעשוי לחזק את הקשרים החברתיים ולהוביל לאינטראקציות פנים אל פנים, ובכך להפוך את אינסטגרם ליותר רלוונטית בקרב הדור הצעיר.
כרגע בשלבי אב-טיפוס בלבד
בעוד שה-“Friend Map” נמצאת כרגע בשלבי בדיקה בלבד, אינסטגרם תבחן בקפידה את התגובות והשימוש בפונקציה החדשה. השאלה הגדולה היא האם המשתמשים יאמצו את התכונה הזו, והאם היא תצליח להוסיף ערך מוסף לאפליקציה בצורה שתשפר את האינטראקציות החברתיות.
אינסטגרם ממשיכה לחפש דרכים לחזק את הקשר בין המשתמשים, וה-“Friend Map” היא רק עוד דוגמה לכך. נישאר לעקוב ולראות כיצד הפיצ’ר יוכל להשתלב גם באסטרטגיות השיווק לעסקים.