טיקטוק מרחיבה את שאיפותיה מעבר לסרטונים קצרים, ומאתגרת את יוטיוב במהלך חדש ומסקרן: העלאת סרטונים ארוכים, באורך של עד 60 דקות. המהלך, שאושר על ידי החברה, עשוי לשנות את פני התחרות בין הפלטפורמות החברתיות, ולמשוך לטיקטוק יוצרי תוכן וצופים שמחפשים פורמטים ארוכים ומעמיקים יותר.
האפשרות שטיקטוק תהפוך לפלטפורמה של סרטונים ארוכים מעוררת תגובות מעורבות. חלק מהגולשים חשים כי הסרטונים הקצרים היו הייחוד של הפלטפורמה, וכי הניסיון של טיקטוק להפוך ל”מיני יוטיוב” ידחוק יוצרי תוכן שהגיעו בשביל תכנים קצרים וממוקדים. אחרים תוהים אם טווח הקשב של הגולשים הצעירים, שהם קהל היעד המרכזי של טיקטוק, ארוך מספיק בשביל סרטונים ממושכים כל כך.
המלחמה בין יוטיוב לטיקטוק עולה שלב?
עד כה יוטיוב וטיקטוק התמקדו בקהלים ובפורמטים שונים, כאשר יוטיוב שלטה בזירת התוכן הארוך, וטיקטוק בזו של הסרטונים הקצרים. הרחבת מגבלת אורך הסרטונים בטיקטוק ל-60 דקות עשויה לטשטש את הגבולות ביניהן ולהצית תחרות חדשה על תשומת הלב של היוצרים והצופים. המהלך מאפשר לטיקטוק להציע גם היא תוכן מעמיק, ובכך לאתגר את הדומיננטיות של יוטיוב ולפנות גם לקהל בוגר יותר שהעדיף את יוטיוב עד עתה.
אבולוציית התוכן של טיקטוק
במהלך השנים, אורך הסרטונים שטיקטוק מאפשרת לגולשים להעלות צמח בהדרגה מ-15 שניות, ועד ל-15 דקות. כיום הגולשים משתמשים בטיקטוק אפילו לצפייה בסדרות טלוויזיה וסרטים באורך מלא. רשתות טלוויזיה מסוימות בארה”ב (כמו NBCUniversal) אף העלו פרקים שלמים לפלטפורמה. עד כה, פרקים אלו פוצלו למספר חלקים עקב מגבלות האורך. הרחבת הזמן עשויה למשוך אל טיקטוק לא רק רשתות טלוויזיה, אלא גם יוצרי תוכן נוספים – במיוחד לתכנים שמצריכים זמן מסך ארוך יחסית כמו מדריכי איפור, סרטוני בישול ותחקירים.
60 דקות של פוטנציאל שיווקי – האתגרים וההזדמנויות
האתגר המרכזי של טיקטוק יהיה לשמור על התדמית שלה כאפליקציה קלילה וכיפית, תוך כדי שילוב תכנים ארוכים יותר. בנוסף, החברה תצטרך להבטיח שהאלגוריתם שלה יצליח להמליץ על תכנים ארוכים באופן יעיל, ולספק חוויית צפייה מיטבית למשתמשים. המהלך טומן בחובו גם הזדמנויות: הוא עשוי להוביל לשינוי באופן בו אנחנו כיוצרי תוכן ואנשי שיווק משתמשים בפלטפורמה. בעוד שבעבר התמקדנו ביצירת סרטונים קצרים ומושכי עין, כעת אנחנו יכולים ליצור תוכן מורכב, כמו הדרכות וסיפורים עם תכלית שיווקית.
לסיכום, הניסוי של טיקטוק בהעלאת סרטונים ארוכים הוא צעד משמעותי במאבק על תשומת הלב של הצופים ויוצרי התוכן. האם המהלך יצליח לאיים על המתחרה הגדולה? ימים יגידו. כרגע, האפשרות להעלות סרטונים באורך שעה זמינה רק לקבוצה מצומצמת של משתמשים, ולא פורט מתי התוכנה תורחב לכלל המשתמשים.