יוטיוב הציגה פיצ’ר חדש, שיאפשר ליוצרי תוכן לשמוע מוזיקה שאהבו בסרטוני ה”שורטס” ולהוריד אותה. העדכון הזה מסמל התקדמות של שלב נוסף בנוחות שיש ליוצרי התוכן בפלטפורמה ומאפשר מרחב גדול יותר לסנכרון בין כלל הפלטפורמות השיווקיות.
הבעיה והפיתרון
בעבר, יוצרי התוכן ב”שורטס” היו נאלצים להשתמש בפתרונות עקיפים כדי לשמור מוזיקה מהסרטונים שיצרו או שמצאו בפלטפורמה. הפעולה הזו הייתה מאתגרת ובעבור חלק מהאנשים, הפחות בקיאים בממשק המשתמש – גם מורכבת. זה מה שלא פעם הגביל את היכולת להשתמש באותה מוזיקה בקלות ובמהירות ליצירת תוכן חדש או נוסף.
כעת, יוטיוב הציגה שיפור משמעותי בממשק על ידי הוספת אפשרות שנקראת “שמור מוזיקה” לתוך תיקייה ייעודית. מהיום, יוצרי התוכן יכולים לשמור בקלות מוזיקה ישירות מהממשק עצמו, והמוזיקה שנשמרת מתווספת אוטומטית לתיקיית הצלילים המועדפת על המשתמש. זה מה שיאפשר ליוצרים לעבוד בצורה יעילה יותר ולהפיק תוכן חדש בשניות. השינוי הזה הופך את החוויה לנוחה יותר עבור יוצרי התוכן, כיוון שהם יכולים למצוא ולשמור מוזיקה באופן אינטואיטיבי ומהיר יותר, מה שמוליד גמישות טובה יותר לשימוש באותה מוזיקה ליצירת גרסאות שונות וחדשות לקטעים המקוריים שלהם או לחיקוי טרנדים שצלחו באופן יצירתי.
סוס מנצח לא מחליפים – סיבת ההצלחה של טיקטוק
הדבר הברור מאליו, הוא שהסיבה להצלחתה של טיקטוק, לפחות בתחילת הדרך הוא השילוב של סרטונים קצרים יחד עם מוזיקה – מוזיקה שניתן להעתיק לסרטונים נוספים ובכך להגדיל את תפוצת סרטון המקור. באותה שיטה בדיוק, מצפים שתפוצת הסרטון תגדל גם ביוטיוב. על כן, מוזיקה בסרטונים ביוטיוב ובמיוחד בסרטוני ה”שורטס”, משמשת ככלי חשוב שמשפיע על האופן שבו סרטונים נתפסים ומתפשטים.
ההערכה היא שהאפשרות לשמור מוזיקה מהסרטונים הקצרים, תסייע ליוצרים לנצל את הפופולריות של קטעי אודיו מסוימים שהוכיחו את עצמם כוויראליים. כשיוצר משתמש בקטע אודיו שכבר הוכח כפופולרי, כאמור יש לו פוטנציאל גבוה יותר לקבל תשומת לב רבה, תגובות, ושיתופים ולכן זה מהווה כלי שיווקי חזק שיכול לעזור ליוצרים להרחיב את ההשפעה שלהם ולהגיע לקהלים חדשים.
המוזיקה היא חלק אינטגרלי מהפלטפורמה מכיוון שהיא מוסיפה עומק רגשי ואסתטי לתוכן, מעשירה את החוויה החזותית והשמיעתית של הצופים ומשפיעה על רמת המעורבות שלהם עם הסרטונים.