גוגל עולה רמה במידת היעילות שלה לקיצור החיפוש אצל המשתמש, לאור העובדה שכעת ניתן לדעת הרבה יותר פרטים על המוצר שאותו אנחנו עומדים לרכוש, בכלל עוד לפני שנכנסנו לדף המוצר. רק לא מזמן דיווחנו כאן על המחקר שמצא שאנשים מחפשים בגוגל, אך רובם כלל לא נכנסים לתוצאות החיפוש אלא עושים דברים אחרים – ממקדים את שאילתת החיפוש שלהם, יוצאים מהעמוד כי הבינו שהתוצאות אינן תואמות למה שחיפשו או סיבות כאלו ואחרות.
לצד הפיצ’ר החדש שיחסוך המון זמן למשתמשים, תושק גם פונקציה חדשה בסרץ’ קונסול שתאפשר לבעלי האתרים לקבל מידע על שדות למילוי באתר שלהם, על מנת שגוגל ידע לשאוב מהאתר את המידע הנכון.
שקיפות מלאה לגולשים
הכיתוב שנוסף בתוצאות החיפוש, יצא כתוצאה מנקודת הנחה של גוגל שאנשים רוצים לדעת את המחיר הכולל של המוצרים שהם רוכשים, עוד לפני שהם רוכשים אותם. זה נכון, הרי כמה פעמים יצא לכם לקנות באינטרנט, לגלות מוצר זול, לחשוב ש”עליתם על מציאה” רק כדי לגלות שמחיר המשלוח היה גבוה במיוחד? זה פוגע בחווית המשתמש של הגולש באתר, ובמיוחד פוגע בגוגל, שמצידה מעוניינת להפנות את הגולשים לאתרים שבהם ימצאו את מה שהם מחפשים (זו כל מהותה של גוגל).
עבור בעלי האתרים, הפיצ’ר הזה הוא טוב כי אולי הוא יוריד את כמות הכניסות לאתר (אנשים עלולים לקבל מידע שירחיק אותם כמו “אזל במלאי”), אך מנגד – הכניסות לאתר יהיו הרבה יותר איכותיות, ויהוו אינדיקציה הרבה יותר טובה לגולשים שאכן מעוניינים לרכוש דרך האתר. גולשים שקיבלו מידע על מדיניות המשלוחים ואת כל המידע על העלויות לפני כן, הם גולשים שהקליקו על התוצאה כי הם כנראה מצאו בדיוק את מה שחיפשו – וזה דבר מעולה לבעל האתר!
איך מוסיפים את הסכמה לגוגל?
כדי שהפרטים על המוצרים שלכם יופיעו לעיני בגולשים בגוגל ויאפשרו להם לקבל שקיפות מלאה על אתרכם, כל שעליכם לעשות הוא להשתמש בהסבר של גוגל להטמעת “סכמת מוצר” (סכמה שכבר הייתה קיימת בעבר). אם שגיתם בביצוע הפעולה, תקבלו על כך שגיאה בסרץ’ קונסול עם הפריטים שהושפעו: