הסיוט של גוגל: OpenAI עומדת להשיק מנוע חיפוש מתחרה

עומר לייבנזון
על פי ראיון חדש עם מנכ"ל מגזין Atlantic ניקולס תומפסון בראיון לאתר The Verge, זה אושר: OpenAI הולכת להשיק מנוע חיפוש.
מנוע חיפוש OpenAI

לפני מספר שבועות, הרשת געשה בשמועות על כך שחברת OpenAI אולי תשיק בקרוב מנוע חיפוש משל עצמה. חשיבות המהלך, אם הוא יקרה היא שייתכן שהחיפוש המסורתי כבר לא יהיה רלוונטי יותר. הסברה הזאת באה לידי ביטוי במציאות יותר ויותר, כאשר אנו רואים שגוגל עובדת על תהליך מתמשך של הוצאת פיצ’רים של בינה מלאכותית שישתלבו בחיפושים כמו ה-SGE. אם מנועי החיפוש מבוססי הבינה המלאכותית יחליפו את החיפוש המסורתי, זה עשוי לשנות כליל את מהות עבודתם של מקדמי האתרים – או להפיג את הצורך בה.

עכשיו זה רשמי: OpenAI משיקה מנוע חיפוש

“היום, אטלנטיק מכריזה על שותפות תוכן ומוצר אסטרטגית עם OpenAI, הממצבת את אטלנטיק כמקור חדשות מובחר בתוך OpenAI”

כך הוכרז באתר של המגזין The Atlantic לפני מספר שבועות. זה היה רק שבועיים אחר כך, כשהתבצע הראיון עם מנכ”ל אטלנטיק בנוגע לעסקה שחתמו ביניהם, ובו זה הפך למידע פומבי: OpenAI עומדת להשיק מנוע חיפוש.

בראיון לאתר The Verge אמר תומסון, מנכ”ל Atlantic:

“חיפוש בתוך ChatGPT הוא דרך חשובה לניווט באינטרנט – כך שעדיף לנו להיות שם מאשר לא להיות שם”

הוא גם הוסיף ואמר, שהם עדיין לא בנו את מוצר החיפוש אך הצהירו שיבנו אותו.

האם OpenAI תלך “ראש בראש” עם גוגל?

בתחום מנועי החיפוש, תכונת החיפוש החדשה של ChatGPT אכן מציגה את עצמה כמתחרה הוגנת לענקיות בתעשייה כמו גוגל, אך עם זאת היא עדיין מציגה מגבלות בסוגים שונים של שאילתות – ומונופול המומחיות לאלגוריתמים הטובים ביותר לסדר וארגון של מידע ברשת, עדיין נותר של גוגל. למרות האילוצים הללו, נראה שהתפוצה של ChatGPT דווקא ממשיכה לגדול באופן משמעותי. למעשה, צ’אט הבינה המלאכותית רשם שיא השנה של 2.9 מיליארד ביקורים, מה שמסמן עלייה של 96% בתנועה בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. העלייה שוברת השיאים הזו, לא רק מראה לנו כמה אנחנו כחברה מתבססים יותר ויותר על פתרונות AI, אלא אולי גם תשנה את הדרך שבה אנחנו צורכים מידע ביומיום. אולי זה, מה שיהפוך את החיפוש המסורתי למיותר.

לקריאת הראיון המקורי ב-TheVerge

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
884
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
686
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
352
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107901
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102349
מדיה חברתית
דנה רוזן
83165
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.