עמודי פלט AI שנוצרו ב-Perplexity מדורגים בתוצאות של גוגל

עומר לייבנזון
לפני זמן קצר השיק מנוע הבינה המלאכותית פרפלקסיטי של היכולת לשמור ולשתף פלט שנוצר ב-AI, באמצעות רשת שיתופית החשופה לכולם. מאז, הם נכנסו לאינדקס של גוגל.
אינדוקס דפים מתוך פרפלקסיטי

כדי להביא יותר גולשים לאתר, נדרש לייצר תוכן בעל ערך – אבל בעידן הבינה המלאכותית נראה כי המהפכה הטכנולוגית כבר מזמן שינתה את כללי המשחק. תוכנת ה-AI הג’נרטיבי פרפלקסיטי החליטה ב-30 במאי לאתגר את גוגל מחדש, ולהשיק כלי שנקרא “Perplexity Pages”. הכלי הזה, אולי שוב יציב בפני גוגל את דילמת הגבול הדק שבין תוכן AI בעל ערך לבין תוכן AI שחרג מגבול התוכן הסביר.

מהם “דפי פרפלקסיטי”?

בשביל אנשי שיווק, פיצ’ר הדפים הוא למעשה הדרך חדשה ליצור תוכן רלוונטי לגולשים במינימום מאמץ. כל הרעיון הוא שהדפים נוצרים תוך כדי תנועה, ולא כי מישהו רצה ליצור מדריך במיוחד – וזה אולי מה שהופך אותם לכל כך אפקטיביים. דמיינו שאתם אנשי תוכנה, והסתבכתם עם מקטע מסוים בקוד. הרבה פעמים, מתכנתים יחפשו את הפתרון דווקא במנוע בינה מלאכותית כמו פרפלקסיטי, אך אם מישהו אחר כבר ביצע את השיחה בתוך מנוע החיפוש בשבילכם, תוכלו להיכנס לשיחה הקיימת וכבר למצוא את המידע שאתם מחפשים תוך רגע. יותר מזה – עכשיו תוכלו למצוא את השיחה הזו בחיפוש בגוגל. הנה הדגמה חיה – כיצד זה עובד:

חיפוש בגוגל כמו שמעולם לא הכרנו

מאז הצגת הפיצ’ר, דפי Perplexity התחילו להיכנס באופן שיטתי לאינדקס של גוגל. השילוב הזה, עורר התרגשות ודיון נרחב בקרב מומחי SEO בעולם בשל הזווית הנוספת שהוא מעניק לחיפוש כפי שאנו מכירים אותו, וכמו כן את הפוטנציאל הגלום בו. הנראות הזו, משמעותה פשוטו כמשמעו – שינוי של כללי המשחק וחשיפה חסרת תקדים לתוכן גולשים בקנה מידה שלא הכרנו עד היום.

מה שאפילו מוסיף לפוטנציאל של הפיצ’ר, הוא שקיימת אינטגרציה של פלט AI עם פיצ’ר ה-AI Overviews (סיכומי מידע) של גוגל. כך, המשתמשים יוכלו לקבל את התשובה המסוכמת של Perplexity, אם קיים לה מראש דף באתר – כבר בראש תוצאות החיפוש בגוגל.

איך נוכל לרתום את הפיצ’ר לטובתנו כאנשי שיווק?

עבור אנשי השיווק, הדפים הללו פותחים הזדמנויות שאין להן סוף. הרי בסופו של יום, ניתן להקביל זאת למעין רשת חברתית חדשה שמבוססת על פלטי AI שאנשים יצרו. לאורך זמן אם תצליח, היא תכיל תשובות כמעט לכל שאלה שתהיה לנו ותתחיל להופיע בצורה טבעית עבור חלק גדול מהחיפושים שלנו בגוגל.

לכן, יש כאן שני שיקולים שכדאי לקחת בחשבון:

  • השיקול הראשון, הוא שבמקום האתרים הרגילים שמופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל – ייתכן שיופיע פלט AI של גוגל או של Perplexity. זה הופך את היכולת שלנו להגיע למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש למורכבת יותר. וזה לא רק בגלל העדכון הזה, אלא שזו מגמה שמסתמנת עוד מאז תחילת ההתקדמות החתרנית לעבר השקת ה-SGE.
  • השיקול השני, הוא שניתן להפוך חלק מהדפים הללו לדפים ממותגים שיאפשרו למותג שלנו לקבל חשיפה גם דרך האתר Perplexity ולא רק דרך אתר הבית שלנו. כמו שאמרנו, הפוטנציאל הוא שהפיצ’ר יהפוך למעין רשת חברתית של חיפושי AI שימושיים כל אחד בתחומו. לכן, אם יש רשת חברתית חדשה – כדאי לנו לוודא שאנחנו שם. זו כרגע רק הערכה, אך תמיד כדאי להיות עם היד על הדופק ולעקוב אחר השינויים.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Swipe Insight

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
883
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
684
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
352
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107899
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102349
מדיה חברתית
דנה רוזן
83165
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.