בכנס המפתחים השנתי של גוגל, Google I/O 2024, חשפה החברה חידושים מרשימים בבינה מלאכותית יוצרת (Generative AI). החידושים הללו צפויים לשנות את האופן שבו אנשי שיווק יוצרים תוכן, מקדמים אתרים ומגיעים לקהל היעד. המשמעות היא שינוי של כללי המשחק, עבור כולנו. בין החידושים שהוצגו: מנוע חיפוש מבוסס וידאו, יכולת מענה לשאלות מורכבות, וצ’אט בוט עם אישיות ייחודית בהתאמה אישית. הידיעה שמעוררת את העניין הרב ביותר מתייחסת לחידושים במנוע החיפוש של גוגל: בשילוב עם מודל ה-Gemini החדש, מנוע החיפוש של גוגל הופך לכלי רב-עוצמה המסוגל לחשיבה רב-מודאלית (Multi-Modal). אלו הם עיקרי הדברים, והדרכים שבהן עשוי להשתנות עתיד החיפוש של כולנו.
חידושים בעולם ה-Generative AI
אז איך ייראה עולם החיפוש עם השיפורים החדשים שהציגו בגוגל?
- סיכומי מידע מבוססי AI: הסיכומים יינתנו בתגובה לשאילתות, ויאפשרו למשתמשים לקבל סריקה מהירה בכל נושא, עם קישורים להעמקת המידע. מאות מיליוני משתמשים כבר התנסו בתכונה החדשה, שתהיה זמינה לגולשים בארה”ב בהמשך השבוע, ובעתיד גם במדינות נוספות.
- מענה לשאלות מורכבות: עם יכולות החשיבה הרב-שלבית, סיכומי AI יעזרו לכם לענות על שאלות מורכבות. במקום לפצל את השאלה שלכם למספר חיפושים, תוכלו לשאול הכל בבת אחת. נניח שאתם מחפשים מסעדה איטלקית, לדוגמה. תוכלו להקליד את החיפוש הבא: “מצא לי מסעדת איטלקית בראשון לציון. הצג לי מחירים לארוחות עסקיות, וחשב עבורי את זמן ההליכה מהחניון הקרוב”.
- מענה לשאלות המוצגות כסרטונים: החל מהיום, מנוע החיפוש יוכל להבין תכנים המוצגים בסרטונים, ולספק תשובות רלוונטיות. לדוגמה, אם נתקלתם בבעיה עם פטיפון משומש, תוכלו לצלם סרטון קצר של התקלה ולקבל בתגובה הנחיות לתיקון. חיפוש ויזואלי יכול להיות שימושי במיוחד עבור משתמשים שמתקשים לתאר את הבעיה שלהם במילים, או עבור בעיות שקל יותר להמחיש באמצעות תמונה או סרטון.
And you’ll also be able to ask questions with video, right in Search. Coming soon. #GoogleIO pic.twitter.com/zFVu8yOWI1
— Google (@Google) May 14, 2024
- שדרוג יכולות של מחולל הסרטונים ומחולל התמונות: Veo, המודל החדשני של גוגל מאפשר ליוצרים לתרגם את החזון היצירתי שלהם למציאות. העדכונים האחרונים יאפשרו למשתמשים ליצור סרטונים באיכות גבוהה של 1080P ובמשך יותר מדקה. גם מחולל התמונות, Imagen 3, משתפר ביכולותיו וכעת הוא מסוגל לצייר פרטים קטנים ותמונות מורכבות יותר. השיפורים ב-Imagen יאפשרו לאנשי שיווק ליצור תמונות באיכות גבוהה בקלות ובמהירות, ולהשתמש בהן כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם.
https://twitter.com/i/status/1790435689495945479
- למידה בהתאמה אישית: גוגל הציגה בכנס את LearnLM, שרותמת את כוחה של הבינה המלאכותית ליצירת חוויות למידה מותאמות אישית, ואת Gems, כלי שמאפשר למשתמשים ליצור צ’אטבוטים בעלי אישיות והתנהגות ייחודיות.
איך זה ישפיע על עתיד עולם השיווק?
כלים מבוססי בינה מאפשרים לייצר תוכן איכותי ומותאם אישית במהירות וביעילות. אך לצד ההבטחות, ישנן גם חששות: סיכומי ה-AI המפורטים עשויים להשפיע על התעבורה האורגנית לאתרים שונים. כאשר תשובות לשאלות רבות מוצגות ישירות בתוצאות החיפוש, ייתכן שמשתמשים לא ירגישו צורך ללחוץ על קישורים לאתרים חיצוניים, מה שעלול להוביל לירידה בכניסות. לכן, אנחנו כאנשי שיווק נצטרך להתאים את האסטרטגיות למציאות החדשה ולהתמקד ביצירת תוכן ייחודי ובעל ערך מוסף, שיעודד את המשתמשים להמשיך ולבקר באתרים שלהם.