כדי להביא יותר גולשים לאתר, נדרש לייצר תוכן בעל ערך – אבל בעידן הבינה המלאכותית נראה כי המהפכה הטכנולוגית כבר מזמן שינתה את כללי המשחק. תוכנת ה-AI הג’נרטיבי פרפלקסיטי החליטה ב-30 במאי לאתגר את גוגל מחדש, ולהשיק כלי שנקרא “Perplexity Pages”. הכלי הזה, אולי שוב יציב בפני גוגל את דילמת הגבול הדק שבין תוכן AI בעל ערך לבין תוכן AI שחרג מגבול התוכן הסביר.
מהם “דפי פרפלקסיטי”?
בשביל אנשי שיווק, פיצ’ר הדפים הוא למעשה הדרך חדשה ליצור תוכן רלוונטי לגולשים במינימום מאמץ. כל הרעיון הוא שהדפים נוצרים תוך כדי תנועה, ולא כי מישהו רצה ליצור מדריך במיוחד – וזה אולי מה שהופך אותם לכל כך אפקטיביים. דמיינו שאתם אנשי תוכנה, והסתבכתם עם מקטע מסוים בקוד. הרבה פעמים, מתכנתים יחפשו את הפתרון דווקא במנוע בינה מלאכותית כמו פרפלקסיטי, אך אם מישהו אחר כבר ביצע את השיחה בתוך מנוע החיפוש בשבילכם, תוכלו להיכנס לשיחה הקיימת וכבר למצוא את המידע שאתם מחפשים תוך רגע. יותר מזה – עכשיו תוכלו למצוא את השיחה הזו בחיפוש בגוגל. הנה הדגמה חיה – כיצד זה עובד:
חיפוש בגוגל כמו שמעולם לא הכרנו
מאז הצגת הפיצ’ר, דפי Perplexity התחילו להיכנס באופן שיטתי לאינדקס של גוגל. השילוב הזה, עורר התרגשות ודיון נרחב בקרב מומחי SEO בעולם בשל הזווית הנוספת שהוא מעניק לחיפוש כפי שאנו מכירים אותו, וכמו כן את הפוטנציאל הגלום בו. הנראות הזו, משמעותה פשוטו כמשמעו – שינוי של כללי המשחק וחשיפה חסרת תקדים לתוכן גולשים בקנה מידה שלא הכרנו עד היום.
מה שאפילו מוסיף לפוטנציאל של הפיצ’ר, הוא שקיימת אינטגרציה של פלט AI עם פיצ’ר ה-AI Overviews (סיכומי מידע) של גוגל. כך, המשתמשים יוכלו לקבל את התשובה המסוכמת של Perplexity, אם קיים לה מראש דף באתר – כבר בראש תוצאות החיפוש בגוגל.
איך נוכל לרתום את הפיצ’ר לטובתנו כאנשי שיווק?
עבור אנשי השיווק, הדפים הללו פותחים הזדמנויות שאין להן סוף. הרי בסופו של יום, ניתן להקביל זאת למעין רשת חברתית חדשה שמבוססת על פלטי AI שאנשים יצרו. לאורך זמן אם תצליח, היא תכיל תשובות כמעט לכל שאלה שתהיה לנו ותתחיל להופיע בצורה טבעית עבור חלק גדול מהחיפושים שלנו בגוגל.
לכן, יש כאן שני שיקולים שכדאי לקחת בחשבון:
- השיקול הראשון, הוא שבמקום האתרים הרגילים שמופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל – ייתכן שיופיע פלט AI של גוגל או של Perplexity. זה הופך את היכולת שלנו להגיע למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש למורכבת יותר. וזה לא רק בגלל העדכון הזה, אלא שזו מגמה שמסתמנת עוד מאז תחילת ההתקדמות החתרנית לעבר השקת ה-SGE.
- השיקול השני, הוא שניתן להפוך חלק מהדפים הללו לדפים ממותגים שיאפשרו למותג שלנו לקבל חשיפה גם דרך האתר Perplexity ולא רק דרך אתר הבית שלנו. כמו שאמרנו, הפוטנציאל הוא שהפיצ’ר יהפוך למעין רשת חברתית של חיפושי AI שימושיים כל אחד בתחומו. לכן, אם יש רשת חברתית חדשה – כדאי לנו לוודא שאנחנו שם. זו כרגע רק הערכה, אך תמיד כדאי להיות עם היד על הדופק ולעקוב אחר השינויים.